Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastrichtenaren Gebroeders Vermin

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Mabi -Vermin

    Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Ramakers en Zonen Bekijk bericht
    MABI-Bioscoop, ok...
    Klik hier en een beetje goed blijven doorzoeken. (Zijn de nachten wel lang genoeg in Brazil? )
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Geweldig dat je zo snel reageert
    Binnen 3 uur is er in MestreechOnline weer een op het eerste oog moeilijke vraag opgepakt die vrijwel zeker snel wordt opgelost en beantwoord met een persoonlijke herinnering.
    Ja, het gaat lekker vandaag én we hebben er weer een nieuw lid bij. Welkom Charles!

    Opmerking


    • #17
      Ja de namen Fermin en Vermin zijn familie.
      Vic Vermin is dat nagegaan en bij de gemeente is bij het aangeven van weer een Fermin per ongeluk een V is geschreven.
      Dus je hebt de tak Fermin en Vermin.
      Beiden zijn oorspronkelijk vanuit Spanje gekomen (daar hadden we nog al eens oorlog mee)
      Het familie wapen geeft aan Firmus en dat is uiteindelijk verbasterd tot Fermin-Vermin.
      Last edited by Charles; 16 augustus 2013, 20:43.

      Opmerking


      • #18
        Krantenbank KB: 'Vermin missie'

        Het gaat wat tijd kosten om het allemaal op te roepen, te lezen en aantekeningen te maken (niet vergeten de krant en de datum op te schrijven!), maar een zoekactie 'Vermin missie' levert heel wat op. Er zitten wel wat ongewenste artikelen tussen; dat komt omdat de zoekmachine bij 'vermin' ook de afkorting 'vermin-dering' of 'vermin-king' oppikt. Maar het merendeel betreft toch de familienaam, zeker op de volgende pagina's.

        Wat opvalt is dat er nog wat meer Vermins priester/missionaris werden dan Joep in eerste instantie verwachtte. Het werd eigenlijk al eerder aangegeven in deze of gene posting: er waren drie broers die priester werden. De twee die naar Brazilië vertrokken, celebreerden op dezelfde dag hun eerste heilige mis. In 1957 stonden ze gedrieën in Maastricht aan het altaar. Maastricht liep er voor uit. Het ouderlijk huis heeft te enigertijd in de Muntstraat gestaan. Enfin, er is van alles te vinden, zelfs een zingende juffrouw Vermin, en bezoek aan bioscopen, alles ten behoeve van de missie.
        Bestanden bijvoegen
        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 17 augustus 2013, 00:24.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
          Het gaat wat tijd kosten om het allemaal op te roepen, te lezen en aantekeningen te maken (niet vergeten de krant en de datum op te schrijven!), maar een zoekactie 'Vermin missie' levert heel wat op. Er zitten wel wat ongewenste artikelen tussen; dat komt omdat de zoekmachine bij 'vermin' ook de afkorting 'vermin-dering' oppikt. Maar het merendeel betreft toch de familienaam, zeker op de volgende pagina's.
          Om de ongewenste artikelen te voorkomen kun je als zoekterm gebruiken:

          vermin missie -dering

          Opmerking


          • #20
            Van mijn oom Twain kan ik me nog schitterende verhalen herinneren over Brazilië. Ik ben van 1959 en kan me van mijn andere heerooms helaas niet veel herinneren.
            Als klein kind zaten we vaak bij tante Wies en oom Vic boven de Mabi, die bij tijd en wijle de mooiste muziek ten gehore bracht.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door hermanw Bekijk bericht
              Om de ongewenste artikelen te voorkomen kun je als zoekterm gebruiken:

              vermin missie -dering
              Dank voor de tip Herman, die was ik eigenlijk vergeten. Maar het schijnt bij de KB niet te werken, althans, het lukt mij niet. Fijn dat je weer even in MO-land bent!
              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 17 augustus 2013, 00:25.

              Opmerking


              • #22
                Beste Charles,

                Ik ben van de Ramakers kant. Uw overgrootmoeder was een broer van mijn overgrootvader Petrus Mathias (Mathieu) Ramakers. Uw opa Matthieu Vermin en zijn broers waren ooms van mijn vader en zijn broer.

                Hum begrijp je het nou nog? In ieder geval prettig kennis met u te maken.

                Hartelijke groeten uit Brazilie. Ondertussen weet ik ook dat uw ooms missionaris waren São Paulo, Brazilie.

                Joep Janssen,
                Last edited by J.W. Ramakers en Zonen; 25 augustus 2013, 16:56.

                Opmerking


                • #23
                  Vermin, Jerôme missie in Brazilie

                  Zie hier padre Jerôme Vermin in zijn missie in São Paulo. Hier is ook nog veel te onderzoeken. Hij blijkt een kerk gesticht te hebben waar wonderen gebeuren. Hier noemen ze het een Sanctuario... Tevens zijn er straten naar hem vernoemd... Humm grappig
                  Bestanden bijvoegen

                  Opmerking


                  • #24
                    Jerôme Vermin

                    'Grappig' lijkt mij niet het juiste woord. Een mensenleven besteed aan hulp en bijstand is kennelijk door de plaatselijke bevolking gewaardeerd. Bijzonder om zo iemand in je stamboom te hebben.

                    Wat betreft dat Sanctuario (bedevaartsoord): welke kerk is dat en was dat in São Paulo?

                    Opmerking


                    • #25
                      Jerôme Vermin

                      Jerôme Vermin is heeft in 1940 als eerste Parochiepriester in de wijk Tiete in São Paulo opgericht. In 1943 nam hij bij de parochianen een grote devotie waar voor de zielen in het vagevuur (zielen in het Portugees = almas). Maar deze kerk was een geimproviseerde kerk. In 1946 werd begon men met de bouw van een nieuwe grotere kerk. De kerk werd geinaugureerd door Pater van Oostrom. http://www.msc.com.br/santuariodasalmas/historia/

                      Ik ben benieuwd waar padre Jerôme Vermin heen gegaan is. Ik heb op internet ook straten gezien die naar hem vernoemd zijn in Rio de Janeiro. Wordt vervolgd...

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                        Het gaat wat tijd kosten om het allemaal op te roepen, te lezen en aantekeningen te maken (niet vergeten de krant en de datum op te schrijven!), maar een zoekactie 'Vermin missie' levert heel wat op. Er zitten wel wat ongewenste artikelen tussen; dat komt omdat de zoekmachine bij 'vermin' ook de afkorting 'vermin-dering' of 'vermin-king' oppikt. Maar het merendeel betreft toch de familienaam, zeker op de volgende pagina's.

                        Wat opvalt is dat er nog wat meer Vermins priester/missionaris werden dan Joep in eerste instantie verwachtte. Het werd eigenlijk al eerder aangegeven in deze of gene posting: er waren drie broers die priester werden. De twee die naar Brazilië vertrokken, deden op dezelfde dag hun eerste mis. In 1957 stonden ze gedrieën in Maastricht aan het altaar. Maastricht liep er voor uit. Het ouderlijk huis heeft te enigertijd in de Muntstraat gestaan. Enfin, hier is van alles te vinden, zelfs een zingende juffrouw Vermin, en bezoek aan bioscopen, alles ten behoeve van de missie.
                        Beste Ingrid, ik weet niet wat ik moet zeggen... ik doe het in het Portugees...."maravilhoso..."

                        Opmerking


                        • #27
                          'U zoekt, wij vinden...'

                          Não há de que.
                          Last edited by Ingrid M.H.Evers; 17 augustus 2013, 00:36.

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                            'Grappig' lijkt mij niet het juiste woord. Een mensenleven besteed aan hulp en bijstand is kennelijk door de plaatselijke bevolking gewaardeerd. Bijzonder om zo iemand in je stamboom te hebben.

                            Wat betreft dat Sanctuario (bedevaartsoord): welke kerk is dat en was dat in São Paulo?
                            Ik bedoel grappig in die zin, dat ik ook practiserend katholiek ben en in Brazilie woon. Natuurlijk wil en kan ik mij niet vergelijken met de gebroeders Vermin. Ik ben lid van een derde orde (lekenorde) van een congregatie.

                            Opmerking


                            • #29
                              Welterusten, het is hier bijna 23.30, bij jullie 04.30. Of jullie komen van de kroeg of jullie liggen allemaal te "ronken" bijkomende van een week van werken. Ik ben benieuwd wat morgen brengt. Ik heb dankzij de aanwijzingen van Ingrid, waarvan ik het vermoeden reeds had, maar nu bevestigd wordt een paar nieuwe werken ontdekt van het atelier van mijn voorouders, waarvan ik jullie op de hoogte zal stellen... want ook hier heb ik jullie hulp bij nodig. Mijn dankbaarheid is groot op de dag dat ik me hier aanmeldde...

                              Opmerking


                              • #30
                                Leuk op elkaar zo te (her)ontmoeten. Wist van een aantal Vermin-takken maar niet dat er ook nog Verminnen in Brazilië woonden.
                                Ik ga nog verder op zoek en heb mijn inmiddels 86 jarige moeder in kennis gesteld en zij weet er nog veel meer over.
                                Mijn vader (Paul sr zoon van Matthieu) was een aimabele maar stille man maar stil wat betreft familie zaken maar mijn moeder heeft een supergeheugen en kan zich alles nog herinneren.
                                Dus achteroom/neef groeten uit Mesteech.

                                Charles.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X