Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Column Mosae Gusta

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Column Mosae Gusta

    Wie met het sluiten van Cusina Mosae nog niet gelooft dat Maastricht zich heeft versmakt aan de versmarkt Mosae Gusta, wacht best nog een jaar of een paar op het verkassen van de Rotterdamse viswinkel. Deze ondergrondse markt gokt op een markt die het onmogelijk kan aanboren. Als dit wel zou slagen kunnen heel wat parkeergarages omgebouwd worden tot culinair marktplein. Wie echter de klandizie volgt kan op de achterkant van een sigarendoosje uitrekenen dat een parkeergarage meer oplevert. Voorlopig advies aan andere steden: wacht nog een paar jaar af…
    Bovengronds zou Mosae Forum huisvesting beiden aan prestigieuze winkels. Een welverdiend compliment aan schoenenreus. Dichtbij het stadhuis staan twee ochtenden in de week marktkramers fantasieloos gegroepeerd. Deze gewone eerlijke handelaren verkopen geen knollen voor citroenen. Ze wijzen voorzichtig naar het stadhuis waar wethouders willen scoren.
    Projectontwikkelaar 3W beloofd snel nieuwe ondergrondse huurders. Aangezien langdurige leegstand het imago van Mosae Gusto flink zal aantasten moet natuurlijk iets gebeuren. Het is de vraag of een cultuurwethouder Jacobs iets kan oplossen. Jacobs blinkt uit in buitendiensten die culinair Maastricht verkopen in duur gesubsidieerde huisvestingen zoals het dinghuis. Vanuit deze prachtlocatie verkoop t chef cuisine Knols citroenfrisse Bourgondische Maastricht. Op kleurrijke folderpapier staan de in lucht gebakken franjes van het ongeremde genieten… De werkelijkheid is zuur als je door deze schil bijt.
    Het concept Mosae Gusta is te vergelijken met een maaltijd gourmetten, waarbij de gastheer in de Albert Heijn kant en klare pakketten heeft ingekocht en deze maaltijd presenteert in een duur ingericht appartement. De ware fijnproever prikt hier doorheen.

  • #2
    vismarkt in de versmarkt

    Beste Olfijfje,
    Natuurlijk eet Maastricht ook vis, maar dat wordt toch niet elke week gekocht in een parkeergarage?\
    Groet,
    Wilfred.
    PS waar staat de dubbel van de columnist?
    -H- Maastricht culturele hoofdstad 2018 -H-

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Hahaha,..dat staat daar waar jij (naar mijn inschatting) als 'omgedraaide smit' van de partij bent.!
      Denk van niet, maar ik sta u toe dit te suggereren. Al lijkt me dat te veel verwarring scheppen.
      -H- Maastricht culturele hoofdstad 2018 -H-

      Opmerking


      • #4
        Cucina mosae is failliet

        De versmarkt Cucina Mosae in Maastricht is door de rechter failliet verklaard.
        Volgens curator Ronald van Dooren heeft Cucina Mosae, ongeveer 1,5 miljoen aan schulden.
        Cucina Mosae, was twee weken gelden vrij plotseling al dicht gegaan, door financieele problemen.
        Het was een uniek concept met een, kookwinkel, kooktheater, wijnbar, bierbar,koffiebar-restaurant en ijssalon.

        Volgens de curator raakt het faillietssement 45 personeelsleden, door het vertrek van Cucina Mosae, kwam Mosae Gusto half leeg te liggen, eerder vertrokken al meerdere bedrijven.
        De kritiek van vele is, de verskelder onvindbaar voor de klant, er wordt vanalles beweerd voor het niet lopen van Mosae Gusto, hier wordt een onderzoek naar gedaan, door 3 W.

        Mijn indruk van Mosae Gusta was al meteen, een kille entree, waar nog sfeer of gezelligheid heerste bij binnenkomst.
        Voor de andere zaken zal het nu nog moeilijker worden, als het grote gat van Cucina niet wordt snel ingevuld.

        Wat denken jullie heeft Masae Gusto overlevingskans?
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          Misschien kan je gelijk hebben olijfje, dat Maastricht nog niet rijp was voor dit grootschalige concept.

          Hoewel binnen 10 maanden ná opening het wel erg vlug is om de deuren te sluiten.
          Een ondernemer moet een lange termijn visie hebben, hetgeen duidelijk aangeeft het water boven de lippen te hebben staan, al na die korte tijd.
          Mijn inziens was de locatie vreselijk slecht, lagen deze zaken boven de grond, waar passanten de etalages kunnen bekijken, was de kans groter geweest, dat men sneller iets kocht.
          Het zat verstopt in een "kelder verdieping", en als je er niet moet zijn ga je er ook niet heen.

          Mijn indruk was, als je de roltrap af ging kwam je terecht in een tochtige, kille onvriendelijke entree.
          De eerste maanden stonden overal emmers in de zaken, om het water van de lekkages op te vangen, dat was geen gezicht.

          Mijn inzien, hadden deze zaken een succes formule gehad, als ze in de Entre Deux hadden gelegen, alles open en overzichtelijk.
          Daarbij een 100% mooier winkel centra dan MosaeGusto.

          Wiens idee was het om de zaken in de kelder te plaatsen, Jo Coenen of de Gemeente Mastricht?
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
            Wiens idee was het om de zaken in de kelder te plaatsen, Jo Coenen of de Gemeente Mastricht?
            Ik vermoed met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het projectontwikkelaar 3W is.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
              Ik vermoed met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het projectontwikkelaar 3W is.
              Dat is waar ook Sjef, jammer dat de ondernemers iets kregen voorgespiegeld, wat daar niet haalbaar is.
              Exclusiviteit stop je in Maastricht (nog) niet onder de grond, niet zichtbaar en voor vreemde niet vindbaar.
              Een grote inschattingsfout van 3W, de ondernemers zitten wel op de financiële blaren en naweeën.

              Nu veel leegstaat, zal 3W een onderzoek moeten doen, anders is de verpauperring op komst, vooraf gegaan op meer vertrekkende ondernemers.
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking

              Bezig...
              X