Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto's Bevrijding Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Foto's Bevrijding Maastricht

    Gezocht: Foto's van de bevrijding van Maastricht, en foto's van het 30th Infantry division "Old Hickory".
    Tevens zoek ik ook foto's van de amrerikaanse Militairen die begraven liggen of vermeld staan op de Wall of Missing op de Amerikaanse Begraafplaats Margraten.
    ( Dit alles omdat ik druk bezig ben met een nieuwe website betreffende de Amerikaanse Begraafplaats Margraten).

    Hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.
    Alle reacties zijn zéér welkom.
    Reacties graag naar: webmaster@wargravessittard.org

  • #2
    Pie Pans

    U heeft dezelfde vragen al eens gesteld op 9 december jongstleden en op 10 december ook nog een kennismakingsposting gezet. Alleen op de laatste is gereageerd. Heel begrijpelijk dat u het nog eens wilt proberen, maar opnieuw dezelfde draadjes beginnen lijkt me niet de juiste manier.

    Als er binnen 48 uur niet wordt gereageerd op een onderwerp, zakt het weg in het grote kennisreservoir van MO. Als u het onderwerp weer naar voren wilt halen, doet u er beter aan in de bestaande, eerdere discussie zelf een nieuw berichtje plaatsen ("Heeft iemand nog iets gevonden?"), dan hier om de drie maanden identieke draadjes te starten.

    Het voordeel is dat de lezer dan zicht houdt op hoe er al eerder is gereageerd en geen dubbel werk gaat doen. Bovendien voorkomt u wrevel vanwege het onwillekeurig opkomende gevoel: 'Dat hebben we toch al eens eerder gehad?'

    Wat betreft de vraag naar bevrijdingsfoto's: er bestaat voor Maastricht een fotoboek van oorlog en bevrijding, met foto's van de Maastrichtse fotografen Pie Pans en Martin Fonteijn, met een leiding van de historicus A. Kessen. Het werd vlak na de oorlog uitgegeven, waardoor de afdrukkwaliteit van de foto's niet zeer hoog is. Misschien dat u hierin iets van uw gading vindt en wat repro's kunt maken? Het boek is aanwezig bij de Stadsbibliotheek te Maastricht (Centre Céramique), maar wordt niet uitgeleend.

    Wat betreft foto's van militairen: kunnen de organisaties in Margraten u niet verder helpen?

    Opmerking


    • #3
      Beste Clio,

      Ik weet dat ik dit al eerder geplaatst heb,maar dacht probeer het nog maar eens een keer.
      Ik hoop eigenlijk dat er enige reactie op komt van leden op dit forum.
      Voor wat betreft de instanties die zich daar mee bezig houden,die zouden wellicht kunnen helpen. Alleen het probleem met deze instanties is meestal dat zij niet bereid zijn om enige medewerking te verlenen,wat ik zelf wel héél jammer vindt. ( heb al meerdere "slechte"ervaringen hiermee gehad).
      Dus vandaar dat ik het hier nogmaals probeer.

      Opmerking

      Bezig...
      X