Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Blekerij

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Schepen

    Dit heb ik dus nooit geweten.
    Breur weet jij misschien ook wat Frederik Franscois Hubert Reinier Corten
    voor een beroep had?




    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    De Dolhains bouwden of waren eigenaar van schepen:

    Actie
    Meetnr
    Meetdistrict
    Brandmerk
    Naam schip bij 1e meting
    Scheepstype
    Bouwjaar
    Lengte schip
    Eig. bij 1e meting

    Details M11N Maastricht La Marie spitsbek (open) 26 m. 30 cm Jean Dolhain
    Details M12N Maastricht Le petit Martin spitsbek (open) 22 m. 41 cm Mathieu Dolhain
    Details M13N Maastricht Le petit Pierre spitsbek (open) 18 m. 68 cm Jean Dolhain
    Details M67N Maastricht Vijf Gebroeders spitsbekschip 1872 31 m. 49 cm J. Dolhain

    Bron: http://www.lvbhb.nl/joomla/

    Opmerking


    • #17
      Frederik François Hubert Reinier Corten

      Hij was wijnhandelaar in 1881. Zijn vader "wandelleraar" en zijn schoonvader boekhouder.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Zijn vader "wandelleraar"
        Dat heb ik nou altijd al willen worden

        Opmerking


        • #19
          beroep

          Breur, mag ik vragen hoe jij dat allemaal weet van mijn familie, ben je ook een Corten of familie van?

          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Hij was wijnhandelaar in 1881. Zijn vader "wandelleraar" en zijn schoonvader boekhouder.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Freke Bekijk bericht
            Breur, mag ik vragen hoe jij dat allemaal weet van mijn familie, ben je ook een Corten of familie van?
            Freke, ik ken de familie Corten en andere verwante families; bovendien ben ik een ervaren genealogisch onderzoeker en beschik ik over een enorme database aan gegevens. Allemaal zelf ingetikt en niet op internet te raadplegen.
            Last edited by Breur; 6 november 2012, 09:55.

            Opmerking


            • #21
              Stamboom

              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Freke, ik ken de familie Corten en andere verwante families; bovendien ben ik een ervaren genealogisch onderzoeker en beschik ik over een enorme database aan gegevens. Allemaal zelf ingetikt en niet op internet te raadplegen.
              Weet jij dan ook waar ik al dan niet betaald de komplete stamboom van de familie Corten kan bemachtigen.
              Ik heb wel een gedeelte maar niet kompleet.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Freke Bekijk bericht
                Weet jij dan ook waar ik al dan niet betaald de komplete stamboom van de familie Corten kan bemachtigen.
                Ik heb wel een gedeelte maar niet kompleet.
                Op dit forum maken wij geen directe reclame; ik ken wel iemand die dit soort werk doet en zal je antwoorden in een p-mail.

                Opmerking


                • #23
                  Stamboom Corten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freke Bekijk bericht
                  Weet jij dan ook waar ik al dan niet betaald de komplete stamboom van de familie Corten kan bemachtigen.
                  Ik heb wel een gedeelte maar niet kompleet.
                  Misschien moet je eens contact opnemen met mij, je neef Ate, ik doe al 30 jaar onderzoek naar de familie en ben inmiddels in het bezit van een uitvoerige stamboom Corten..... :-)

                  Opmerking


                  • #24
                    Dag Ate, welkom op MO. Je reageert op een vraag van je neef Freke, maar ik denk niet dat die dat snel zal zien. Het is al weer anderhalf jaar geleden dat hij naar die stamboom vroeg en sindsdien heeft hij niet meer gepost op de site.

                    Misschien is het dus handiger dat jij contact opneemt met hem? Gelukkig heeft hij toentertijd een e-mailadres geplaatst Freke0306@kpnmail.nl , dus misschien lukt dat nog als hij niet intussen is overgestapt? Ik denk dat hij nog steeds zoekende is, want stambomen vragen nu eenmaal veel tijd. Je weet er ongetwijfeld alles van. Veel succes gewenst.

                    Opmerking


                    • #25
                      Klopt, want ZIJ is gestopt met uitzoeken. Maar ZIJ heeft inmiddels al een paar jaar een exemplaar van mijn boek over de familie Corten (550 pagina's) en is daar heel tevreden mee.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X