Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Meeflower, chocolaterie Muntstraat

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Meeflower, chocolaterie Muntstraat

    Kan zich iemand nog iets herinneren van deze winkel? Nog leuker: heeft iemand fotomateriaal ervan?

    De zaak moet hebben gelegen aan de kant van de zij-ingang van de Hema, en later is daar een kledingzaak voor jongeren gekomen.

    Een inmiddels overleden tante van mij heeft daar gewerkt in de jaren 50 en/of 60.........
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Ik heb alleen onderstaande foto kunnen vinden.
    Hopelijk is dat het juiste winkeltje, Haas.


    Muntstraat 1 en 3
    voorgevels winkels
    1915
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Dat is net aan de andere kant, Sjef. Het winkeltje naast de Nieuwe Winkel is wat later In de Roeie Bol is gaan heten, in een recenter verleden zat daar de Oilily kinderkledingboetiek.

      Deze foto is echter van VOOR de roeie bol, of ik moet me sterk vergissen.

      Mijn moeder zegt dat de Meeflowerwinkel aan de overzijde zat, meer in de buurt van waar nu de Free Recordshop zit, of nog iets verder richting Kleine en Grote Staat.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        In het inmiddels bekende NUHA adresboek Maastricht 1969, vind ik het volgende.

        Cilissen G.
        chocolaterie bonbonnière
        Muntstraat 34
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Mijn moeder zegt heel duidelijk dat het Meeflower moet zijn, dus op zijn Nederlands geschreven en eindigend in het Engels.


          Munt 34, dat zou passen in het plaatje, geloof ik. Daar zit nu Sluis Leder.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            Na wat zoekwerk, vond ik nog twee andere foto's van de Muntstraat, de bovenste foto is gemaakt vanuit de Kleine Staat.



            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              'Iel sjoen! De bovenste foto werd gemaakt door Alexander Simays.

              Opmerking


              • #8
                de foto's zijn inderdaad erg leuk.

                Nu nog iets vinden uit de jaren 50/60. Rond die tijd moet de chocolaterie er gelegen hebben.

                Ben al bij het RHCL geweest, maar daar was degene die me ermee kon helpen, een paar dagen niet aanwezig.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Mijn moeder zegt heel duidelijk dat het Meeflower moet zijn, dus op zijn Nederlands geschreven en eindigend in het Engels.


                  Munt 34, dat zou passen in het plaatje, geloof ik. Daar zit nu Sluis Leder.
                  Dat klopt. ernaast zat Creemers een kaashandel (de kiesboer..) Ik heb best veel foto's na de binnenstad maar niet van nr 34 sorry...
                  Groete

                  Erik

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X