Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto's Lindenkruis en Maagdendries

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Foto's Lindenkruis en Maagdendries

    Hallo,

    Als toekomstige bewoners van Lindenkruis, zijn wij op zoek naar oude foto's van de Nutsbedrijven, de remise, stadsbus en brandweer. Wie kan ons hierbij helpen? Tegen vergoeding.

    Grt.Joost Stallenberg

  • #2
    Foto's Lindenkruis en Maagdendries

    Er zijn tientallen foto's in te zien en te verkrijgen bij het Regionaal Historisch Centrum voor Limburg op de Sint Pieterstraat 7. U zult zich even (gratis) moeten laten inschrijven, maar daarna kunt u in een computerbestand terecht en eventueel kopien laten maken. Kijkt u alvast eens op de beeldbank van het RHCL, die al meer dan 100.000 beschrijvingen op het net heeft staan. Gebruik in het zoekformulier de eerste mogelijkheid ('vrij zoeken'), die voor straatnamen altijd 'thuis' geeft, in tegenstelling op het veld 'straatnamen', dat op een oud computerbestand van het RAL (Rijksarchief in Limburg) teruggaat: http://rhclimburgpubliek.hosting.dev...php?nav_id=1-0. Veel foto's kunt u ook gratis downloaden, mits er geen auteursrecht meer op zit.

    Over alles wat u opnoemt zijn ook boeken verschenen in de reeks Vierkant Maastricht van de Stichting Historische Reeks Maastricht.

    PS. Als u wat heeft aan dit bericht, zou ik het op prijs stellen indien u een kleine reactie gaf. ('Met dank' is al genoeg. Ik weet dan dat u het bericht heeft gelezen)​
    Last edited by Pier; 5 februari 2024, 22:26.

    Opmerking


    • #3
      Dank Ingrid we zijn daar geweest, maar hopen op nog meer foto's.

      Opmerking


      • #4
        Joost Stallenberg,

        Ik ben geboren op Lindenkruis in 1946. Mijn opa was opzichter van de paarden tbv de Gem. Reinigingsdienst. Het huis 'met de trepkes'
        is afgebroken maar ik heb er nog een foto van.

        kontakt: inpahert@xs4all.nl

        Vr groet,
        Ine

        Opmerking


        • #5
          Wikimedia Commons is een meertalige website die gebruikt wordt als centrale database van Wikimediaprojecten voor afbeeldingen, geluid, video en andere bestanden. Het project is sinds 7 september 2004 actief en huisvest inmiddels meer dan 45 miljoen bestanden.[1]Commons is een Engelse term voor zaken die aan het algemene publiek toebehoren.
          Het strekt toch tot de aanbeveling om gezien algemene kennis en publiek eigendom foto's te delen volgens het bovenstaand principe van de wikimedia commons.
          Opdat de rechten gewaarborgd zijn en de foto's kunnen worden bekeken.

          iets anders zijn reproducties die verkocht worden
          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
            Foto's Lindenkruis en Maagdendrieshttp://rhclimburgpubliek.hosting.dev...php?nav_id=1-0. Veel foto's kunt u ook gratis downloaden, mits er geen auteursrecht meer op zit.

            Over alles wat u opnoemt zijn ook boeken verschenen in de reeks Vierkant Maastricht van de Stichting Historische Reeks Maastricht.

            PS. Als u wat heeft aan dit bericht, zou ik het op prijs stellen indien u een kleine reactie gaf. ('Met dank' is al genoeg. Ik weet dan dat u het bericht heeft gelezen).
            De link die u gaf destijds werkt niet meer Ingrid M.H.Evers
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              De link die u gaf destijds werkt niet meer Ingrid M.H.Evers
              Ik zie deze posting wat laat, geloof ik. Ik denk dat het een heel oude link was. Momenteel kun je nog steeds terecht op www.rhcl.nl en klik dan rechts op 'zoeken in beeldbank'. Gebruik ook nu nog voor een zoekwoord alleen de bovenste regel ('vrij zoeken'), want een aantal zaken werkt nog steeds niet. Het zoekwoord 'Lindenkruis' geeft 30 treffers, 'Maagdendries' geeft er 164.

              Edoch: na een paar jaar voorbereiding gaat begin 2023 een geheel nieuwe website de lucht in. Ik ben benieuwd hoe die gaat werken. Alvast ter informatie: het RHCL heeft het 'regionaal' laten vervallen en heet al enige tijd HCL (maar dus nog niet op de website).

              Opmerking


              • #8
                Bedankt voor de uitleg en aanvullende informatie, we wachten 2023 af.
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking

                Bezig...
                X