Zo af en toe loop ik door de binnen- / buitenstraat van het Sevagram Zorgcentrum Campagne. Gemak dient de mens: van de bushalte naar huis, of van huis naar de brievenbus, die vijf werkdagen per week voor 17.00 uur wordt geleegd; een wonder!

Vandaag viel mij op, dat in die toch wat saaie ruimte tussen voor- en achterdeur op een blinde muur een enorme muurschildering is aangebracht. Op de voorgrond zien we het standbeeld van Minkelers-met-rokende-toorts, links daarachter de St.-Jan, de Helpoort en de Pater Vinktoren bij de bloeiende kersenbomen in het Faliezustersparkje. Rechts die andere icoon van de stad: de St.-Servaaskerk, op een stukje Vrijthof met een lantaarnpaal en een paar treden (naar de leeuwen van de perroen?)
Het is een geweldig kleurig geheel. Rechtsonder staat een soort handtekening, waarvan ik alleen het jaartal 2023 duidelijk kon lezen. Kennelijk zit die schildering er dus al wat langer dan vandaag.
Verschillende daar werkende passanten gevraagd, of zij wisten wie de kunstenaar was. Nou nee, en die schildering zagen ze eigenlijk al niet meer. Eén dame wist me te vertellen dat het 'een jonge gast' was geweest die daar had staan schilderen en dat hij geweldig veel plezier in dat verven had gehad. Maar daarmee weet ik nog altijd niet, wie die jonge gast dan wel was. Heeft iemand een idee?
Opmerking