Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Jef Naseman

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Jef Naseman

    Kan iemand mij helpen aan de datum van overlijden van de fotograaf Jef Naseman?


  • #2
    Kan iemand mij helpen aan de datum van overlijden van de fotograaf Jef Naseman?
    Ik vond:
    https://graftombe.nl/names/info/894485/naseman Er staat een fotonummer bij. Dat is vast een foto van de steen en daarop staat vast de hele overlijdensdatum.

    Je kunt de foto gratis aanvragen volgens https://graftombe.nl/faq/index: hoe vraag ik een foto aan.

    Succes, Ingrid.

    Opmerking


    • #3
      Reuze bedankt! Niet aan graftombe.nl gedacht!
      Wat betreft het graf: ik kan beter even langs lopen.

      Opmerking


      • #4
        In mijn herinnering woonde fotograaf Jef Naseman in de Cortenstraat en wel op nummer 6a.

        Op de hoek Stenenwal/Wycker Smedenstraat, het witte hoekpand, was het Fotopersbureau Het Zuiden gevestigd van Jeu Fonteijn.
        Last edited by Jo Pluymakers; 26 augustus 2021, 19:48.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jo Pluymakers Bekijk bericht
          In mijn herinnering woonde fotograaf Jef Naseman in de Cortenstraat en wel op nummer 6a.

          Opmerking


          • #6
            Bij het RHCL geweest en de jaargangen van het Adresboek geraadpleegd. Naseman wordt eerst in de uitgave van 1958 vermeld en daar vond ik de bevestiging van mijn herinnering aan zijn woonadres in de Cortenstraat.
            Aannemelijk is dat een vermelding in het Adresboek eerst plaatsvond als je zelfstandig woonde.
            Last edited by Jo Pluymakers; 28 augustus 2021, 07:11.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb geen adresboek van 1938, maar net zoals jij eentje van 1934 en een van 1958. In dat van 1958 wordt Jef Naseman inderdaad vermeld in de Cortenstraat 6a.

              't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
              is es Mestreechteneer te mage leve ...

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jo Pluymakers Bekijk bericht
                  Aannemelijk is dat een vermelding in het Adresboek eerst plaatsvond als je zelfstandig woonde.
                  Hartelijk dank voor de gang naar het RHCL, mijnheer Pluymakers! Die suggestie over zelfstandig wonen zal ik eens natrekken.

                  Koelekopke (gaat het goed daar langs de Maas?) en burgemeester ook hartelijk dank voor de genomen moeite. Dat Het Zuiden in 1941 op de Parallelweg zat, is wel een verrassing. Ik kende eerder alleen het adres op de hoek van Stenenwal/Wycker Smedenstraat. Mogelijk was dat in 1941 zijn huisadres en de Parallelweg 'de zaak'? Hij werkte voor zover ik weet lang alleen, maar misschien had hij toen al een 'leerjongen'/ compagnon? Na de oorlog is Jacques Voets (*1927) bij hem begonnen, meen ik.

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Dank voor de aanvulling, mijnheer Pluymakers. Fonteijn is nog een beetje 'achtergebleven' in mijn documentatie. Ik dacht eigenlijk dat hij Pim heette (niet te verwarren met Fortuin). I

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Fotograaf Pim was een jongere Fonteijn dan de door mij bedoelde (zijn vader?). Pim Fonteijn overleed in november 2012 in de leeftijd van 70 jaar.
                          Hij was dus geen tijdgenoot van Jef Naseman.

                          Opmerking


                          • #14
                            Met dank, Jo.

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X