Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen uitgaans gelegenheden

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    En wat te denken van gelegenheden die in de plaats kwamen van andere hier genoemde zaken,maar zelf ook weer verdwenen zijn?


    Zo zat er op het Vrijthof een soort grillzaakje op nummer 2, in hetzelfde pand kan ik me zowel een opticien voor de geest halen, maar ook een reisbureau.

    Iets dergelijks was er ook in het pand waar eerst reisbureau van Hulst zat, daar zat later ook een horecagelegenheid die allang ter ziele is gegaan.

    Kan zich iemand de Metro herinneren, die zat op Amorsplein 3, en was gevestigd in de kelder van het pand (je kon er verse warme nacho-chips uit de automaat halen.....).
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      En wat te denken van gelegenheden die in de plaats kwamen van andere hier genoemde zaken,maar zelf ook weer verdwenen zijn?


      Zo zat er op het Vrijthof een soort grillzaakje op nummer 2, in hetzelfde pand kan ik me zowel een opticien voor de geest halen, maar ook een reisbureau.

      Iets dergelijks was er ook in het pand waar eerst reisbureau van Hulst zat, daar zat later ook een horecagelegenheid die allang ter ziele is gegaan.

      Kan zich iemand de Metro herinneren, die zat op Amorsplein 3, en was gevestigd in de kelder van het pand (je kon er verse warme nacho-chips uit de automaat halen.....).
      De plaats waar de Metro lag op het Amorsplein 3 is nog steeds een café. Tegenwoordig heet het "Il Cavo". Een aantal jaar geleden heeft het zelfs weer een tijdje "Metro" geheten. Rond de eeuwwisseling (1999 - 2003) was de naam "de Coopers bar". In mijn boekje van het Mestreechter Kaffee boek uit 1974, heet de bar Le Parc Choc-Disco Stoffel. Het was toen een café bestaande uit twee gedeeltes. De huidige frituur "Lucky Luke" en de kelder samen.
      Het volgende wordt vermeld in het boekje:

      Le Parc Choc - Disco Stoffel, Sint Amorsplein 3. Eigenaar W. Darding

      Zoals al uit de namen van de zaak blijkt, bestaat zij eigenlijk uit twee gedeelten; een kelderbar en het eigenlijke café. Gedurende haar bestaan een vijftal jaren (1974) - is zij altijd een trefpunt voor alwat van motorrijden houdt, geweest. De kelderbar heeft een sfeervolle verlichting, een warme houten lambrizering en een goed stuk popmuziek tot haar beschikking. De zaak maakt deel uit van een 'concern' dat binnen Maastricht en Valkenburg nog een aantal café's beheert. het is een zaak waar voornamelijk de jeugd (tot en met dertig) zicht thuisvoelt.

      zitplaatsen bar 25 / Gulpen / Prijzen van 0,85 tot 2,25 / gehaktballen, peperworst / open van 13.00 tot 01.00 uur, in het weekend tot 02.00 uur / geen bepaalde sluitingsdag

      Opmerking


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
        Ik ben al sinds 1955 uit Maastricht weg. Nu mijn familie daar is uitgestorven kom ik er zelden of nooit nog.
        Bestaat café " het Paradijs " in de Grote Staat nog onder die naam ?
        In mijn tijd was daar Pie Stols uitbater. Bovenop de achterwand van de bar stond een leeuw die men electrisch kon laten brullen en met zijn kop schudden. Een latere uitbater en dat is de laatste geweest die ik kende is later verhuisd naar het café op de hoek van de Wolfstraat en a.h. Vleeshuis. Ik meem te herinneren dat dat toen een Brands of Ridder café was. De naam ben ik vergeten.
        Hier een oude ansichtkaart van "het Paradijs".


        Opmerking


        • #64
          het Paradijs.

          Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
          Nou Harrie, blijkbaar ben je sinds 1955 ook niet meer in Maastricht geweest. De Grote Staat is zolang ik me al kan herinneren een en al winkel (m.u.v. Délifrance)
          Zoals ik al zei kom ik nog sporadisch in Maastricht, zodat me veel ontgaat, vandaar mijn vraag. Wat ik wel wil en daar is de site Mestreech ideaal voor bij blijven wat er speelt in de stad en eventueel mee te kunnen praten over bepaalde zaken waar ik zeker nog wel over mee kan praten.
          Zie dit antwoord NIET als een boze reactie.

          Opmerking


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            we hebben geen lange tenen Harry, vraag maar raak!
            Ik begrijp jouw antwoord. Ik weet heel goed dat ik alles kan vragen.
            Jullie wonen nog allemaal in Maastricht, vandaar dat jullie veel meer weten uit de recente tijd dan ik.

            Opmerking


            • #66
              Bedaank Mestreech84


              Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech84 Bekijk bericht
              Hier een oude ansichtkaart van "het Paradijs".


              Opmerking


              • #67
                Speak Easy op het Amorsplein. In de jaren '70 zat daar hans Loffeld in. Later heeft hij een café in Leuven op de markt gehad.
                Hij had een Spaanse vriend, Juan die ook achter de bar stond en vaak gitaar speelde.
                Nu is dit café Falstaff.

                Opmerking


                • #68
                  Ja, je hebt gelijk Olijfje.
                  Ik kom steeds weer terecht op Mestreechonline als ik naar oude foto's zit te kijken op google afbeeldingen.
                  En dan blijf ik weer hangen, want het is hier heel leuk en er staan erg mooie oude foto's op de site.

                  Opmerking


                  • #69
                    Carlton voor Olijfje

                    Het even geduurd maar ik kwam vandaag een foto tegen van het Carlton in de Kleine Staat, tenminste dat meen ik hier te lezen.
                    De Bron is Beeldbank RCE via Wikimedia:
                    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...8911_-_RCE.jpg
                    Bestanden bijvoegen
                    MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                    Opmerking


                    • #70
                      Mooie foto Goofjohn
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech84 Bekijk bericht
                        ...

                        Café Dolmans, Boschstraat 3
                        Bij Annie, Boschstraat 49
                        Las Palmas, Boschstraat 54
                        Café van Hinsberg, Boschstraat 55
                        Café Im Blauen Bock, Boschstraat 57
                        Café Boulevard, Boschstraat 58a
                        Café bij Mayke, Boschtraat 62
                        Le Bistro, Boschstraat 64
                        Elvis Bar, Boschstraat 66
                        Café 't Stoplicht, Boschstraat 67
                        Café De Adelaar, Boschstraat 93
                        Café Sportcentrum, Boschstraat 98

                        Een kleine selectie uit het "Groot Maastrichts Kroegenboek" uit 1974.
                        Dat zijn wel erg veel cafe's in de Boschstraat, waar nu ook nog relatief veel cafe's zijn. Ooit leek het daar kwa dichtheid dus op de Platielstraat, en ik vroeg mij af, waarom.

                        Wie denkt dat te weten?

                        En waarom ze zijn verdwenen?

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
                          Dat zijn wel erg veel cafe's in de Boschstraat, waar nu ook nog relatief veel cafe's zijn. Ooit leek het daar kwa dichtheid dus op de Platielstraat, en ik vroeg mij af, waarom.

                          Wie denkt dat te weten?

                          En waarom ze zijn verdwenen?

                          Even zo uit het hoofd:

                          -De Boschstraat was een belangrijke toevoerstraat naar het centrum (Markt).
                          -Er was daar relatief veel industrie en de werknemers namen vaak na hun dienst een borrel en/of een pilsje.
                          -Op een deel van de Boschstraat stonden op marktdagen marktkramen, dat trok veel volk en klandizie.
                          -De Boschstraat lag centraal in een volksbuurt waar men met velen in kleine kamertjes woonde en dus vaker vertier buitenshuis zocht.

                          De cafés verdwenen niet altijd, maar gingen ook over naar andere uitbaters en/of kregen andere namen.

                          Wie kan bovenstaand nog aanvullen ?
                          Mestreechter Geis mage beleve
                          en dat door te kinne geve.
                          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                          Opmerking


                          • #73
                            De zaak 'De Terminus (kegelhome) op Sint Pieter' is al genoemd,
                            maar heeft iemand er soms ook nog een foto/afbeelding van ?
                            Mestreechter Geis mage beleve
                            en dat door te kinne geve.
                            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                            Opmerking


                            • #74
                              lijkt hier aan te kunnen sluiten.

                              Players, vroeger de Limburger in de Wolfstraat > verdwenen
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • #75
                                Het heet wel niet café maar Hotel Victoria aan de Wycker Brugstraat (Persee) / Wycker Brugstraat, was een bekende plek om te gaan dansen en te gaan biljarten.
                                Café - Restaurant - Feestzalen - Biljarten en Kaartspelen. (edit: hadden ze ook een Kegelbaan??? )

                                misschien was er iemand van jullie Mestreechteneeren al eens als jong mens

                                mvg.
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X