Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen cafe's in de Boschstraat

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Verdwenen cafe's in de Boschstraat

    Hallo allemaal,

    Voor een reportage ben ik op zoek naar informatie over een aantal cafe's op de Boschstraat die in de loop der tijd verdwenen zijn. Ik heb de namen van de cafe's en de namen van de eigenaren.

    Cafe Huisman (Mattie & Mia)

    Cafe Petit Fleur (Berta Moenen - Greet Hollanders)

    Cafe beij Sjeng Erkens (breulingerstraat)

    Cafe Fien Bongers (Grote gracht???)

    cafe de zwarte kat (boschstraat)


    Ik zou graag willen weten in welke panden deze cafe's zaten en wat voor cafe's het waren. De meeste zijn uit de jaren 50/60. Kan iemand zich nog iets herinneren? Heel erg bedankt voor de hulp alvast!

  • #2
    Ik zal vanavond voor je kijken in het Mestreechter Kaffeebook uit 1974.

    Opmerking


    • #3
      Super! Enorm bedankt!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech84 Bekijk bericht
        Ik zal vanavond voor je kijken in het Mestreechter Kaffeebook uit 1974.
        Onder het genot van een stevige Zomer-Bock, uiteraard.......


        1 opmerking over die naam Huysman of Huisman: vlak bij de Markt aan de Boschstraat ligt een wasserij met die naam. En voor zover ik weet, lag die er eind jaren 70 ook al. Wellicht gerelateerd aan de genoemde familie met die naam?

        Dan zou het dus bovendien zomaar kunnen dat de locatie van 1 van de gezocht kroegen gevonden is.

        Overigens heb ik een collega die in het gebied dat nu bekend staat als Havezathe, geboren is, en die kende daar veel bewoners en eveneens bedrijven/kroegen. Die collega spreek ik maandag weer.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Mestreechter Kaffees

          In het Groot Maastrichts Kroegenboek (Mestreechter Kaffees) uit 1975, van Studentenvereniging Amphitryon
          (toen) verbonden aan de Kath. Hogere Hotelschool te Limmel, kan ik niets vinden van voornoemde café's.
          Jammer, maar ik zoek verder.
          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • #6
            Heel erg bedankt allemaal. De wasserij inderdaad! Ik zal ze bellen voor informatie.

            Jammer dat er verder zo weinig te vinden is. @Haas, vanaf wanneer woont je collega daar? Ik ben namelijk op zoek naar informatie over de bewoners rondom de Maastrichtergrachtstraat in 1960.

            Nogmaals bedankt allemaal!

            Opmerking


            • #7
              Mijn collega woont niet meer in dat gebied, maar is geboren nabij wat ooit het Christusstraatje heette.

              Hij was toevallig vandaag aanwezig, maar verder deze week heeft hij vrij. Ik zal hem er nog eens naar vragen.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Moenen.

                Een zekere Moenen woonde op de Van Hasseltkade nr. 5 vroeger een café.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Een zekere Moenen woonde op de Van Hasseltkade nr. 5 vroeger een café.
                  Was mijn opa
                  Kompleminte

                  Toller

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                    Was mijn opa
                    Vandaar die aantrekkingskracht voor kelders

                    Opmerking


                    • #11
                      Cafés te Maastricht.

                      Annabel heb je al eens gekeken op http://commons.wikimedia.org/wiki/Ca..._in_Maastricht?

                      Opmerking


                      • #12
                        Heel erg bedankt allemaal!

                        @Breur, ik heb enorm veel foto's kunnen vinden en ga nu is kijken of ik misschien de namen van de cafe's kan achterhalen.

                        @haas, ik zou je collega heel graag spreken. Mag ik mijn contactgegevens misschien prive naar je sturen?

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          heel mooie foto reportage, op de wikimedia
                          leuk om te hebben gevonden, dank daarvoor Breur
                          en
                          ook weer beduidend mooier destijds als het er nu uitziet (met of zonder café)
                          mvg
                          Iets te oud voor re-educatie
                          iets te jong voor afdanking
                          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Annabel Bekijk bericht


                            @haas, ik zou je collega heel graag spreken. Mag ik mijn contactgegevens misschien prive naar je sturen?
                            Deze collega is maandag weer op het werk, ik zal hem eens vragen wat hij weet van genoemde panden en namen van kroegen.


                            Maar je mag je gegevens best doorsturen, wie weet: komen ze later nog van pas.

                            Overigens, zoals het een postbezorger betaamt: het is Breulingstraat......

                            Je bent dus echt op zoek naar straten die in hun oorspronkelijke vorm nog bestaan, of mogen het ook straten zijn, die ten prooi zijn gevallen aan de kaalslag, die resulteerde in ''Havezathe''?

                            In dat laatste geval zul je niet weten wat je overkomt, want IN dat gebied heeft ook nog een behoorlijk aantal kroegen gezeten.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Vandaar die aantrekkingskracht voor kelders
                              Jaaaa, in de kelder lag het bier gelagerd. Een foto met mijn opa en tante in het raam, van de voormalige brugwachters/sluiswachterswoning.
                              Bestanden bijvoegen
                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X