Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hallo Breur,

    Even opnieuw. Vermoedelijk iets fout gegaan.
    Ik bedoel inderdaad die broodfabriek. Was het niet "de Ster" ? Ik dacht dat die op de hoek met het Volksplein lag, maar nu zeg hij een paar huizen hogerop de André Severinsweg. Ik neem jouw woorden voor waar aan. Enkele jaren na mijn geboorte (1931) ben ik naar het Roed Dörrup verhuisd, waar ik tot mijn 25ste heb gewoond. Toen ben ik uit Maastricht vertrokken. Ik heb op 47 gewoond en een broer van mijn vader, dus een oom van mij op nr.48. Die is daar vertrokken door de destijds gedane renovatie.

    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Harry, mijn oom woonde aan de André Severenweg nr. 10 en zelf heb ik op de St. Lambertusschool gezeten. De huizen hoek André Severenweg Volksplein waren gewone huizen. Wel had je iets verder op een coöperatieve broodfabriek, meen ik mij te herinneren.

    Opmerking


    • Kolenhandel

      Hallo Clio,

      Je hebt gelijk. Het moest onder verdwenen zaken staan. Sorry.


      Oorspronkelijk geplaatst door Clio
      Wat zoek je i.v.m. die kolenhandel? Ah, ik zie het al: dit bericht had één laatje verder moeten staan, bij 'verdwenen zaken'. Misschien kan iemand het even verplaatsen?
      Last edited by ; 9 februari 2012, 15:35. Reden: quote hersteld

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
        Hallo Breur,

        Even opnieuw. Vermoedelijk iets fout gegaan.
        Ik bedoel inderdaad die broodfabriek. Was het niet "de Ster" ? Ik dacht dat die op de hoek met het Volksplein lag, maar nu zeg hij een paar huizen hogerop de André Severinsweg. Ik neem jouw woorden voor waar aan. Enkele jaren na mijn geboorte (1931) ben ik naar het Roed Dörrup verhuisd, waar ik tot mijn 25ste heb gewoond. Toen ben ik uit Maastricht vertrokken. Ik heb op 47 gewoond en een broer van mijn vader, dus een oom van mij op nr.48. Die is daar vertrokken door de destijds gedane renovatie.


        Bakkerij met magazijnen en kantoren van: Coöperatieve Verbruikersvereeniging 'De Ster' aan het Volksplein van 1902 tot ca. 1952.
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • En dat gebouw is vervangen door het grote grijze woonblok, waarvan rechts een stukje op mijn foto te zien is, toch?

          Opmerking


          • Bakkerij

            Hallo Wigo,

            Bedankt voor de foto. Zo herinner ik me het ook.




            Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht


            Bakkerij met magazijnen en kantoren van: Coöperatieve Verbruikersvereeniging 'De Ster' aan het Volksplein van 1902 tot ca. 1952.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
              En dat gebouw is vervangen door het grote grijze woonblok, waarvan rechts een stukje op mijn foto te zien is, toch?
              Precies Equinox, dat klopt !


              Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
              Hallo Wigo,

              Bedankt voor de foto. Zo herinner ik me het ook.
              Geen dank Harry, fijn dat u zich het gebouw nog kan herinneren en nu nog eens kan zien !
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • Ik had al het vermoeden dat die grijze woonblok op de plaats stond van de bakkerij.




                Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                En dat gebouw is vervangen door het grote grijze woonblok, waarvan rechts een stukje op mijn foto te zien is, toch?

                Opmerking


                • Regenjassenfabriek

                  Volgens mij bestaat de regenjassenfabriek ( National) in de Bassin ook niet meer. Deze lag binnenkomend vanuit de Boschstraat aan de rechter kant.

                  Opmerking


                  • Sjef Duchateau niet helemaal weg?... In Amsterdam..

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
                      Volgens mij bestaat de regenjassenfabriek ( National) in de Bassin ook niet meer. Deze lag binnenkomend vanuit de Boschstraat aan de rechter kant.
                      Is dat pand nadat het als hoofdkantoor van KNP in gebruik was niet gesloopt? Mijn overleden vrouw heeft hier jaren als inkoopster voor KNP gewerkt, men noemde het kantoor toen ook nog het National.

                      Vraag; hoe heette ook al weer die gerenommeerde sigarenzaak die op de hoek van de Wijckerbrugstraat en de Wilhelminasingel lag?

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
                        Is dat pand nadat het als hoofdkantoor van KNP in gebruik was niet gesloopt? Mijn overleden vrouw heeft hier jaren als inkoopster voor KNP gewerkt, men noemde het kantoor toen ook nog het National.

                        Vraag; hoe heette ook al weer die gerenommeerde sigarenzaak die op de hoek van de Wijckerbrugstraat en de Wilhelminasingel lag?
                        Ik heb geen idee of dit pand inmiddels gesloopd is. Daar ben ik al veel te lang voor weg uit Maastricht.

                        Wat die sigarenzaak op de hoek Wilhelminasingel-Wijker Brugstraat (volgens mij was het de Stationstraat i.p.v. W.Brugstraat ) die winkel kan ik me nog goed voor de geest halen, maar weet nu even niet de naam.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                          Was dat niet de pa van Wum Otten?
                          Dat klopt pa Otten (ook Wim van voren) en daarvoor Riemersma op de hoek Stationsstraat/Wilhelminasingel.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            was Riemersma een patisserie? Ik kan me iets herinneren van "zwerende vingers" die ik daar op zondagmorgen met m'n vader ging halen
                            Dat weet ik niet. Zal het aan Wum vragen.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                              Was dat niet de pa van Wum Otten?
                              Olijfje nu je de naam "Otten" laat vallen weet ik het weer. Dat klopt. De naam was Otten.

                              Opmerking


                              • Was die sigarenzaak op de hoek van het Vrijthof en de Bredestraat niet van Prick?
                                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X