Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Le Jour du Muguet 2012

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Le Jour du Muguet 2012

Dinsdag 1 mei | 13.00 – 22.00 uur

Le Jour du Muguet
    De Alliance Française Maastricht organiseert ook dit jaar weer een kleinschalig festival op 1 mei:
    ‘Le jour du Muguet’. Het idee van het evenement is geënt op het Franse gebruik om op de eerste dag
    van mei aan iemand waarvan men houdt een Lelietje van Dalen (un Muguet) te geven, als geluksbrenger.
    Deze traditie krijgt in Maastricht vorm door jaarlijks een persoon die zich voor de versteviging van de
    Franse taal en cultuur in Maastricht verdienstelijk heeft gemaakt, een ereprijs te overhandingen.
    Rondom deze uitreiking vinden Frans georiënteerde activiteiten plaats en vooral veel muziek.

Programma
    13.00-16.00 uur | Kommelplein bij het Kruisherenhotel | ‘La Place du Muguet’: kunstmarkt met portret-
    tekenaars, muziek met Thé à Deux, exposities, etc. i.s.m. Stichting Kompas, 'De Kunst van het Kijken'.
    Vanaf 18.00 uur | Selexyz Dominicanen | Avondprogramma met bourgondisch buffet met lekkernijen uit de
    streek (alleen na opgave) verzorgd door Preuvincie i.s.m. Vojacek Wijnen en muzikale omlijsting van
    Patrice van Ramshorst en Paul Heijnen.
    20.00 uur | Concert, met voor de pauze Sielke Smeets en Els Bongers die composities van Lambrechts,
    Berlioz, Gounod en Poulenc ten gehore brengen en na de pauze Franse chansons van Charlotte Haesen
    en pianiste Margaux Vranken. Rond 21.00 uur vindt de uitreiking plaats van ‘Le Muguet de Maestricht 2012’
    door Camille Oostwegel, Consul Honoraire de France à Maestricht.

Op het bourgondisch buffet na is alles gratis en zonder reservering bij te wonen.
    Kijk ook op: http://maastricht.alliance-francaise.nl/

Bron:
    Evenementen Selexyz Dominicanen maandag 23 april t/m dinsdag 1 mei 2012

Oorspronkelijk geplaatst door klaas
    Een van onze topicers
    Is daar te zien en te bewonderen
    Nou Klaas, ik ben er wel te zien maar,............te bewonderen?
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Ga gewoon op een peilertje staan; zet Louis naast je en begin met een levenslied. Alom verwondering zul je ervaren. Worden er ook eieren uitgedeeld en tomaten?

Opmerking

Dus jij dacht dat ik niet kan zingen, of zijn de eieren en tomaten voor een late lunch?

Opmerking

Ik heb nog een jeugdopname gevonden van een vorig optreden. Fijn gezongen en wat had Gilberke nog een volle haardos.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=oXpatni7dB4[/ame]

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
            Dus jij dacht dat ik niet kan zingen, of zijn de eieren en tomaten voor een late lunch?
            Sjoen jong, hiel sjoen en er had zien eiges tan nog.

Opmerking

Bezig...
            X