Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ch.D. i.c., Papenweg 236

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ch.D. i.c., Papenweg 236

    In 1909 woonde er op het adres Papenweg 236 ene Ch. D., civiel ingenieur. De Papenweg viel onder Sint Pieter (Sint Pieter werd eerst in 1920 Maastrichts), maar zelf afficheerde deze persoon zich in 1909 als wonende te Maastricht.

    Ik heb gezocht op wiewaswie,nl, delpher.nl en in de rijkstelefoonboeken op Delpher, maar ik heb geen naam kunnen vinden, al ben ik iets wijzer geworden: in 1917 was hier het Bureau voor de Maaskanalisatie gevestigd. Ongetwijfeld had deze civiel ingenieur daar iets mee te maken. Het daaropvolgende jaar werd het bureau verplaatst naar Roermond, maar nog altijd ontbrak een naam. Kan iemand mij verder helpen? Ondanks het feit dat Mestreech Online meer dan tweeduizend geregistreerde leden telt, is de respons soms bar mager. Heus, uw mening, idee of bijdrage telt. Dus als u iets in verband met mijn vraag kunt aanvullen of vertellen, doe dat dan alstublieft. Elke reactie kan mij verder helpen.

  • #2
    Over de Maaskanalisatie van Heugen tot en met Limmel is wel een en ander te vinden, maar ingenieurs werden inderdaad vaak gedetacheerd naar nieuwe projecten aan de Maas.
    Als hij lid was van het Koninklijk Instituut van Ingenieurs, kort het KIVI, moet er in de archieven van het KIVI nog wat te vinden zijn.

    Online vond ik er niets over op hun website. https://www.kivi.nl/
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
      In 1909 woonde er op het adres Papenweg 236 ene Ch. D., civiel ingenieur. De Papenweg viel onder Sint Pieter (Sint Pieter werd eerst in 1920 Maastrichts), maar zelf afficheerde deze persoon zich in 1909 als wonende te Maastricht.
      Het huisnummer Papenweg 236 bestaat niet. Is 23 B. Maaskanalisatie Papenweg 23b te Maastricht. Zie https://resolver.kb.nl/resolve?urn=M...7:mpeg21:a0021

      Opmerking


      • #4
        WOW, hartelijk dank Breur. Kennelijk maakten letterzetters vaker fouten met de letter b (in onderkast) en het cijfer 6.
        Ik ben er nog niet uit, maar met deze aanwijzing weer een stukje verder gekomen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
          Als hij lid was van het Koninklijk Instituut van Ingenieurs, kort het KIVI, moet er in de archieven van het KIVI nog wat te vinden zijn.
          Dank voor de tip, Antonius. Ik kon hem niet vinden in het tijdschrift De Ingenieur, dat op Delpher staat, maar je weet nooit...


          Opmerking


          • #6
            In een ander stuk vond ik dit : deeluitsnede van een pagina De Maas in Nederland (uitgave 1949 Rijkswaterstaat)
            het hele pdf kan ik hier niet uploaden wegens de beperking van de data capaciteit

            stempel waar ook archieven moeten zijn.
            Rijkswaterstaat/RIZA
            Lelystad

            maar die zijn ook in Maastricht


            Rijkswaterstaat
            Bestanden bijvoegen
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #7
              Beetje laat, maar niet minder gemeend: Dank voor het meedenken, Antonius.

              Opmerking

              Bezig...
              X