Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gevonden voorwerpen.

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gevonden voorwerpen.

    Het afgelopen jaar wat dingetjes gevonden waar ik niet van weet wat het precies is, ik hoop dat er hier iemand is die iets herkend en mij dan laat weten wat het is.
    Deze foto's lijken op een Broche omdat op de achterkant een uitsteeksel zit waar volgens mij een naald heeft vast gezeten. Het zou ook iets Militairs kunnen zijn en dan denk ik aan een embleem op bvb. een baret.
    Hopelijk herkent iemand dit




  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Bully043 Bekijk bericht
    Het afgelopen jaar wat dingetjes gevonden waar ik niet van weet wat het precies is, ik hoop dat er hier iemand is die iets herkend en mij dan laat weten wat het is.
    Deze foto's lijken op een Broche omdat op de achterkant een uitsteeksel zit waar volgens mij een naald heeft vast gezeten. Het zou ook iets Militairs kunnen zijn en dan denk ik aan een embleem op bvb. een baret.
    Hopelijk herkent iemand dit
    Hoi Bully,

    Kun je ongeveer aangeven waar je die voorwerpen hebt gevonden?
    Was het wellicht in Amby bij het militair oefenterrein of in de buurt van de Tapijnkazerne?
    Het zou ook iets maritiems kunnen zijn. Wellicht in de buurt van de Maas?

    Hoe groot is de "broche" eigenlijk?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      baret insigne?

      Het heeft beslist iets weg van een baret insigne. Kijk hier voor Nederland ter vergelijking en voor Belgiƫ hier.
      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 november 2014, 11:29. Reden: link gecorrigeerd

      Opmerking


      • #4
        Op deze munt ben ik echt trots, omdat hij zo duidelijk is de meeste munten die ik vind zijn niet meer zo herkenbaar. Deze is gevonden op de St. Pietersberg.
        Ik zou zeggen dat de eigenaar hem terug mag komen halen



        Opmerking


        • #5
          Reichs Heller uit 1767

          Terecht, dit is een mooie munt van 12 Heller, geslagen in de Reichsstadt Aachen. De afbeelding op de achterzijde lijkt op het eerste gezicht een omgekeerde gevleugelde salamander, maar het is een gestileerde Rijksadelaar.

          (Zilver houdt zich allicht beter dan ijzer of blik).

          Opmerking

          Bezig...
          X