Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen uitgaans gelegenheden

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech84 Bekijk bericht
    Hoi Klaas,

    In de Kleine Looierstraat staan de volgende cafés vermeld.

    - Ut Tanneurke Kleine Looierstraat 8, eigenaar A.W. Zwarts (Stella Artois)
    - Bar Don Quichotte Kleine Looierstraat 14, eigenaar J. van de Broek (Brand)

    Het café dat jij zoekt staat er helaas niet in. Misschien dat deze zaak in 1974 al gesloten was?

    Groet
    Bedankt voor uw info.
    Ik ga kijken naar het huisnummer is inmiddels een woonhuis./
    gr klaas.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech84 Bekijk bericht
      Het volgende staat vermeld over

      Café Excelsior

      Rechtstraat 64, A.M. van Eindhoven

      Een ludieke kroeg omdat u hier kunt flipperen, voetballen, pijltjes gooien of proberen de leden van de hier thuishorende voetbalclub op te jutten over MVV, hetgeen immers ook een sport is (?) U hoeft echter niet vreemd op te kijken als de aanwezige buurtbewoners dan ook hun mondje gaan roeren, want zo gaat het nu eenmaal in zo'n volkscafeetje.

      Zitplaatsen café 20, bar 13 / gulpener / prijzen van 0,75 tot 2,- / Jukebox, tv / open van 12.00 tot 02.00 uur / donderdag gesloten
      __________________________________________________ ___________
      (...)
      versus

      Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech84
      Hoi Pier,

      De volgende cafés staan in het boek gelegen aan de Rechtstraat.
      (...)
      - Excelsior, Rechtstraat 65
      (..)
      Ik geloof dat ik eruit ben.

      In mijn herinnering was café Excelsior aan de linkerzijde van de Rechtstraat (bij de oneven nummers dus) en de Black&White bar aan de rechterzijde.
      In je eerste posting bracht je mij echter aan het twijfelen, omdat je als huisnummer van café Excelsior no. 64 vermeldde.
      Nu blijkt het dus toch nummer 65 te zijn!

      Dat neemt niet weg dat het derde café wat ik zoek dan aan de rechterzijde moet liggen, in de nabijheid van de Black&White.

      Dus waarschijnlijk zoek ik café Casablanca, Rechtstraat 78.

      Overigens stond direct achter de ingang van café Excelsior een biljarttafel van het gewone soort met drie ballen zeg ik er nu maar bij!
      Daar overheen, daar naast en niet te vergeten, daaronder heb ik menige cafébezoeker met een blauw oog en bebloed aangezicht mogen aanschouwen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Olijfje
      Die frituur was geloof ik van de Fam. Biermans - kan dat Rechtstraat 81 zijn, waar nu restaurant Le Courage ligt? De café's waar je 't over had waren voor mij verboden terrein
      Heel verstandig om eind jaren zeventig/begin jaren tachtig deze cafe's te mijden.
      Anderzijds hebben deze soort café's op mij altijd een bijzondere aantrekkingskracht gehad.

      Dit brengt mij op een andere uitgaansgelegenheid die nog even in dit kader van bedenkelijk allooi genoemd mag worden
      Café de Schaapskooi in de Gubbelsstraat, al was het adres nét nog markt 39.

      Jeetje.... ik mis ze
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #33
        Hoi Pier,

        Casablanca - Rechtstraat 78, eigenaar J. Pieters

        De zeer goed ingerichte bar-dancing Casablanca is wat men noemt een verschijnsel van deze moderne tijd. Bij de gekleurde lampen en de keiharde muziek kan men zich helemaal uitleven in het dansen, of wat daar althans op lijkt.
        Allerlei andere machineriën en automaten dragen er zorg voor, dat de bezoekers die zicht niet tot het heen en weer schudden van hun ledematen voelen aangetrokken, zich ook kunnen amuseren. Het assortiment platen is verbazingwekkend groot. Bij voldoende publiek is er een diskjokey aanwezig, die de platen vakkundig aan-mekaar-praat. De bar wordt overwegend door jong publiek bezocht (18-30 jaar). Voor de wat oudere mensen is de muziek wellicht te luidruchtig.

        zitplaatsen geen, bar 26 / Bavaria / prijzen van 0,80 tot 2,50 / snacks / klein biljart, tennisspel, flipperkast, voetbaldspel / open van 18.00 tot 02.00 uur.

        -----------------------------------------------------------------------------------------
        Café de Schaapskooi
        - Markt 39, eigenaar M.H.P. Eurlings

        Wie denkt dat er vroeger in dit, aan de Markt gelegen, pand een schaapskooi ondergebracht was, heeft het mis. de naam is afkomstig van de gelijknamige brouwerij, die trappistenbier vervaardigde. Dit café heeft trouwens op het gebied van bieren een grote keus, iets wat we ook in België veel zien. het pand, dat bijna honderd jaar oud is, is vier jaar geleden (1970) verbouwd. Toch heeft het z'n oude vertrouwde karakter weten te behouden dankzij het vele koper, hout en de oude prenten. Op marktdagen kunt u er al van 6 uur 's ochtends terecht.

        Zitplaatsen cafe 27, bar 7 / Dort en Stella / prijzen van 0,85 tot 3,- / soep van de dag / open van 14.00 tot 02.00 uur, vrijdag (markt) van 06.00 uur tot 02.00 uur / dinsdag gesloten.

        Opmerking


        • #34
          Op Markt 39 lag nog niet eens zo heel erg lang geleden Maastrichts eerste internetcafe, met 2 terminals.

          Ik ben de naam even kwijt, maar het was er een met letters met een ''u'' erin.

          En de grote initiator hierachter was Frank Hoen.


          Jawel, zoon van........


          Was de Schaapskooi niet toevallig Maastrichts eerste kroeg die op last van de gemeente gesloten werd wegens drugshandel? Er staat me zoiets bij van begin jaren '90.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            (....)
            Was de Schaapskooi niet toevallig Maastrichts eerste kroeg die op last van de gemeente gesloten werd wegens drugshandel? Er staat me zoiets bij van begin jaren '90.
            Of de Schaapskooi het allereerste café was dat gesloten werd wegens drugshandel durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zou wel goed kunnen.
            De Schaapskooi werd in het voorjaar van 1992 gesloten.

            Het café floreerde sinds medio jaren tachtig vanaf 's ochtends 5 uur tot pakweg 10-12 uur!

            Opmerking


            • #36
              De Black Eagels in de Koestraat en de 4 köp in het Ridderstraatje

              Opmerking


              • #37
                Het zou begin jaren 90 de ''Muze'' hebben geheten. Dat was de naam toen het internetcafe er zat.

                De sluiting van de Schaapskooi werd bij mijn weten gevolgd door de vestiging van De Muze. Voor zover ik het me herinner, tenminste.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #38
                  De Schaapskooi was een berucht lokaal. Het is wel degelijk door de autoriteiten gesloten.

                  Opmerking


                  • #39
                    Ik kan me het plakkaat op de ruit van het pand nog herinneren. Het trok destijds bekijks omdat het niet eerder vertoond was.

                    Er waren echter nog bewoners in het pand. Die werden onder toezicht gevoerd door buurtbewoners. Hoe het hen (het waren katten) verder vergaan is, vermeldt mijn herinnering niet.

                    Nu zit ik mij ineens het hoofd te breken: was het nou 38 of 39? Want op die hoek lag ook de Trait d'Union. Kan heel goed zijn dat het internetcafe waar ik het over had, op nummer 38, ipv de Trait d'Union is gekomen.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                      De Terminus op St. Pieter incl kegelbaan.
                      Daar is nu het Medisch Centrum St.-Pieter gevestigd. Nadat het kegel-centrum volledig met de grond gelijk gemaakt is.....
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #41
                        Weet iemand of er nog meerdere edities van dit 'Groot Maastrichts Kroegenboek" zijn uitgebracht? Het boekje dat ik in mijn bezit heb is in 1975 uitgegeven door Amphitryon (de studentenvereniging van de Hotelschool). Het zou in ieder geval erg handig zijn voor deze topic.

                        Groet,

                        Mestreech84

                        Opmerking


                        • #42
                          Bijna vergeten: bij Alois in De Meule

                          Opmerking


                          • #43
                            De Schaapskooi gesloten op 20 maart 1992

                            Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
                            De Schaapskooi was een berucht lokaal. Het is wel degelijk door de autoriteiten gesloten.
                            Natuurlijk werd De Schaapskooi gesloten.
                            Ik weet alleen niet of het het allereerste café was dat op grond van de handel in verdovende middelen in Maastricht werd gesloten.



                            Een grappige vergissing overigens van het Limburgs Dagblad!!!

                            Volgens het bijschrift staan de eigenaar en de uitbater van De Schaapskooi op de foto

                            Dit zijn echter 2 politiemensen en wel de huidige wijkagent van het Centrum, John Souren, destijds werkzaam bij de afdeling Bijzondere Wetten en Wim Hillen, destijds beleidsmedewerker bij de gemeentepolitie Maastricht en thans Rechter-Commissaris bij de Arrondissementsrechtbank te Maastricht.

                            Zij hebben het dwangbevel tot de sluiting bij zich.

                            Opmerking


                            • #44
                              Doorstart café Boonte Kooj

                              Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk bericht
                              [ATTACH]2845[/ATTACH]

                              Je kon er niet zomaar naar binnen.De uitbater keurde door een kijkglaasje in de deur de bezoeker. In de hoek van de bar stond een piano met zo'n typische barspeler die het ene treurige liedje na het andere pingelde.
                              De eigenaar/gastheer in de jaren 60 was Pirson en zijn vrouw stond achter de bar.
                              Dagblad De limburger.
                              Doorstart café Boonte Kooj is aanstaande

                              Een doorstart van café 'In de Boonte Kooj' in de Koestraat is aanstaande. De bekende Maastrichtse nachtzaak ging drie jaar geleden dicht en staat sindsdien ter overname.
                              Die lijkt er nu te komen.

                              Als de financier en de exploitant de benodigde vergunning krijgen van de gemeente Maastricht, opent 'De Kooj' – zoals het café sinds mensenheugenis in de volksmond heet – per 1 oktober de deuren. Zonder nachtvergunning, maar als een gewone bruine kroeg die vooral overdag klanten wil bedienen. De naam 'In de Boonte Kooj' blijft. Het café werd decennialang gerund door de familie Costongs, die nooit iets veranderde aan het donkere interieur. Dat is – als de doorstart rondkomt – de nieuwe exploitant ook niet van plan. Wel wil hij de zaak uitnodigender maken, met een andere aankleding aan de straatzijde. Ook voor de horecaruimte tegenover 'De Kooj' heeft zich een nieuwe uitbater gemeld.

                              In de bijlage: advententie Limburgs Dagblad van 1 juli 1967.
                              Bestanden bijvoegen

                              Opmerking


                              • #45
                                De Royale in de Wolfstraat zegt me niks ... wel de Royal in de Grote Staat, maar ja, dat was de cinema.

                                Helipoort herrinner ik me nog wel van naam maar ik hoorde vroeger dan "Daar is het bal der einsamen Herzen" of zoiets

                                De TufTuf in de Bernaardusstraat inderdaad en daar aan de overkant heeft ook eens een disco "Number One' gelegen.

                                Hoek Achter het Vleeshuis/Minckeleerstraat lag een disco "De Jinn of Ginn"?
                                edit: Lucy zei het al .. DJ Inn natuurlijk

                                Alzheimer-light begint me te bekruipen ... hehe
                                *'Nao eeder regesjoor, keump toch de zon weer door*

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X