Dancing
Bestaat die dancing nog in de Kleine Staat aan de rechter kant als je vanaf de Maastrichter Brugstraat de Kleine Staat in liep ? De naam ben ik vergeten.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Verdwenen zaken in Maastricht
Sluiten
X
-
Hebben we deze al gehad ?
Meubelmagazijn Jos Ackermans , OLV- plein 19 .
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk berichtParel de Aloyisiusschool heeft ook in de Lage Barakken gelegen. Daar heb ik zelf opgezeten, maar ook op de Brusselsestraat lag er een. Als ik me niet vergis werd op beide scholen les gegeven door de broeders van de Beyart, althans in de Lage Barakken wel.
Leave a comment:
-
St. Aloyisiusschool
Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk berichtHarry, de Aloyisiusschool heeft toch altijd op de Brusselsestraat gezeten of vergis ik mij.?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk berichtKan iemand zich - met mij - nog herinneren dat er vroeger bij de ingang van V&D dames zaten die handmatig nylonkousen repareerden à raison van een dubbeltje per ladder?
Leave a comment:
-
Ik zag vannacht plotseling een winkel uit mijn geheugen oprijzen die (het moet toch niet gekker worden...) volgens mij in de Wolfstraat lag ongeveer ter hoogte van De Gazet van Limburg, waar ze uitsluitend peperkoek(geen ontbijtkoek!) speculaas en enorme 'peperkokemennekes' verkochten ( en misschien ook wel pepernoten ) .Als ik mijn ogen dicht doe kan ik het nog ruiken. Heette de uitbater Franssen ?
Even in het telefoonboek van 1950 gekeken: het was de Koekfabriek van Franssen, Wolfstraat 21.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk berichtGiel Braeken de drogist kun je hem nog herinneren, zie een paar post eerder, hoelang zou hij zijn drogisterijen zaak al hebben?
Ach, die man is 'n monument. Alleen al die etalage waar schijnbaar niets in verandert.
Ik kan me niet herinneren dat hij niet in zijn witte jas achter de toonbank stond. Dat gaat terug tot diep in de jaren vijftig toen ik nog elke ochtend naar de H.Mis van tien voor half acht(en 's zondags om 09:00 uur en om 17:00 uur naar het Lof) in de OLV ging.
En wat ziet hij er nog patent uit... zou dat komen door het consumeren van zijn eigen wondermiddelen ?Mijn vader had het altijd over 'dee jong vaan Braeke ', kun ja nagaan!
Wij betrokken onze krissiekes, superol, Agré-Cola, Pleegzuster Bloedwijn, levertraan en Davitamon, trouwens van een andere drogist, die er nu al lang niet meer is, maar Giel Braeken wel, die blijft totdat alle krissiekes op zijn.
Leave a comment:
-
Annefine ook voor jou een hartelijke mercie esuubleef dat is haar inderdaad, ze is eigenlijk niets veranderd.
Giel Braeken de drogist kun je hem nog herinneren, zie een paar post eerder, hoelang zou hij zijn drogisterijen zaak al hebben?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk berichtOp de Pieterstraat naast Café het Forum was een patisserie een echtpaar zonder kinderen, het kind was de bakkerij / zaak
Vroeg je 2 appelflappen dan zei de bakkersvrouw mercie esuubleef, na het ingepakt te hebben weer mercie esuubleefmerci esuubleef
Deze foto ontdekte ik op een site van : De Molenhof.
Volgens mij was het deze dame.
Ze stond inderdaad in de banketbakkerswinkel Saint Pierre. Haar naam ben ik helaas vergeten,maar de mooie bruine glanzende en bovenaards smakende 'kedetsjes' en 'pistooleekes' die zelfs de deftige bewoners van het villapark na de Hoogmis met drie Heren bij haar kwam halen , vergeet ik nooit meer.
Zo worden ze niet meer gemaakt.
MERCI ESUUCHBLEEF !!!!
Leave a comment:
-
Harry, de Aloyisiusschool heeft toch altijd op de Brusselsestraat gezeten of vergis ik mij.?
Leave a comment:
-
Smeets
Ik meen me vaag te herinneren dat op de Kesselskade ook een slagerij Smeets zat. Een van de jongens Smeets zat bij mij in de klas op de Aloyisiusschool in de Lage Barakken.
Leave a comment:
-
Deze drogisterij aan de Stenenbrug is ( nog) niet verdwenen maar het zal zeker geen jaren meer duren .
Giel Braeken is ver achter in de 80 jaar en al die tijd is er iets aan de zaak veranderd behoudens een likje verf
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeIn ieder geval was dat Bakkerij St. Pierre, heerlijke croissants hadden ze, die ook verkocht werden in hun zaak aan de Kesselskade, maar hun familienaam is me even ontschoten.
De familienaam was Smeets en ze woonde buiten Maastricht vertelde ze mij eens, waar ze aan huis land hadden en groente en fruit kweekte
Leave a comment:
Leave a comment: