Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

veldwachter, politieagent Beckers

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • veldwachter, politieagent Beckers

    Heeft er nog iemand van jullie nog wetenswaardigheden over veldwachter,politieagent Beckers.
    Zijn werkgebied was Mariaberg, biesland, wolder en de gangen in st"
    pietersberg
    Hij was altijd op de fiets vergezeld van zijn zwarte politiehond.
    Menig maastrichtse kwajonge heeft met hem te doen gehad.

  • #2
    Inderdaad, ook mijn man weet hier verhalen over te vertellen, voor mij was meteen duidelijk om welke veldwachter, politieagent dit ging.
    Op al die getrouwde jaren is deze politieman vaak ter sprake gekomen
    Hij wist te vertellen dat die veldwachter de kinderen met de handen aan de fiets vastbond, ( hadden ze eerst appeltjes uit een boom geplukt) en ze achter de fiets moesten rennen tot thuis!
    De fruitbomen lagen toen op de hoogte van Belford.

    Zal proberen hem zover te krijgen dat hijzelf zijn sappige .maar o soms zo onvriendelijke politieman verhaal komt doen.
    Kun je nagaan hoe het leeft mijn man was rond de 10 jaar, en nog komt deze veldwachter soms op tafel.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #3
      A.J. Beckers, agent van gemeentepolitie of L.C. Beckers ??

      Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
      (..)
      Kun je nagaan hoe het leeft mijn man was rond de 10 jaar, en nog komt deze veldwachter soms op tafel.
      Als ik de leeftijd van de echtgenoot van Parel een beetje als tijdsindicatie neem, zijn er twee mogelijkheden.

      De inventarisatie van de personeelsdossiers vermeldt een agent van gemeentepolitie te Maastricht A.J. Beckers.

      A.J. Beckers werd geboren op 23 mei 1905.
      Helaas vermeldt mijn documentatie niet waar Beckers is geboren.
      A.J. Beckers kwam op 27 oktober 1944 in dienst van de gemeentepolitie Maastricht.
      Op 31 mei 1961 ging hij met pensioen.

      Ik beschik echter ook over een overzicht van alle vernietigde personeelsdossier van de gemeentepolitie Maastricht tussen 1919 en 1990.
      Op die lijst staat buiten agent A.J. Beckers, ook nog

      L.C. Beckers, geboren op 29 augustus 1916.
      Helaas vermeldt die lijst geen rang of functie.
      Heel goed mogelijk dat L.C. Beckers ook agent was, maar voor hetzelfde geld was hij een administratief medewerker.
      L.C.. Beckers kwam op 28 mei 1945 in dienst van de gemeentepolitie Maastricht en ging op 24 mei 1975 met pensioen.

      Zoals gezegd.
      Beide politiedossiers zijn vernietigd, dus helaas kan ik er voorlopig niet meer van maken.

      Opmerking


      • #4
        Hij wist te vertellen dat die veldwachter de kinderen met de handen aan de fiets vastbond, ( hadden ze eerst appeltjes uit een boom geplukt) en ze achter de fiets moesten rennen tot thuis!
        Thuis moet zijn politiebureau Vrijthof
        !!

        Gilbérke zijn veldwachter, was ook niet leuk voor zijn vier kinderen, drie dochters en een zoon(arm jong) Nu zo oud als Gilbérke
        Bromsnor heeft gewoond in de Gentiaanstraat Mariaberg
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          Veldwachter Ludovicus Caspar Beckers is op 24-05-1975 overleden (dus geen pensioen) en is begraven op de Tongerseweg. Het was een neef van mijn vader. Ik meen dat zijn moeder wel eens mijn kinderoppas was. Dit moet rond 1960 zijn geweest.

          Opmerking

          Bezig...
          X