Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Fraude afvalzakken kost Maastricht miljoenen

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Sterker nog: in Maastricht zijn de groene containers al tien jaar geleden gechipt. Ik heb met mijn collega's steeds straat voor straat voor het team moeten uitlopen dat de bakken ging chippen. Dat was iedere keer eenellende, want het kostte steeds ongeveer een uur per straat, omdat heel veel mensen geen medewerking verleenden door de containers buiten de normale uren aan de straat te zetten.
    Dus jij zegt dat die bakken allemaal een chip hebben, waar zit dit dan precies?
    Mijn bak is vorig jaar verwisseld door iemand.
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
      Ik snap het bericht niet zo. Volgens mij staat er dat van alle onderzochte zakken (dus zakken waarvan je vemoedt dat er al iets mis is) driekwart nep is. Dus misschien is maar 1% van alle zakken nep in totaal. Je kunt de cijfers niet duiden zonder meer gegevens. Maar driekwart is nep kopt wel lekker.
      Goed gezien en goede conclusie Guinness.

      Met 'Volgens mij staat er dat van alle onderzochte zakken (dus zakken waarvan je vemoedt dat er al iets mis is) driekwart nep is. Dus misschien is maar 1% van alle zakken nep in totaal' heb je helemaal gelijk !
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        Drie van de vier onderzochte vuiniszakken in Maastricht nep

        Bron 15 februari 2013 Maastricht Dichtbij |Door Peter Eberson, dichtbijredacteur
        MAASTRICHT - Het probleem van de nepzakken in Maastricht, blijkt nu ook uit onderzoek van de gemeente. Handhavers die het afgelopen jaar de bekende rood-witte zakken controleerden constateerden dat drie op de vier vuilniszakken nep zijn. Dat heeft burgemeester Onno Hoes laten weten aan de Partij Veilig Maastricht. De Limburgse kranten berichten er vandaag over.

        lees verder

        Alleen aan PVM of ook de hele raad?
        Dat heeft burgemeester Onno Hoes laten weten aan de Partij Veilig Maastricht. De Limburgse kranten berichten er vandaag over.
        Dit is nu dezelfde soort journalistiek als bij uzze verbaliseerde prinsewagel. Het onderwerp op een zodanige wijze vertalen, dat er geen positieve klanken meer te horen zijn over onze vuilniszakken. Sterker nog, driekwart van Maastricht is crimineel als je Dichtbij geloofd.
        Goofyaanse groeten

        Opmerking


        • #34
          Nuancering.


          Erwin Gerardu

          Hallo Peter, graag even een zware nuancering bij de kop van dit bericht. Niet bijna alle zakken zijn nep. Ongeveer driekwart van de onderzochte VERDACHTE zakken is nep. Bij de zakken die zijn onderzocht bestond dus al een vermoeden dat ze nagemaakt waren. In driekwart van de gevallen bleek dat dus te kloppen.

          Voor de goede orde: het overgrote deel van de Maastrichtse bevolking maakt gewoon netjes en zoals het hoort gebruik van de ECHTE gemeentelijke restzakken.

          Opmerking

          Bezig...
          X