Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

naam voetbalclub

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • naam voetbalclub

    Ik kreeg een vraag van een voetballiefhebber:

    Kun jij je nog herinneren dat er op de hoek van de Cabergerweg aan de linkerkant een voetbalveld lag, nog voor de ingang van de werreke , een veld dat ook te bereiken was of is via de Statensingel onderaan rechts. Waar het nu om gaat is dat ik verschil van mening heb over de naam van de voetbalclub die daar gevestigd was, weet jij het, of kun je daar misschien via jou Maastrichter site achter komen ?

  • #2
    Waren dat niet de Maastrichter Boys? Zie het draadje buurtvoetbal.

    Opmerking


    • #3
      Naam voetbalclub

      Dankjewel Ingrid.
      Hieronder de reactie van mijn voetbalvriend:

      'Ja precies, maar de naam die ik in herinnering heb is RKVVL. In mijn gedachten zie ik een ingangspoort van ijzer waarin boven je hoofd in een boog deze letters verwerkt waren, ik spreek natuurlijk over de jaren 1950-1960, toen we via de Capucijnenstraat naar speeltuin fort Willem liepen '

      Opmerking


      • #4
        RKVVL komt ook voor in het draadje Buurtvoetbal. Ik zie met de zoekfunctie (RKVVL) dat er hier en daar nog wat kleins verspreid zit op MO.

        Er bestaat een gedenkboekje van die club:
        A. Kletter, RKVVL, 1926-1986, [Maastricht, 1986], 34 pp. Eventueel via het IBL aan te vragen bij de Stadsbibliotheek Maastricht.

        Opmerking


        • #5
          RKVVL (handbal) had het terrein pal aan de Cabergerweg, daarnaast als buren zuidelijk de Mestreechse Boys. Bron: omgevingskennis.

          Opmerking


          • #6
            naam voetbalclub

            Ingrid en Breur, bedankt voor de informatie. Ik heb alles doorgespeeld naar mijn voetbalvriend

            Opmerking


            • #7
              100% Maastrichtse Boys, bron ben ik zelf, heb er als klein menneke gevoetbald

              Boven naast Ravelijn lag vroeger trouwens vv Standaard.

              Opmerking


              • #8
                De wei aan de Cabergerweg werd later nog door de jeugd gebruikt om wat te voetballen. Er liepen soms enkele paarden te grazen, veel distels en brandnetels en in de betonschutting van het terrein van de Mestreechse Boys als scheiding met deze keiharde hobbelwei, was een gat om al die - natuurlijk door de tegenstanders - overgeschoten ballen gemakkelijk te kunnen ophalen. Dhr. Peek was indertijd voorzitter van de MB en de terreinknecht woonde ook op de Herbenusstraat.

                Opmerking


                • #9
                  Het voormalige handbalveld aan de Statensingel/Cabergerweg



                  Foto: Bea Pletzers.

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X