Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Pand Boschstraat 34

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Na wat informatie over het pand aan de Boschstraat 34. Op de voorgevel stond vroeger H. Van Den Hoff Kruse ( met nog een teken tussen Hoff en Kruse ). Meer weet ik dit moment nog niet.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
      Na wat informatie over het pand aan de Boschstraat 34. Op de voorgevel stond vroeger H. Van Den Hoff Kruse ( met nog een teken tussen Hoff en Kruse ). Meer weet ik dit moment nog niet.
      Hoe ben je daarachter gekomen, dorus?

      Opmerking


      • #33
        Dit werd mij verteld door mijn kenissen die al heel lang in het pand ernaast wonen. Of het waterdicht is daar steek ik mijn handen niet voor in het vuur.
        Last edited by Dorus; 1 december 2010, 17:09.

        Opmerking


        • #34
          Ach ja! Je had al gemeld dat je navraag ging doen... Ik lig weer te slapen.

          Opmerking


          • #35
            Detail resultaat: (Vader bruidegom)

            Bron Burgerlijke stand - Huwelijk Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg Algemeen Toegangnr: 12.059
            Inventarisnr: 200
            Gemeente: Maastricht
            Soort akte: Huwelijksakte
            Aktenummer: 0
            Datum: 26-09-1895
            Bruidegom: Peter Lambert von den Hoff
            Geboorteplaats: Saeffeler (Pruissen)
            Bruid: Maria Elisabeth Kruse
            Geboorteplaats: Maastricht
            Vader bruidegom: Johann Lambert von den Hoff
            Moeder bruidegom: Maria Elisabeth Kamps
            Vader bruid: Willem Kruse
            Moeder bruid: Maria Fabry
            Last edited by Breur; 1 december 2010, 18:05.

            Opmerking


            • #36
              Een huwelijk tussen een slagerszoon en een slagersdochter dus ...

              Opmerking


              • #37
                Geweldig, Breur! Sluitend! Ik vraag me af of dit over een tijdje op de gevel te zien zal zijn...

                Opmerking


                • #38
                  Na wat informatie over het pand aan de Boschstraat 34. Op de voorgevel stond vroeger H. Van Den Hoff Kruse ( met nog een teken tussen Hoff en Kruse ). Meer weet ik dit moment nog niet.

                  Liep ik vanmiddag door de Boschstraat, zie ik dat het huis op nr 34 iid de opschrift H. Van den Hoff Kruse heeft gekregen.

                  De tegel die in de Boschstraat lag heb ik ook even nagevraagt, dat schijnt een artiest te doen die zelf in de Boschstraat woont. Het idee erachter zou in een krant hebben gestaan maar daar kan ik nu niet meer over zeggen.

                  Opmerking


                  • #39
                    Fijn dat het pand weer reminisceert aan vervlogen tijden !

                    Opmerking


                    • #40
                      Ja dat vind ik ook. Al weet ik niet waar de naam voor staat. Even iets anders..Het pand op de hoek Herbenusstraat/ Brusselsestraat word momenteel ook opgeknapt. De gevel is al helemaal schoon gemaakt. Het begint er heel mooi uit te zien. Een metamorfose voor de buurt en een blikvanger op een hoek. Eindelijk want het was al jaren helemaal onderkomen. Fijn dat dit soort renovatie gebeurt, er is al zo veel moois verloren gegaan.

                      Opmerking


                      • #41
                        Bij mijn weten was het een van de studentenverenigingen die daar op de hoek Brusselsestraat/Herbenusstraat onderdak had. Ik hoop dat het er een beetje netjes uit blijft zien.

                        Trouwens: op de andere hoek (Emmaplein-Stensingel) zijn bouwvakkers ook al een hele tijd bezig om het interieur op te knappen.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #42
                          Ja dat klopt, daarvoor was het een cafe. Het verbouwen is ongeveer een half jaar bezig. Op de hoek Emmaplein-Statensingel ook. Maar goed ook, de buurt verloederd anders.

                          Opmerking


                          • #43
                            Situatie Boschstraat 34 op 16 maart 2011:
                            Bestanden bijvoegen

                            Opmerking


                            • #44
                              Mooi pandje! Nou die jalouzieën nog.

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                                Mooi pandje! Nou die jalouzieën nog.
                                Monumentenzorg geef een flinke subsidie op deze panden, dus het verbouwen wordt een stuk goedkoper.
                                De voorwaarde is wel dat je er 10 jaar moet blijven wonen, of een stukje subsidie terug betalen
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X