Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gall & Gall bij Albert Heijn: wel of niet open?

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Gall & Gall bij Albert Heijn: wel of niet open?

OK, de alcoholvrije maand januari volgehouden tot de 22e, maar nu - na eindeloos gehannes met het CBR en nog wat digitale rompslomp - is de verleiding te groot. Het is koopavond, dus op naar de Gall & Gall op de Tongerseweg. Die zit ingekwartierd in een pijpenla bij Albert Heijn, in de voormalige supermarkt van Jan Linders. Wat een deceptie: deze Gall & Gall is dicht! Zwaar rolluik ervoor. Aangezien de spirituele nood hoog is, doorgereden naar de Brusselse Poort. De dienstdoende jongedame heeft geen idee waarom de Tongerseweg (voor gemotoriseerde klanten: ingang Cannerweg) dicht is.

Thuis gekomen maar eens even gegoogeld: die dependance in het gebouw van wat ooit de Philips Tabaksfabrieken waren, staat nu aangegeven als de hele week gesloten. Een laatste review van een verbolgen klant stelt drie weken geleden, dat ze vaak dicht zijn en ook een beperkt assortiment hebben, waardoor je voor niets komt. Dat het assortiment beperkt was, kon je uit de ronkende aanbevelingen op Google niet weten, maar het was wel juist: die pijpenla had aan één kant misschien acht tot tien meter muurruimte. Daar kun je niet zoveel kanten mee op. Nu zijn ze dus helemaal dicht, maar nergens is te vinden waarom, sinds wanneer en voor hoe lang.

Hoe prettig het ook was om daar bij AH een Gall & Gall ingekwartierd te hebben: het was altijd even wachten, er was geen permanente bezetting. Men drukte op een belknop op de glazen deur en wachtte dan naast de AH-informatiebalie tot een daartoe opgeleid/bestemd AH-personeelslid zich in de AH-winkel kon vrijmaken om je van dienst te kunnen zijn. En als dat personeelslid zijn/haar AH-diensturen had volgemaakt, vertrok hij/zij - al dan niet onverwacht door ziekte of andere besognes - en stond je ook tijdens normale winkeluren voor een gesloten deur. Er waren kennelijk weinigen die ter vervanging konden worden ingeschakeld.

Tja, moeten we er rouwig om zijn als die dependance dicht is/gaat? Misschien niet: beter niets dan iets wat niet goed functioneert. Momenteel zijn er volgens Google zeven (7) G&G-dependances in Maastricht, Tongerseweg incluis. Eén minder is jammer, maar geen onoverkomenlijk probleem. Tenslotte heeft G&G ook een online verzendservice. Maar wat wel knap vervelend is, is dat de website(s) niet worden aangepast.
    En de vraag blijft bestaan:
    - waarom is die dependance (tijdelijk?) dicht?
    - waarom wordt door een bedrijf met de omvang en bekendheid van Gall & Gall het digitale visitekaartje met zoveel voeten getreden? Als er dan zoveel digitaal omgaat binnen het bedrijf, is accuraat werken dan niet van groot PR-belang?

Enfin, heeft iemand een antwoord op deze vragen?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 22 januari 2026, 19:33.

Ik zou bijna zeggen: ga het eens bij de Bijenkorf vragen, die zijn al even accuraat.....

Nee, flauw. G&G in de Brusselsepoort is ruim gesorteerd, aan de Scharnerweg is die er ook nog. Andere vestigingen ken ik niet. Beide genoemden zijn echter voortreffelijk bereikbaar, zeker op een doordeweekse dag. Maar BP heeft wel parkeerkosten, Scharnerweg heeft die bij mijn weten niet.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Click image for larger version

Name:	Screenshot_2.png
Views:	57
Size:	42,0 KB
ID:	108559

Een kameraad van me woont daar in de buurt en die zei me al een tijdje geleden, dat de mensen die er wonen gek worden van het in en uitrijdende verkeer vooral 's avonds met koplampen licht en ook te vaak getoeter. Het is geen makkelijke toegang aldaar. Of dat een gehele sluiting heeft veroorzaakt durf ik niet te zeggen.

Maar veel klandizie krijgt G&G sowieso niet meer met dergelijke hoge prijzen. Ik vermoed dus een slechte omzet?

Je kan beter 1 maal per maand naar Riemst gaan, is veel goedkoper en heeft een goed assortiment.

Click image for larger version

Name:	Screenshot_16.png
Views:	46
Size:	113,1 KB
ID:	108560

Bestanden bijvoegen
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Als het om die ingang aan de Cannerweg gaat: die is er een jaar of 15, exact weet ik het niet, speciaal gekomen na jarenlange overlast met indraaiend vrachtverkeer op de Tongerseweg. Daar stond het verkeer regelmatig stil omdat de leveranciers die poort, de onderdoorgang naar het binnenplein, gebruikten voor de leveringen. En daarvoor zetten ze hun wagen dwárs op de rijrichting.

Er is toen aan de Cannerweg een toegang gerealiseerd, die die overlast zou moeten beperken.

Dit heeft als zodanig niets met 1 specifieke winkel, Gall & Gall, te maken. In de loop der jaren is het er kennelijk niet echt beter op geworden.

Opmerking

Maar er wonen daar nog niet zo lang mensen toch? 2 of 3 jaar pas.

Opmerking

Je bedoelt de lage nummers van de Cannerweg, of de studenten van Xior? Die laatsten zitten daar al veel langer. Ik ben 2.5 jaar geleden gestopt met post bezorgen, en ik heb daar vele jaren bezorgd.

Opmerking

Ik bedoel deze zie afbeelding Click image for larger version

Name:	Screenshot_18.png
Views:	60
Size:	623,9 KB
ID:	108571

links en rechts van die inrit dat kan wellicht kloppen met die 2,5 jaar. Die waren voorheen aan het "verkrotten" en zijn gerestaureerd.

Maar het zal niet de reden zijn van de sluiting van het G&G filiaal.

ik heb het nog eens gevraagd bij die Brusselse poort filiaal van G&G of hij er wat over weet te vertellen. Die man is er alleen 's ochtends vroeg (want nadien komt het goedkope personeel) en zegt me dat de personeelskosten uit de klauwen lopen, tja dan zullen er meer filialen moeten gaan sluiten met zo'n slechte omzet en hoge vaste lasten / kosten.

Denk dat mevrouw Evers beter voor 18:00 uur bij de wijnkoperij aan de Glacisweg 30 gaat daar hebben ze ook kwaliteitswijnen die niet naar sulfiet smaakt zo als de gebruikelijke bocht van AH en consorten...
              Ik mag er zelf niet meer van genieten zegt m'n arts.

Opmerking

Op die plek zijn inderdaad wat nieuwe adressen gekomen. Rechts zijn de panden opgeknapt en links zijn er wat adressen bijgekomen. Maar ook die heb ik nog een paar jaar meegemaakt. Links naast de oprit, dan sta he al op het terrein, is in een gerenoveerd pand een foodbar gekomen. Of die daar nu nog zit, is me niet bekend.

Maar het ging om G&G. Die had daar toch een mooie plek kunnen hebben, maar wellicht te duur binnen het Jan Linders-Albert Heijn-concept? Overigens ben ik er niet 100% zeker van, maar in Scharn op de Burgemeester Cortenstraat zit volgens mij ook een Gall&Gall. Voor de dorstigen aan die kant van Maastricht.

Even gecheckt, maar op google earth is daar geen vestiging te vinden, maar het is ook al een vrij oude afbeelding, kan dus veranderd zijn
                Last edited by Haas; 23 januari 2026, 17:36.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  Ik bedoel deze zie afbeelding Click image for larger version  Name:	Screenshot_18.png Views:	0 Size:	623,9 KB ID:	108571
                  Die bezorgingsproblemen zijn er nog altijd, d.w.z. vrachtwagens hebben een aparte ingang op de Tongerseweg, maar er is bij de herinrichting van de weg een speciale afslagbaan gerealiseerd. Eenmaal ingedraaid 'botsen' ze net niet met het personenwagenverkeer, dat vanaf de Cannerweg indraait. Daar had men na het trottoir eerst nog een 'vluchtheuvel' gemaakt, als scheiding tussen inkomend en uitgaand verkeer, maar die rijbanen waren veel te smal, zodat men dat ding heeft weggehaald. Maar het blijft een onprettige toegang, en dan moet men nog met enige bochten links om het gebouw heen rijden over een traject waar te weinig / c.q. geen lantaarnpalen staan. Zodat een ieder groot licht opzet om in het donker überhaupt de 'rijbaan' te zien.

Denk dat mevrouw Evers beter voor 18:00 uur bij de wijnkoperij aan de Glacisweg 30 gaat; daar hebben ze ook kwaliteitswijnen die niet naar sulfiet smaakt zo als de gebruikelijke bocht van AH en consorten...Ik mag er zelf niet meer van genieten zegt m'n arts.
                  Dat is droef, Antonius. En ik ben het met je eens: die wijnhandelaar op de Glacisweg is zonder meer aan te bevelen. Ik haalde daar tot enkele jaren geleden mijn Fendant, heerlijk bij de kaasfondue.
                  Last edited by Ingrid M.H.Evers; 23 januari 2026, 18:33.

Opmerking

Dat de automobilist zelve een overlast is met koplampenlicht en laagfrequente bromgeluiden die overal vandaan lijken te komen, komt niet vaak op in de gedachten gang van die automobilist. Hij laat rustig de motor stationair draaien terwijl een sleutel omdraaien natuurlijk beter zou zijn.

MOTOR UIT a.u.b. als je staat te kletsen of bent aan 't eppen.

Dus ik heb het eerder over de auto en niet over de vrachtauto, ofschoon die heel vaak ook nog eens van die koel aggregaten op de cabine hebben staan (die zijn niet zero emission, dat zijn de smerigste diesel aggregaten überhaupt.

Oké terug naar die G&G, ik zou er niets van moeten hebben, daar ik die sulfiet smakende wijnen reeds noemde die er staan.
                    Dan liever 12€ voor een flesje Silvaner van hoeve Nekum bij onze Rommedoekes te krijgen. Of 2016 Barbera D'Asti voor die nog mag van z'n arts.

Opmerking

Oké terug naar die G&G, ik zou er niets van moeten hebben, daar ik die sulfiet smakende wijnen reeds noemde die er staan.
                      Dan liever 12€ voor een flesje Silvaner van hoeve Nekum bij onze Rommedoekes te krijgen. Of 2016 Barbera D'Asti voor die nog mag van z'n arts.
                      Voor wijnen ga ik niet naar G&G, Antonius.

Opmerking

Gall & Gall bij Albert Heijn: wel of niet open?​

De deur van de winkel ,is dicht ,
                        men druk op de bel en de balie medewerkster van Albert Hein.
                        komt je helpen. woensdag middag 28-01-2026

Opmerking

Bezig...
                        X