Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto Theod. Weijnen

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Zie ik geen diepte? :(
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
      Zie ik geen diepte? :(
      Wie zegt dat ?

      Opmerking


      • #18
        Mijn oogarts! :(
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #19
          Is die wel gediplomeerd ?

          Opmerking


          • #20
            :( Breur, met een oog zie je gewoon geen diepte!
            En ja, is gediplomeerd!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
              :( Breur, met een oog zie je gewoon geen diepte!
              En ja, is gediplomeerd!
              Gelukkig, geen autodidact ! Overigens vind ik dit naar voor jou.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                Jij wil het echt weten, hè?

                JAAAAAAAA!
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                Inderdaad verrassend moderne kozijnen (olijfje zag ze al zonder bovenstaand hulpmiddel). Lijkt me niet meteen de straatkant. Waarmee de theorie dat de panden op de achtergrond aan de overkant van de straat zouden liggen op losse schroeven komt te staan...
                Zijn dit kozijnen? Is dit niet gewoon een versiering van het prieel?

                En wat als de panden niet aan de overkant staan; wat zien we dan wel?

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Gelezen hebbend wat Loco zojuist zei, ging ik op Streetview en Bing zoeken naar Villa Aldegonda.. daar staat nieuwbouw voor in de plaats ! Nondeju, krijg nou wat !
                  Wist je dat niet? Kwestie van laten opkopen door een projectontwikkelaar en de boel langzaam in mekaar laten zakken. Het koetshuis heeft 't het langst uitgehouden (op Bing nog te zien), maar is nu ook weg. Ik kwam erop door het gebouw helemaal rechts op de foto van Burgemeester. Maar ook de rest van de gebouwen lijkt enigszins in 'villastijl' gebouwd. Alleen die muur links dan weer, die ze met klimop hebben willen camoufleren...

                  Opmerking


                  • #24
                    Daar leef ik al m'n hele leven mee, dus maak je niet druk!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                      Zijn dit kozijnen? Is dit niet gewoon een versiering van het prieel?
                      Kan ook. Maar dan nog, dan zou er aan de straatkant een blinde muur van een prieeltje te zien zijn. Kan, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                      En wat als de panden niet aan de overkant staan; wat zien we dan wel?
                      Als we dat eens wisten!

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                        Kan ook. Maar dan nog, dan zou er aan de straatkant een blinde muur van een prieeltje te zien zijn. Kan, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
                        Een modern gigakozijn eind 19de eeuw lijkt me nog iets onwaarschijnlijker...

                        Daarnaast, ik vind de twee blokken in wit (zie mijn kleuterfoto) een duidelijke aanwijzing voor ramen. Daar heb je alleen iets aan als je op een open ruimte (zoals een straat) uitkijkt.

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                          Een modern gigakozijn eind 19de eeuw lijkt me nog iets onwaarschijnlijker...
                          Heb je helemaal gelijk bij. Ik denk inderdaad dat het een soort van omlijsting van bijvoorbeeld een wandschildering op de achtermuur van het prieeltje is. Maar waar het om ging is dat het niet waarschijnlijk is dat daarachter meteen de straat loopt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                          Daarnaast, ik vind de twee blokken in wit (zie mijn kleuterfoto) een duidelijke aanwijzing voor ramen. Daar heb je alleen iets aan als je op een open ruimte (zoals een straat) uitkijkt.
                          Ben ik ook met je eens, maar ik denk eerder aan een achtertuin dan een straat, of, wat ik eerder zei, dat het een losse verzameling gebouwen is bij een buitenhuis.

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                            Maar waar het om ging is dat het niet waarschijnlijk is dat daarachter meteen de straat loopt.
                            Dat klopt. We zijn we het eens maar daarmee hebben we dat klte pand nog niet gevonden.

                            Opmerking


                            • #29
                              Voorlopig gaan we er van uit dat er buiten Maastricht heel weinig foto's gemaakt zijn

                              Opmerking


                              • #30
                                Ik heb de foto doorgestuurd naar nakomelingen van de Regouts/Bonhommes/Lambriex/Corten/Van Beneden/Tielens en De Beaumont. Wie weet. Ik denk nog aan een achtertuin van Hocht (Boschstraat) ?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X