Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Leve de wielklem?

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Leve de wielklem?

Helemaal goed staat deze posting geloof ik niet op de site, maar het is toch echt een vraag, waarvan ik hoop dat MO er een antwoord op heeft!
    Al maanden staat in de wijk Belfort in de Ebenistendreef, tussen de huisnummers 59 en 55, een auto geparkeerd met rechts achter een heldergele wielklem. Best onhandig, want dicht bij het kruispunt Gewantmakersdreef, waar zeer frequent gebruik van wordt gemaakt. Men mag daar geloof ik ook niet parkeren.

Na zoveel maal in het verkeer last te hebben gehad van die auto, vraag ik mij verschillende dingen af:
    1. is die wielklem gezet door de eigenaar van de auto, die intussen aan het overwinteren is in Spanje? Mag dat wel? En is dat dan niet link, voor je deur zo'n permanente verwijzing te hebben dat je niet thuis bent?
    2. is de wielklem gezet door 'Handhaving'?
    3. Zo ja, wordt er dan gecontroleerd op de duur van zo'n maatregel?
    4. Wordt het niet tijd dat Politie en/of Handhaving dat voertuig gewoon wegslepen en in depot opslaan?
    5. Is die wagen wel uit de buurt afkomstig, of is het gewoon een auto die gedumpt is (met inhoud?) door joyrijders of criminelen en heeft hij niets met de wijk te maken?.
    6. Wat hier dan ook van toepassing is: wordt het niet tijd eindelijk dit probleem voor het verkeer op te lossen?

Waar is Tedje als je hem nodig hebt?
    Ik ben benieuwd naar een antwoord.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 19 april 2025, 12:12.

In de april-editie van 't Belhoafke (https://belhaofke.nl/) staat op de voorpagina de bewuste auto met wielklem in de Ebenistendreef.

Het is inderdaad een raar gegeven, een auto met wielklem in de Ebenistendreef.

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers
    (..)
    Na zoveel maal in het verkeer last te hebben gehad van die auto, vraag ik mij verschillende dingen af:
    1. is die wielklem gezet door de eigenaar van de auto, die intussen aan het overwinteren is in Spanje? Mag dat wel? En is dat dan niet link, voor je deur zo'n permanente verwijzing te hebben dat je niet thuis bent?
    2. is de wielklem gezet door 'Handhaving'?
    3. Zo ja, wordt er dan gecontroleerd op de duur van zo'n maatregel?
    4. Wordt het niet tijd dat Politie en/of Handhaving dat voertuig gewoon wegslepen en in depot opslaan?
    5. Is die wagen wel uit de buurt afkomstig, of is het gewoon een auto die gedumpt is (met inhoud?) door joyrijders of criminelen en heeft hij niets met de wijk te maken?.
    6. Wat hier dan ook van toepassing is: wordt het niet tijd eindelijk dit probleem voor het verkeer op te lossen?​ (..)
    ad 1: Wie die wielklem heeft gezet weet ik (nog) niet. Als de eigenaar het gedaan heeft zou ik niet weten waarom het niet zou mogen? Lijkt mij persoonlijk vrij omslachtig, maar verboden is het - voor zover ik weet - niet!
    ad 2: Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de politie cq handhaving die wielklem heeft gezet. In Maastricht wordt dit - voor zover ik weet - niet toegepast. Bovendien, als je zo'n wielklem zet, is dat om te verhinderen dat de eigenaar/bezitter er onverhoeds snel vandoor gaat. Daarna is het zaak de auto zelf (op kosten van de eigenaar) snel te bergen.
    Misschien dat een deurwaarder deze maatregel nog toepast in een civiele zaak, maar ook dan denk ik dat de auto zo spoedig mogelijk wordt geborgen (op kosten van de eigenaar).
    ad 3: Zie bovenstaande.
    ad 4: Als de eigenaar het heeft gedaan zou ik mij geen wettelijke basis kunnen voorstellen waarom de politie en/of handhaving dat voertuig zou moeten bergen. De auto staat geparkeerd op een plek waar het is toegestaan. Persoonlijk zou ik mijn auto daar niet parkeren, althans niet langdurig, maar ter plaatse is geen parkeerverbod noch staat het voertuig binnen 5 meter van een kruising en is er voldoende plaats.
    ad 5: Ik weet uiteraard niet waar de auto thuis hoort. Dat joyriders en/of criminelen, die de auto dumpen, daarna nog een wielklem aanleggen lijkt mij onlogisch.
    ad 6: Het voertuig staat er inderdaad al zeker 4 weken. Dat wil zeggen dat ik de auto daar inderdaad al zeker 4 weken zie staan, maar ik niet weet of het voertuig tussentijds is gebruikt.
    Dat het voertuig niet erg handig staat klopt wel, maar het voertuig blokkeert niet de vrije doorgang noch staat daar in strijd met enig verbod voor zover ik weet.

Vanmiddag stond het voertuig - met wielklem - er nog.
    Wellicht dat buurtbewoners weten van wie het voertuig is?
    We gaan op onderzoek

Opmerking

In Amsterdam heb ik buren gehad die de wielklem zelf aangeschaft hadden om autodiefstal te voorkomen van mevrouw haar auto en ja die waren 1/2 jaar in spanjolenland.
      Met het kentekennummer zal een politieagent snel een houder kunnen vinden.
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Met enig voorbehoud - het was namelijk al redelijk donker - maar zojuist meende ik te zien dat de wielklem niet meer om het achterwiel zat!

De auto stond wel op (nagenoeg?) dezelfde plek/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tedje Bekijk bericht
          Met enig voorbehoud - het was namelijk al redelijk donker - maar zojuist meende ik te zien dat de wielklem niet meer om het achterwiel zat!
          Invloed van het Belhoafke, Mestreech Online, of wishful thinking?

Opmerking

In de namiddag, bij daglicht, nog eens langs gewandeld.
            Wielklem is inderdaad verwijderd en ik heb het idee dat er met de auto is gereden cq dat hij iets van de plaats is verschoven.

Kortom, de auto wordt gebruikt (door een straatbewoner?).

Eind goed, al goed...

Opmerking

Met dank Tedje! Weer een prangende vraag min of meer opgelost

Opmerking

Bezig...
              X