Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • St. Aloyisiusschool

    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    Harry, de Aloyisiusschool heeft toch altijd op de Brusselsestraat gezeten of vergis ik mij.?
    Parel de Aloyisiusschool heeft ook in de Lage Barakken gelegen. Daar heb ik zelf opgezeten, maar ook op de Brusselsestraat lag er een. Als ik me niet vergis werd op beide scholen les gegeven door de broeders van de Beyart, althans in de Lage Barakken wel.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
      Parel de Aloyisiusschool heeft ook in de Lage Barakken gelegen. Daar heb ik zelf opgezeten, maar ook op de Brusselsestraat lag er een. Als ik me niet vergis werd op beide scholen les gegeven door de broeders van de Beyart, althans in de Lage Barakken wel.
      Die op de Brusselsestraat ook.

      Opmerking


      • Hebben we deze al gehad ?
        Meubelmagazijn Jos Ackermans , OLV- plein 19 .

        Opmerking


        • Click image for larger version

Name:	Trouwring_0001.jpg
Views:	2
Size:	12,4 KB
ID:	89787


          Alard, Goud & Zilver, Grote Staat 16.
          Bestanden bijvoegen
          Last edited by Annefine; 25 november 2011, 14:23.

          Opmerking


          • Dejong Berger, ook in de Grote Staat
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • Dancing

              Bestaat die dancing nog in de Kleine Staat aan de rechter kant als je vanaf de Maastrichter Brugstraat de Kleine Staat in liep ? De naam ben ik vergeten.

              Opmerking


              • Pom Lai op het OLV-plein al genoemd? Haaienvinnensoep!

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  Dejong Berger, ook in de Grote Staat


                  Click image for larger version

Name:	De- Jong Berger, 1934.jpg
Views:	2
Size:	26,1 KB
ID:	89792

                  ...en een advertentie uit de krant van 1934...
                  Bestanden bijvoegen
                  Last edited by Annefine; 25 november 2011, 14:59.

                  Opmerking


                  • Carlton

                    Nu je de naam zegt weet ik hem ook weer.

                    Opmerking


                    • Ook weg

                      De kachelpijpenfabriek van COX op het Koningsplein of Oranjeplein is ook weg. Dat is naar Eijsden gegaan als ik me niet vergis.

                      Opmerking


                      • Niet te vergeten de uiterst Chique bontzaak van Maison Weijenberg in de Maastrichter Brugstraat
                        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk bericht
                          Wie weet nog een aantal verdwenen zaken op te noemen die vroeger bekend waren zoals: Sjef Duchatau, Roek Sjoek, Loe Lap, Mac & Maggie, Salty Dog enzv.
                          Nou toevallig vandaag erachter gekomen dat Loe Lap terug is in maastricht, wel onder een andere naam en op een andere locatie.
                          Heet nu 't Zwerfpad en ligt op de platielstraat al zo een 1 1/2 jaar.

                          Opmerking


                          • Loe Lap terug in Maastricht, onder een andere naam?


                            Ze zijn inderdaad weg op de lokatie waar ze destijds vanuit Mastricht naartoe gegaan zijn. Ze hadden in Smeermaas/Lanaken een pand vlak voor de brug over het Kanaal Briegden.

                            Loe Lap heette later JuNi, naar de uitbaters Jules en Nico.

                            Als zij nu de uitbaters zijn (of in ieder geval een van die twee) van die zaak aan de Platielstraat, dan is het cirkeltje rond.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk bericht
                              Ik zag vannacht plotseling een winkel uit mijn geheugen oprijzen die (het moet toch niet gekker worden...) volgens mij in de Wolfstraat lag ongeveer ter hoogte van De Gazet van Limburg, waar ze uitsluitend peperkoek(geen ontbijtkoek!) speculaas en enorme 'peperkokemennekes' verkochten ( en misschien ook wel pepernoten ) .Als ik mijn ogen dicht doe kan ik het nog ruiken. Heette de uitbater Franssen ?

                              Even in het telefoonboek van 1950 gekeken: het was de Koekfabriek van Franssen, Wolfstraat 21.
                              Een winkel met een schitterend, authentiek, interieur. In de tijd dat het verdween eigenlijk al van monumentale waarde.

                              Trouwens; de ronde honingkoek was ook niet te versmaden.
                              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                              Max Dendermonde

                              Opmerking


                              • Apotheek Geuskens

                                Wie kent niet de de apotheek Geuskens in de Muntstraat / hoek Mariastraat?
                                Het interieur was enkele honderd jaren oud, zo Anton Piek achtig, vaak ging ik binnen zonder echt iets nodig te hebben, ( kocht ik aspirientjes) om de sfeer te proeven en te bewonderen.

                                Toen de apotheek is opgehouden bezwoer de Maastrichtse Gemeente dat niets aan het vastgetimmerd muur interieur zou veranderen!!!
                                En aan de buitenpui helemaal niets, zou indezelfde staat blijven
                                Het resultaat weten we nu:(

                                De laatste apotheker was de heer Heckers, mijn vraag is echter waar is het interieur naar toe?
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X