Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Lage Barakken

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Lage Barakken

    Op de hoek van de Lage Barakken en de Bourgognestraat ligt een wit pand dat momenteel verbouwd wordt tot studentenstudio's. Op de eerste verdieping zitten voor de ramen tralies. Wat is de vroegere bestemming geweest ?

  • #2
    Hebt u misschien een foto van het pand?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Hebt u misschien een foto van het pand?
      Ik ga er zondag een maken.

      Opmerking


      • #4
        Is dat niet het voormalige gebouw van Rijkswaterstaat?

        Opmerking


        • #5
          https://maps.google.com/?ll=50.84864...34.55,,0,-0.14

          Deze?

          Opmerking


          • #6
            Oude verkoopkantoor van Swatch horloges
            Ik kwam en zag en ben nu weer weg

            Opmerking


            • #7
              Volgens mij had dit gebouw, voor het slechten van de muren een militaire functie, gezien de bouwstijl.
              Ik kwam en zag en ben nu weer weg

              Opmerking


              • #8
                Goede vraag!! Heb ik ook al geregeld naar staan kijken.

                Opmerking


                • #9
                  Ik meen ooit gelezen te hebben (op MO, draadje kruithuizen?) dat er in de Bourgognestraat een militair kruithuis c.q. depot heeft gelegen. Misschien dat het dit gebouw was? Of Rijkswaterstaat daar heeft gezeten, weet ik niet, maar ik zal er eens een mailtje aan wagen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
                    Hoef ik geen foto meer te gaan maken. Bedankt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                      Ik meen ooit gelezen te hebben (op MO, draadje kruithuizen?) dat er in de Bourgognestraat een militair kruithuis c.q. depot heeft gelegen. Misschien dat het dit gebouw was?
                      Die vermelding van een (centraal) kruithuis in de Bourgognestraat komt uit Morreau, Bolwerk der Nederlanden. Ik heb het vermeld in het draadje Kruitopslag. Er zou slechts een zijmuur (dus geen gevelmuren) van bewaard zijn gebleven. Daarmee valt het door Wijkenaar genoemde pand dus af.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                      Of Rijkswaterstaat daar heeft gezeten, weet ik niet, maar ik zal er eens een mailtje aan wagen.
                      Het antwoord is dat Rijkswaterstaat nooit in de Bourgognestraat heeft gezeten.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X