Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Café aan een kanaal?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    het lijkt mij zeer sterk dat dit hetzelfde café is.
    Het café op de oude foto is ook breder dan zijn gronsveldse broeder.
    En zoals hierboven al aangegeven, het lijkt mij sterk om lateien te verlagen. Hetk komt sporadisch wel voor maar dan zie je toch meestal wel nog bouwsporen.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Herkent iemand dit café?
      Breur hoe kom je eigenlijk aan die foto, geeft dat geen link ?

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
        Breur hoe kom je eigenlijk aan die foto, geeft dat geen link ?
        Nee Wim. Map onbekende foto's (ik krijg wel eens foto's, knipsels e.d. na overlijden van mensen; bij deze foto geen enkele aanwijzing). Zelf denk ik dat het een typische woning langs het kanaal kan zijn.

        Opmerking


        • #19
          Is het wél zeker dat dit "ergens" in/rond Maastricht is?

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
            Is het wél zeker dat dit "ergens" in/rond Maastricht is?
            Op basis van de foto alleen kun je dat denk ik niet met zekerheid stellen. Deze manier van bouwen kom je in de omgeving wel meer tegen. Ik weet, zo uit mijn hoofd, al vergelijkbare panden in Gulpen en in Vijlen, overigens zijn dat geen cafés.

            Opmerking


            • #21
              ik heb een prentbriefkaart met als titel "romantisch hoekje in Maastricht". Na lang zoeken bleek het om een romantisch hoekje ik Den Bosch te gaan. Ik bedoel maar.

              Opmerking


              • #22
                De uitgever Dijck in de Grote Staat had er een handje van zijn kaarten creatief te benoemen. Het bekende hoekje met oude huizen die op de Pieterstraat tegen de Minderbroederskerk zouden staan, betreft een locatie in Gouda. Jelinger heeft daarvan een schilderij gemaakt dat al eens op MO aan de orde is geweest.
                Last edited by Clio; 16 juli 2012, 08:03. Reden: correctie en toevoeging link

                Opmerking


                • #23
                  Café aan een kanaal?

                  De foto blijkt afkomstig te zijn uit het ENCI-fotoarchief.

                  Opmerking


                  • #24
                    Dát wordt interessant, want suggereert inderdaad een locatie langs het kanaal. Al eens de 'railing' vergeleken met de afrastering langs het water?

                    Opmerking


                    • #25
                      De Koil.

                      Dankzij een gezamenlijke inspanning van de besloten groep de Bis vaan Sint Pieter op Facebook werd deze puzzel opgelost.

                      Aan de Mergelweg - hoek Kalfstraat was sprake van letterlijk een kuil (koil). Omtrent 1956 werd een nieuw café naast de afbraak opgetrokken.
                      Last edited by Breur; 26 oktober 2014, 09:39. Reden: foto verwijderd i.v. copyright

                      Opmerking


                      • #26
                        Dat er op de hoek van Jekerstraat en Mergelweg een kuil heeft gelegen, was niet onbekend (vandaar het Café De Koil), maar ik kan de daarvan geplaatste foto op geen enkele wijze relateren aan de foto in de eerste posting van dit draadje. Is het mogelijk meer (fotografische) gegevens te krijgen?

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                          Dat er op de hoek van Jekerstraat en Mergelweg een kuil heeft gelegen, was niet onbekend (vandaar het Café De Koil), maar ik kan de daarvan geplaatste foto op geen enkele wijze relateren aan de foto in de eerste posting van dit draadje. Is het mogelijk meer (fotografische) gegevens te krijgen?
                          Voormalige overburen bevestigen het geheel. De link naar de foto is http://www.limburgserfgoed.nl/detail/HCL/331393

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X