Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Welke straat is dit?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Welke straat is dit?

    Ik denk dat ik een breinbreker te pakken heb. Het enige wat ik van deze foto weet is dat ie gemaakt moet zijn in het Boschstraatkwartier. Mocht je je zitten te vervelen: boe is dit daan precies? Ik heb geen idee.

    Ik vind het overigens een mooie foto, met die ene vrouw zo verloren in het midden van de straat.
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Ik denk dat ik een breinbreker te pakken heb. Het enige wat ik van deze foto weet is dat ie gemaakt moet zijn in het Boschstraatkwartier. Mocht je je zitten te vervelen: boe is dit daan precies? Ik heb geen idee.

    Ik vind het overigens een mooie foto, met die ene vrouw zo verloren in het midden van de straat.
    Burgemeester met die piepkleine fotookes schakelt u wel de mensen met slechte ogen uit huize licht en liefde kan hier niets mee

    Opmerking


    • #3
      Boschstraatkwartier? Zou het niet het Stokstraatkwartier zijn?
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Zjerke Bekijk bericht
        Burgemeester met die piepkleine fotookes schakelt u wel de mensen met slechte ogen uit huize licht en liefde kan hier niets mee
        Zjerke, klik eens met uw linker muisknop op dat kleine fotooke, en het wonder van internet geschiedt: het fotooke verschijnt groter op uw beeldscherm .
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Welkom Sjerke,

          En u kunt ze ook nog groter maken door rechtsonder op de 100% te drukken. Dan kan het footoke nog groter worden!
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
            Boschstraatkwartier? Zou het niet het Stokstraatkwartier zijn?
            Ik meen zeker te weten dat dit het Boschstraatkwartier is.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
              Ik meen zeker te weten dat dit het Boschstraatkwartier is.
              Is het dan oostelijk of westelijk van de Boschstraat?
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8
                Een beetje een schot voor de boeg, maar is het niet de Breulingstraat, gezien vanuit de Boschstraat richting Bogaardenstraat?

                Het pand aan de rechterzijde, t.h.v. de vrouw, doet mij denken aan een pand waarin onlangs, of misschien nog steeds, een poolcentrum was gevestigd.
                Dat pand ligt dan precies in het verlengde van de Batterijstraat.
                Op de foto zie je door de lichtinval dat er een straat van links komt, precies tegenover het pand waarin het poolcentrum was gevestigd.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  Welkom Sjerke,

                  En u kunt ze ook nog groter maken door rechtsonder op de 100% te drukken. Dan kan het footoke nog groter worden!
                  Met 'rechtsonder' bedoelt elletje helemaal rechtsonder op uw scherm. Daar staat '100%', met een klein zwart driehoekje naar beneden gekeerd. Klik op het driehoekje en u kunt vergroten tot 400%. Geweldig, zo'n beeldscherm
                  Last edited by Ingrid M.H.Evers; 24 januari 2010, 09:00.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dit zou best eens de vroegere Raamstraat kunnen zijn (Boschstraatkwartier). In Ubachs/Evers, Tweeduizend Jaar Maastricht, een stadsgeschiedenis, gepubliceerd in 2006, staat op blz. 246 een foto van Alexander Simays die qua sfeer en bestrating veel weg heeft van het plaatje van onze heer burgemeester. Misschien kan iemand die foto inscannen en hier plaatsen?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      Dacht je nou dat ik ergens een driehoekje met 100% kan ontdekken :( ..?
                      Dat klopt, olijfje, niet iedereen ziet dat.
                      Gebruikt men Internet Explorer als browser, dan ziet men het wel.
                      Bij Firefox is de zoomfunctie anders geregeld.
                      Windows gebruikers: http://support.mozilla.com/nl/kb/Tek...zoom%20functie .

                      Mac OS gebruikers:
                      Hoe Tekst zoomen te gebruken

                      Om de grootte van schermtekst te wijzigen:
                      Klik eerst boven in het Firefox-vensterin de menubalk op het menu Beeld, scroll naar het submenu Zoomen en selecteer Alleen tekst zoomen.
                      Voor meer informatie over het gebruik van Pagina zoomen, zie Page Zoom.

                      * Toetsenbord:
                      o Houd de CtrlCmd-toets ingedrukt en druk op + om de tekstgrootte te vergroten.

                      o Houd de CtrlCmd-toets ingedrukt en druk op - om de tekstgrootte te verkleinen.

                      o Houd de CtrlCmd-toets ingedrukt en druk op 0 om de tekstgrootte te herinitialiseren.

                      * Muis: als uw muis een scrollwiel heeft, houd dan de Ctrl-toets ingedrukt en scroll omhoog om de tekstgrootte te vergroten en omlaag om deze te verkleinen.
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                        Dit zou best eens de vroegere Raamstraat kunnen zijn (Boschstraatkwartier). In Ubachs/Evers, Tweeduizend Jaar Maastricht, een stadsgeschiedenis, gepubliceerd in 2006, staat op blz. 246 een foto van Alexander Simays die qua sfeer en bestrating veel weg heeft van het plaatje van onze heer burgemeester. Misschien kan iemand die foto inscannen en hier plaatsen?
                        Heb geen scanner, maar wel het boek. De bestrating heeft er inderdaad veel van weg.

                        @SJEF: ik heb geen idee waar die foto precies gemaakt is. Anders had ik hem wel bij 'boe is dit' gebruikt.

                        Opmerking


                        • #13
                          Dan de oplossing voor de geplaatste foto: het zijn de krotwoningen in de Raamstraat; foto stamt uit 1957.

                          Ik vond de foto in een van de PowerPoint Presentaties: Maastricht in oude ansichten deel 3.

                          URL om alles te downloaden:

                          http://www.hameleers.eu/leoroos/ .
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
                            Dan de oplossing voor de geplaatste foto: het zijn de krotwoningen in de Raamstraat; foto stamt uit 1957.

                            Ik vond de foto in een van de PowerPoint Presentaties: Maastricht in oude ansichten deel 3.

                            URL om alles te downloaden:

                            http://www.hameleers.eu/leoroos/ .
                            Bedankt Sjef voor de mooie URL das genieten jij plaats wel erg veel van die URLs een nieuwe nickname niet sjef maar URL?

                            Opmerking


                            • #15
                              Maastricht in oude Ansichten deel 3

                              Dan toch ook hier maar de bewuste foto's uit Maastricht in oude ansichten deel 3

                              Pieter Simons

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X