Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Een mystherie in De Distele.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Een mystherie in De Distele.

    Vanaf 2000 ben ik al op zoek naar de waarheid achter onderstaand verhaal. Jullie zullen het wel kennen, ik plaatste het ook op Buurtplein, een jaar of wat terug.

    Maar nog steeds is er geen antwoord.

    In het kort: de huisnummers 33 en daar in de buurt, in De Distele zouden behekst zijn. Een collega van een van mijn vrienden vertrok daar al 7 maanden nadat ie er kam wonen, de nieuwe bewoner al na 4 maanden.

    Het lijkt wel een duiventil, want ook de volgende bewoner hield het er niet lang uit.

    Het verhaal gaat dat het er spookt. Er gebeuren dus onverklaarbare dingen. klapperende ramen terwijl het buiten windstil is, vloerbedekking die drijfnat wordt aangetroffen terwijl er nergens een lek is, en soortgelijke zaken.

    Nu hoorde ik dat het werd veroorzaakt door de verstoorde zielerust van ter plekke begraven mensen, er zou volgens oudere buurtbewoners vroeger een kerkhof hebben gelegen. Maar het kerkhof van Heugem ligt al heel lang aan de overzijde van de Distele. En het is nooit groter geweest dan de huidige oppervlakte.

    Nog steeds is er geen acceptabel antwoord op de vraag waar dit vandaan komt. Googlen levert vooralsnog alleen het topic op Buurtplein op.........
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Om het verder te onderzoeken, zijn toch meer concrete gegevens nodig.
    Sinds wanneer doet zich dat verschijnsel voor?
    Hoe weet je dat er op die plek mensen zijn begraven?
    En sinds wanneer zouden er op die plek mensen begraven zijn?
    Wat is de reden waarom er twee verschillenden begraafplaatsen c.q. kerkhoven zijn in Heugem?
    Kortom, hoe meer jaartallen en concrete en historische gegevens, des te eerder kan het mysterie (hopelijk) worden opgelost.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Misschien zijn aardstralen de oorzaak.
      Die ontstaan door ondergrondse waterstromen.

      Bij Heugem is het goed mogelijk dat er water onder de grond vanuit het Heuvelland richting Maas stroomt!
      If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

      Opmerking


      • #4
        Ben nog hier en daar gaan informeren, en kreeg eindelijk ook degene te pakken, die me eind 1999 dat verhaal vertelde.

        Zoals ik in het topic op Buurtplein (voor zover nog te raadplegen) al eens aangaf, gaat het niet om de begraafplaats die er NU is, aan de overzijde van de Distele, maar om een veel oudere begraafplaats die daar in het begin van de jaartelling moet hebben gelegen. Levende getuigen daarvan zullen we niet meer aantreffen.

        Historici zouden wellicht antwoord op deze vraag kunnen geven. Ik heb betreffende woningstichting eens gebeld, maar die geven geen informatie, uit privacy-overwegingen. Ik heb ze aangegeven dat ik geen namen of datums hoef te hebben ze hoeven alleen maar aan te geven of het verloop in die paar huizen hoger is dan gemiddeld.

        Maar ook die info willen ze niet prijsgeven. Ze zouden er best iets aan hebben, dacht ik. En als het om aardstralen gaat, en het verhaal blijkt te kloppen, dan kunnen ze er iets tegen ondernemen, waardoor ook DIE huizen weer regulier verhuurd kunnen worden. Lijkt me geen slechte overweging.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
          ... gaat het niet om de begraafplaats die er NU is, aan de overzijde van de Distele, maar om een veel oudere begraafplaats die daar in het begin van de jaartelling moet hebben gelegen ...
          In de Monumentengids van 1926 staat een overzicht van Romeinse begraafplaatsen rond Maastricht:
          • In het Zuiden van de stad aan den weg LANGS DE MAAS
          • In het Zuiden op den SINT PIETERSBERG
          • In het Westen aan de TONGERSE STRAAT
          • In het Westen op het ST. SERVAASKLOOSTER
          • In het Noorden langs de BOSCHSTRAAT
          • Ten Noorden van Wijk aan de TURENNESTRAAT
          • In het Noorden langs den RIJKSWEG NAAR MEERSSEN
          • In het Oosten op het terrein van het VOORMALIG STATION der lijn Maastricht - Roermond

          Dan staat er:

          "Uit het overzicht van Romeinsche begraafplaatsen blijkt, dat ze aan alle zijden der stad zijn ontdekt, behalve aan de Zuidzijde van Wijk. Ik vermoed echter, dat er ook daar ene geweest is, omdat er zonder twijfel ook langs den rechteroever der Maas een Romeinsche weg geloopen heeft van Wijk naar Gronsveld en Eysden, waar men Romeinsche grondvesten en graven heeft aangetroffen. Ook langs dien weg zal de bevolking van het Romeinsche Wijk hare dooden hebben bijgezet."
          If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            ... En als het om aardstralen gaat, en het verhaal blijkt te kloppen, dan kunnen ze er iets tegen ondernemen, waardoor ook DIE huizen weer regulier verhuurd kunnen worden...
            Misschien dat de bewoners een aluminium hoedje kunnen dragen, dat helpt tegen electro-magnetische straling, misschien ook tegen aardstralen.
            Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje
            If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Minckeleers Bekijk bericht
              Dan staat er:

              "Uit het overzicht van Romeinsche begraafplaatsen blijkt, dat ze aan alle zijden der stad zijn ontdekt, behalve aan de Zuidzijde van Wijk. Ik vermoed echter, dat er ook daar ene geweest is, omdat er zonder twijfel ook langs den rechteroever der Maas een Romeinsche weg geloopen heeft van Wijk naar Gronsveld en Eysden, waar men Romeinsche grondvesten en graven heeft aangetroffen. Ook langs dien weg zal de bevolking van het Romeinsche Wijk hare dooden hebben bijgezet."
              Kijk, nu komen we ergens. Zoals gezegd, levende getuigen zullen we niet meer kunnen raadplegen.

              Hoewel er wat nep-romeinen bij mij in de buurt wonen, betwijfel ik of die van deze trivia op de hoogte zullen zijn.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                Maar na recent onderzoek blijkt nu dat dit vertrouwen gebaseerd lijkt te zijn op foutieve aannames! Het gezaghebbende onderzoek (in samenwerking met het MIT) toont namelijk aan dat aluminium hoedjes alles doen behalve je beschermen tegen deze straling.
                Mijn ervaring is dat het wel helpt!

                Ik loop al jaren door de stad met een aluminium hoedje, dat ik zelf gevouwen heb van aluminiumfolie.

                En ik heb nooit last van koppijn!
                If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

                Opmerking


                • #9
                  Een mystherie in De Distele

                  Na het lezen en bestuderen van de volgende boeken, moet ik concluderen dat het verhaal over het "mystherie in De Distele" in Heugem, een mythe is.
                  Het is eerder een 'hysterie' dan een 'mysterie'.
                  • Limburgsch sagenboek; J.R.W. Sinninghe
                  • Limburgse sagen en legenden; Pierre Kemp
                  • Heugem, deel 66 'Silhouets'; A.H.Jenniskens; Maart 2008; 64 pp; ISBN 978 90 5842 035 0
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #10
                    Het zal door direkt betrokkenen toch ontkend worden. Kwestie van niet graag te worden geconfronteerd met het weerleggen van hun argumenten.



                    Opmerkelijk in dit verband is dat Toon Jessiskens er in silhouet 66 aandacht aan heeft besteed. Dat betekent dat ie iets met mijn suggestie gedaan heeft. Vergeet niet dat ik de kwestie op buurtplein ook al onder de aandacht bracht, en dat er toen daadwerkelijk mensen zijn gaan informeren.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #11
                      Zojuist heb ik een artikel gelezen over geestverschijnselen die veroorzaakt worden door infrageluid van 19 Hz, dat zijn ultralage tonen.

                      Zie http://schoolweb1.rago.be/kta/mechel...so3_spoken.pdf

                      Dit infrageluid kan veroorzaakt worden door de ENCI, daar ligt Heugem recht tegenover!
                      If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X