Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

lage kanaal dijk

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• lage kanaal dijk

hallo allemaal

Mijn vraag aan jullie is! Op de lage Kanaal dijk ongeveer op de hoogte van nummer 86a was vroeger een cafe het lag naast de winkel in koloniale waren en bakkerijvan Harrie Henke? weet iemand hoe dit cafe vroeger genoemd werd?En weet iemand de naam van de eigenaars?

Dag fruusje, welkom op dit forum.

Kijk eerst eens even op:

http://members.home.nl/pch1/kerkhof5.htm#henket

Opmerking

kage kanaaldik

Bedankt Breur

Ik ben al 2 jaar u websites aan het lezen maar ik vind nergens ook maar iets over een café dat daar lag en de naam ervan.Weet u op welk nummer de rode Haan lag? En van wie dat café was? Wie weet was het dat wel!

Opmerking

Lage kanaaldijk

De Rode Haan lag zuidelijker dan 86a, waar nu de ENCI is. Ik ken het cafe niet dat u bedoelt, maar weet dat je bij de opgang naar Slavante lang geleden - zeg voor 1920 - een café had van Frans Ogg, dan kwam de Rode Haan.

Hans Ogg

Opmerking

Lage Kanaaldijk

Nog even een link gezocht. Op het Berglopersforum is meer te vinden. Zie o.a. ook: http://car.messageboard.nl/38081/vie...?p=23892#23892.

Hans Ogg

Opmerking

beste Fruusje

Ik heb op mijn site 'mestreechtersteerke.nl' een pagina hieraan geweid, kijk maar eens op
            http://www.mestreechtersteerke.nl/pa...roeje_haon.htm

cafe de Roeie Haon

veel plezier en welkom
            Last edited by goofjohn; 4 mei 2011, 14:10.
            MestreechterSteerke gief um Mestreech.

Opmerking

Op nr. 85 was de caféhouder de "Pruus" Broun(t)s of Jaspers.

Opmerking

cafe

Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Op nr. 85 was de caféhouder de "Pruus" Broun(t)s of Jaspers.
                Daanke Breur

Dat lijkt er al meer op! weet ook iemand hoe dat cafe genoemd werd? de info die ik gevonden had was !ouders hadden café naast de winkel in koloniale waren en bakkerijvan Harrie Henket - Lage Kanaaldijk 86a te St. Pieter), dat kwam van stichting oud st pieter website maar niks over de naam van dit cafe. nogmaals vriendelijk bedankt allemaal

Opmerking

Ik probeer nog een foto op te duikelen.

Opmerking

Het rechterhuisje naast De Wijngaard. Op schilderij van Heygele.
                    Bestanden bijvoegen

Opmerking

Situatie anno 2011:
                      Bestanden bijvoegen

Opmerking

lage kanaaldijk

Bedankt voor die oude foto en alle informatie! Dit cafe was van de fam Jaspers Kolen, weet niet de voornamen maar ik denk dat het Wilhelmus Jaspers en Maria Kolen waren. Die hadden een zoon Clemens met de roepnaam Armand ( de pruus) en twee oudere dochters Ria Brouns en Josephine Melniczuk. Nu nog even de naam van dit cafe!!!! Iemand?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fruusje Bekijk bericht
                          Bedankt voor die oude foto en alle informatie! Dit cafe was van de fam Jaspers Kolen, weet niet de voornamen maar ik denk dat het Wilhelmus Jaspers en Maria Kolen waren. Die hadden een zoon Clemens met de roepnaam Armand ( de pruus) en twee oudere dochters Ria Brouns en Josephine Melniczuk. Nu nog even de naam van dit cafe!!!! Iemand?
                          Is Clemens dan een schoonzoon genaamd Brouns ?

Opmerking

Foto.

Omtrent 1967:
                            Bestanden bijvoegen

Opmerking

Het echtpaar Wilhelmus Johannes JASPERS en Maria Catharina KOLEN.

Het echtpaar Wilhelmus Johannes JASPERS en Maria Catharina KOLEN wordt 7 oktober 1937 op de Lage Kanaaldijk 85 ingeschreven. Voorheen woonden zij op nr. 88 Lage Kanaaldijk. 1922 Achter de Molens 4 te Maastricht.

Opmerking

Bezig...
                              X