Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Belastingboekje Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Breng het dan maar bij mij, dan doe ik het wel!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #62
      Kump goot!

      Opmerking


      • #63
        Alle 803 pagina's van de Collection de Tombes, Épithaphes et Blasons de la Hesbaye, Gand 1845, scande ik en plaatste ze online.
        Het was een fors karwei, ook al omdat alles nog eens een keer opnieuw moest worden gedaan wegens een instelfout, maar als je naar de bezoekerscijfers kijkt is het niet tevergeefs geweest.
        Misschien kan ik helpen.
        Boed

        Opmerking


        • #64
          Ah, Elletje heeft zich ook al aangeboden.
          Die zit dichterbij. Fijn.
          Boed

          Opmerking


          • #65
            Scannen is ook mogelijk!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #66
              Mooi dat dat weer opgelost is, burgemeester! Maar als het adres van rechter Pijls in 1906 nog op de Markt was, hoe zat het dan met dat huis op het Vrijthof dat hij liet bouwen? Ik ben niet nieuwsgierig .....

              Opmerking


              • #67
                Ik wel, vooral naar een Boleaans te doorzoeken scan. Maar zoals Sjef, Marres en burgemeester weten/wisten: het is een fors karwei! Als elletje er haar draai aan wil geven, oogst ze verdiende roem. (Niet vergeten aan de voet van elke pagina haar naam op te nemen!).

                @ herman: misschien was het huis nog niet klaar, of verhuurde hij het?

                Opmerking


                • #68
                  Huis Pijls Vrijthof 19

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                  @ herman: misschien was het huis nog niet klaar, of verhuurde hij het?
                  Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, Ingrid. In Zicht op Maastricht onder het kopje 'Huis Pijls' lees ik dit:
                  --------------
                  Toen zijn vader in 1903 stierf, erfde hij het ouderlijk woonhuis, gelegen aan het Vrijthof. Alfred Pijls liet het huis verbouwen en het pand was sedertdien bekend als "Hotel particulier de Monsieur A. Pijls Place d'Armes a Maestricht".
                  -----------

                  Bron:
                  http://www.zichtopmaastricht.nl/teks...gebreide_tekst

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X