Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Berenkuil Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    En hier zijn mensen dan tien jaar mee bezig geweest??

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
      En hier zijn mensen dan tien jaar mee bezig geweest??
      Zij moesten misschien sparen voor het materiaal. . Het wordt wel erg druk in het Waldeckpark, de gemeentelijke kunstspeelplaats. De zgn. klimboom (een echte) was en is de topper voor de kinderen. Er zijn zoveel bomen gekapt langs de A2. Twee bomen had men gemakkelijk als "klimtoestel" kunnen plaatsen omgeving Berenkuil. Even ontschorsen en lol.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
        En nu komen de beren terug.
        Alsof dit er ook nooit gestaan heeft:


        'Beer Jo', bronzen beeld van Michel Huisman naast de voormalige berenkuil

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          En hier zijn mensen dan tien jaar mee bezig geweest??
          Huh? Hoe kom je aan die tien jaar?

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            En nu komen de beren terug. Het initiatief komt van een groepje Maastrichtenaren die tien jaar bezig zijn geweest met dit project te realiseren.
            Your quote...

            Opmerking


            • #36
              Zal ik je zeggen dat ik het nog twee keer overnieuw gelezen had...

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                Zal ik je zeggen dat ik het nog twee keer overnieuw gelezen had...
                Ja, men wordt een dagje ouder. Nu vind je het makkelijker terug in het archief: zoeken in de menubalk rechts van het midden (rechts = de richting die meestal voorrang heeft) .
                Het initiatief komt van een groepje Maastrichtenaren die tien jaar bezig zijn geweest om dit project te realiseren. En als je het twee keer leest, blijft het tien, wordt niet twintig.

                Prettige avond verder en Breur let op het overbodig gebruik van grote letters en smileys.

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Ja, men wordt een dagje ouder. Nu vind je het makkelijker terug in het archief: zoeken in de menubalk rechts van het midden (rechts = de richting die meestal voorrang heeft) .
                  Het initiatief komt van een groepje Maastrichtenaren die tien jaar bezig zijn geweest om dit project te realiseren. En als je het twee keer leest, blijft het tien, wordt niet twintig.

                  Prettige avond verder en Breur let op het overbodig gebruik van grote letters en smileys.
                  Ik heb nog geen borrel gehad!! Maar dat ga ik nu wel doen..... Cognacje!

                  Opmerking


                  • #39
                    Berenkuil


                    inoudeansichten.nl

                    Opmerking


                    • #40
                      Buste van burgemeester Van Oppen teruggeplaatst.

                      De buste van burgemeester Van Oppen is teruggeplaatst in het parkje aan het Tongerseplein. Uitgevoerd in steen (made in China!). Dat hoorde ik vanmiddag op het kerkhof van een steenhouwer. Helaas ontbrak mij de tijd om een foto te maken.

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        (made in China!).
                        Sjengdu, zeker.

                        Opmerking


                        • #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                          Beste MO 'ers,

                          Zijn er nog leden die foto’s en/of informatie hebben ?

                          Bij voorbaat dank voor de reacties.
                          Dat veel Maastrichtenaren de berenkuil kennen en dus een "topic is en blijft is deels met hun jeugdherinneringen verbonden, 's zondag morgens na de mis was het er erg druk. Pa en Ma, (soms grampa) met de kinderen.
                          Wat een beetje onderbelicht is, lijkt mij de zoo van Zwartbergen waar die arme dieren in erbarmelijke omstandigheden (nog slechter dan de berenkuil zelf in Maastricht) terecht kwamen.
                          Wij gingen er op bezoek... wat een drama, ik schaamde mij.

                          Ik heb de hoop dat enkel ter nagedachtenis aan die arme dieren die dieven van de beelden hen in het "nationaal park balaton" hebben vrijgelaten en niet uitwaren op de waarde in euro's per kilo van het brons.
                          Ik weet niet of ik ooit trots kan worden over het thema dieren in gevangenschap en de goedbedoelde kunst uiting in het waldeckpark, voor mij was het bezoek aan de Zoo in Zwartbergen het einde van goedgeloof.

                          mvg
                          Iets te oud voor re-educatie
                          iets te jong voor afdanking
                          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                          Opmerking


                          • #43
                            Merci voor de reactie Antonius.

                            Uw constatering over de ‘Zoo Zwartberg’ is juist, echter ik heb na lang zoeken
                            slechts sporadisch informatie kunnen vinden, t.w. twee foto’s. Zie: Maastricht Berenkuil

                            Ik denk dat de foto van de beer, in het van betonblokken opgemetselde verblijf,
                            een bepaald beeld toont en tevens de slechte huisvesting laat zien.

                            Mochten er meer foto’s en/of informatie beschikbaar zijn, dan houd ik mij graag aanbevolen.
                            Misschien kan de ‘Zoo van Zwartberg’ dan meer belicht worden.
                            Mestreechter Geis mage beleve
                            en dat door te kinne geve.
                            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                            Opmerking


                            • #44
                              Zoo Zwartberg.

                              Ik ga op zoek. Heb er foto's van. Hier alvast eentje uit 1988. Hoi!

                              Opmerking


                              • #45
                                Zoo Zwartberg vervolg.









                                Opmerking

                                Bezig...
                                X