Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Lage Barakken

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Op Ruimtelijkeplannen.nl stond deze herziening al in 2021 te zien.

    Ik hoop voor de ontwikkelaars dat ze er nu ook mee door kunnen.
    Het oorspronkelijke plan was iets meer woningbouw en minder short stay - horeca.

    Maar ja, als het maar goed uitziet en de buurt opwaardeerd.

    Bestanden bijvoegen
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #47
      RTV Maastricht meldde gisteren dat er nog zes beroepsprocedures tegen het plan lopen, die nog door de Hoge Raad behandeld moeten worden. Door de plannen op details aan te passen, hoopt de gemeente deze bezwaarmakers tevreden te stellen. Ik betwijfel dat. Het gaat die bezwaarmakers waarschijnlijk niet om de naleving van bepaalde toezeggingen over het gebruik van de gebouwen; ze willen in feite dat hele project niet. Over die ene bewoner aan de Bourgognestraat die weigerde te verkopen, wordt niet gerept.

      Op het door Antonius geplaatste kaartje is nog een onderdeel van het plan te zien, dat inmiddels is geschrapt. Dat betreft het perceel aan de overkant van de Lage Barakken, waar eerst een wellnesscentrum voor het hotel zou komen. Het vier verdiepingen hoge pand dat daar stond is inmiddels vervangen door houtbouw met exact dezelfde afmetingen. Daarmee hebben de ontwikkelaar en architect de krant gehaald (zie hier). Ik kan er niet warm of koud van worden; het ene gebouw vervangen door het andere, meer niet. En dat onder het mom van milieuvriendelijk. Dacht het niet.

      Opmerking

      Bezig...
      X