Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadssleutels

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Parel en Steerke hebben dit bestand per e-mail ontvangen. Het is inderdaad plagiaat. Maar ik ga hier geen afzenders van e-mail publiceren.

    Opmerking


    • #17
      wellicht ten overvloede, ik heb de sleutels ooit (ik gok rond het jaar 2000) tijdens een tentoonstelling in het centre ceramique gezien...

      Opmerking


      • #18
        Waarschijnlijk bij de tentoonstelling over de 'Zeven verdwenen stadspoorten van Maastricht', van 22 januari tot 5 maart 2006. (Maar het lijkt langer geleden ).

        Opmerking


        • #19
          Ja dat kan inderdaad wel eens kloppen!

          Opmerking


          • #20
            Sleutels Tongerse Stadspoort

            Laats was ik in het Museum aan het Vrijthof en zag de sleutels van de stadspoort aan de Tongersepoort liggen, in bruikleen van Centre Ceramique en ik dacht aan dit 'draadje'.
            Bestanden bijvoegen
            MestreechterSteerke gief um Mestreech.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door goofjohn Bekijk bericht
              Laats was ik in het Museum aan het Vrijthof en zag de sleutels van de stadspoort aan de Tongersepoort liggen, in bruikleen van Centre Ceramique en ik dacht aan dit 'draadje'.
              Wat goed. Ik was nog niet zo lang geleden met Clio in het museum en toen lagen ze er nog niet. Langzamerhand wordt het Museum a/h Vrijthof toch wel een echt stadsmuseum.

              Opmerking


              • #22
                De sleutel van de St. Pieterspoort. Collectie Sint- Pieters Museum op de Lichtenberg.

                Opmerking


                • #23
                  Dag allemaal,


                  Per toeval kom ik bij dit forum terecht. De stadssleutels zijn in beheer bij Centre Céramique.


                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                    Bestaat er geen catalogus met een beschrijving van de LGOG collectie? Die zou ik wel willen hebben!

                    Het archeologische deel van de voormalige Bonnefantencollectie is in beheer bij Centre Céramique. Op de website www.centreceramique.nl zijn de cultureel erfgoedcollecties te bekijken. Of bekijk de voormalige Bonnefantencollectie via deze link:

                    http://centreceramique.adlibhosting....tabase=collect

                    Er wordt nog aan gewerkt, niet alle foto's zijn gelinkt en de zoekmogelijkheden zijn nog (te) beperkt (vindplaats bijvoorbeeld niet te selecteren momenteel). De komende jaren wordt ook de collectie Archeologie Maastricht, met daarin vondstmateriaal uit opgravingen in Maastricht gedigitaliseerd. De stadssleutels behoren overigens niet tot de Bonnefantencollectie, maar zullen ook te bekijken zijn via de digitale catalogus van Centre Céramique. Indien het zover is laat ik het hier wel weten.

                    Opmerking


                    • #25
                      Vitrien 47 / 2015

                      - Op bezoek in De Croonenhoff - De sleutel van de Sint-Pieterspoort.

                      De sleutel van de St. Pieterspoort in de collectie van het Sint- Pieters Museum op de Lichtenberg is waarschijnlijk een sleutel van de St. Pieterspoort:

                      http://www.rtvmaastricht.nl/tv/vitrien/15731913

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X