Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Vraagje

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Op de Kesselskade is ook nog een slagerij Duchateau geweest heb ik mij door een slagerzoon laten vertellen.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Tjee,nu maken jullie me weer aan het twijfelen
      Ik kan opzoeken in welk jaar ik verhuisd ben uit de mariastraat,ik heb de pk hier van mijn vader
      Een van mijn weinige jeugdheringen is dat ik hand in hand zat met ronald,en dat was het zoontje van de slager op de kesselskade

Die is dus nu ook al rond de 60

In elk geval heb ik gewoon mariastraat 23 a
      Tot ergens rond mijn 12 e dacht ik
      Dus 1965 ``1966

Opmerking

in je eerste bericht heb je het over de Kesselskade en alle slagerijen
        je speelde en woonde in de mariastraat

(heb ook twee deuren verder gewoond naast Roland Tonnaer toen hij "slagerij America" in de 80-ties met succes voerde in de Mariastraat)

Dus wij zijn ook aan het twijfelen of je nu Kesselskade bedoeld of de Mariastraat

Roland had toen ik hem leerde kennen in de 80-ties een Jaguar oldtimer Mk2 en woonde eerst in den belgsch en toen met zijn vrouw boven de slagerij America in de Mariastraat.
        Leeftijd 60 ~65 kan kloppen
        een heel leuke buur.

Maar of hij daar in de 60-ties al woonde, weet ik niet.
        met groet

edit:
        overigens Jan Hoen kwam daar destijds in de middag pauze ook wel eens een belegd broodje halen, zo ook andere Gemeente Ambtenaren.
        Last edited by Antonius; 25 februari 2014, 12:49.
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Ik woonde in de mariastraat,maar zover mijn herinering me niet bedriegd,was ronald van de slagerij op de kesselskade,en kwam hij vaker spelen in de mariastraat
          Dat van die gemeenteambtenaren,dat wist ik niet

Mijn vader was een fries,en mijn moeder een maastrichtse
          En jij maakt mij aan het twijfelen,ronald en roland,dat lijkt wel erg veel op elkaar he?
          Grrrr ik krijg de herinering maar niet duidelijker
          Ik word 60,en hij was ietsje ouder

Heb je nog kontakt met hem?
          Zou je als dat zo is eens kunnen vragen of hij zich marij nog herinnert?
          Of coby kempen,die woonde ook in de mariastraat

Opmerking

Coby Kempen is lid op Facebook, misschien een idee?

Maar over slagers gesproken, ik vernam dat er op de Grote Gracht maar liefs 9 slagers waren.
            Nu is deze kant van de brug nog enkel slager Fransen op de Pieterstraat, nog maar één slager over.

Opmerking

Maar Parel kun je niet meer hoofdrekenen? Wat dacht je van de gebroeders Willems en...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Maar Parel kun je niet meer hoofdrekenen? Wat dacht je van de gebroeders Willems en...
                Helemaal niet aan gedacht inderdaad slager Willems, daaanke Toller

Opmerking

Ah dank je wel,ik ga haar zoeken op facebook

Opmerking

Op de Kesselkade hebben mijn overgrootouders ook een slagerij gehad. Mijn overgrootvader was de slager. Mijn twee oudtantes Tieke en Lisa Baltussen stonden in de zaak. Ze waren bekend om het lekkere huidvleis en de tete de veau. (ze maakte dit vd goedkope slachtafvalresten vh slachthuis) Na sluiting vd zaak, volgens mij eind jaren 70- begin 80, kwam Olivier Bonbons in dit pand.

Opmerking

Bezig...
                    X