Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Openbaar vervoer / treinen in België en Duitsland

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Openbaar vervoer / treinen in België en Duitsland

    Een hele tijd geleden hebben we het hier gehad over de grote prijsverschillen bij treinverkeer over de grens. Het is kennelijk veel goedkoper voor een retourtje Luik of Brussel een Belgisch kaartje te kopen in Visé, dan een rechtstreeks kaartje in Maastricht. Iets dergelijks geldt ook voor Duitsland; het advies was: koop je kaartje in Aken.

    Ik meen me met name een ingezonden brief (?) te herinneren van Régis de la Haye, die deels op MO is gekopieerd. Probleem is, dat ik de betreffende pagina('s) waar die brief geciteerd is, niet kan terugvinden. Is er iemand die handiger is in het MO-zoeken? Of kan iemand me vertellen waar ik gemakkelijk iets kan vinden over treintarieven in beide landen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Of kan iemand me vertellen waar ik gemakkelijk iets kan vinden over treintarieven in beide landen?
    Dat dat niet kan is deel van het probleem.
    Toen de Leers-express reed heb ik flink wat uren besteed om te achterhalen waar de trein nu echt stopte en of je ook een fiets kon meenemen. Het leek me leuk eens met de fiets op de trein naar Leuven te gaan en dan terug te fietsen. Het is me niet gelukt om er achter te komen.
    Onwetend personeel, kastjes, muren en veel websites met nog meer wervelende teksten die zelden meer informatie bevatten dan dat je heel goed koop naar Brussel kon. Maar waarom zou ik naar Brussel willen?

    Opmerking


    • #3
      Helpt dit?

      http://www.belgianrail.be/nl
      http://www.delijn.be/index.htm

      Opmerking


      • #4
        Ofwel www.db.de


        Daar haal ik altijd de dienstregeling vandaan, als ik naar Nordrhein-Westfalen reis. Ik ga met lijn 50 naar Aachen Hbf, en koop daar dan een Schoener Tag Ticket.

        Helaas is het niet meer zo goedkoop als het geweest is, maar het kost dan 7 euro plus 28,50 als je alleen reist.

        Als je met 5 reist, betaal je ongeveer 38 euro voor 5 personen, maar dan maakt het niet uit of je met 2,3, 4 of 5 personen reist. Hoe meer mensen, met een maximum van 5, hoe goedkoper de totaalprijs per persoon wordt.


        Je kan dus per persoon voor een vanaf-prijs van 14,60 door heel NRW reizen, met alle mogelijke middelen van openbaar vervoer. INclusief retour-busrit van en naar Maastricht, met de lijn 50.

        Enige beperking: je reist alleen met Regional-bahn.........maar die is eigenlijk net zo snel als in Nederland de Intercity.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Dank voor de tips, eenieder.

          Opmerking

          Bezig...
          X