Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Limburg vrij?

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Limburg vrij?

Ik weet niet waar ik dit precies kwijt kan, maar ik vind het hilarisch.

http://www.clannasaor.com/limburghistory.htm

Is misschien wat veel om te lezen, maar de volgende zinnen wil ik jullie toch echt niet onthouden:

Today, Limburg is still a split nation, the Western part being occupied by the Belgians and the Eastern part by the Hollanders. Limburg is not only occupied by these foreign nations, the Limburgers are also being oppressed by them in a vile manner.

Maar... Dit blijkt een echte tekstcriticus te zijn. De volgende analyse is werkelijk briljant!
    Vief Limboer, en den Hollender euver de moer!, meaning Long live Limburg, and the Hollander over the wall! [‘Vief Limboer’ comes from French ‘Vive Limbourg’, in the Limburg spelling, the pronunciation being the same; ‘Limboer’ rhymes with ‘moer’].
    Another variant sometimes heard includes the Fleming (“... den Hollender en de Vlaoming ...”), but in that case the “wall” doesn’t work, since the Flemings live West of Limburg, and there’s no river floating in that direction ...

I rest my case.

Geweldig, burgemeester, ik heb een heleboel bijgeleerd en dr. Pierre Ubachs moet zijn Handboek voor de geschiedenis van Limburg nodig herschrijven!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
      Geweldig, burgemeester, ik heb een heleboel bijgeleerd en dr. Pierre Ubachs moet zijn Handboek voor de geschiedenis van Limburg nodig herschrijven!
      De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.

Opmerking

Met dezelfde geschiedenisfeiten kun je heel andere interpretaties leveren. Voor zijn betoog mist hij overigens een gebeurtenis/persoonlijkheid, Scherpenzeel-Heusch en de verkiezingen voor het Frankfurter parlement.

Opmerking

Het lijkt wel, in een iets andere vorm, op het gezwets van die taal-verkrachter hietbrink. Alles zo omvormen, dat het Nederlands, of in dit geval Limburg, het middepunt van alles is. Ik hecht er eigenlijk totaal geen waarde aan. Of het opzettelijk zo gedaan is, weet ik niet, maar volgens mij was de schrijver van dit ´fraais´ geen taal-virtuoos.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

commentaar IMHE: 'Geweldig, burgemeester, ik heb een heleboel bijgeleerd en dr. Pierre Ubachs moet zijn Handboek voor de geschiedenis van Limburg nodig herschrijven! '

Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars .

Natuurlijk is de door Burgemeester gevonden tekst klinkklare onzin. Ik hoop dan ook dat iedereen begrijpt dat zowel mijn eigen commentaar hierboven, als het antwoord daarop van Burgemeester zelf, ironie is. Zoals de vroegere stads-archivaris en -bibliothecaris mr.dr. H.H.E. Wouters placht te zeggen als zijn personeel eens twijfelde over wat hij zei: 'Dames en heren, dit is een grapje.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht

Natuurlijk is de door Burgemeester gevonden tekst klinkklare onzin. Ik hoop dan ook dat iedereen begrijpt dat zowel mijn eigen commentaar hierboven, als het antwoord daarop van Burgemeester zelf, ironie is. Zoals de vroegere stads-archivaris en -bibliothecaris mr.dr. H.H.E. Wouters placht te zeggen als zijn personeel eens twijfelde over wat hij zei: 'Dames en heren, dit is een grapje.'
              Ik sluit me hier natuurlijk volledig bij aan. Jammer - maar waarschijnlijk terecht - dat je dat ten overvloede moet vermelden.

Opmerking

Voor mij hoeft dat niet, hoor. Ik kan dergelijke dingen wel waarderen op zich. Jammergenoeg is er een aantal mensen dat dit soort teksten koestert, en voor waar aanneemt. Een van de kwalijke voorbeelden daarvan heb ik hierboven al genoemd.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Deze vorm van 'geschiedschrijving' is behoorlijk standaard in een hoop landen (ook Europese). Ik ben het in de loop der jaren vaak tegengekomen.

Opmerking

Bezig...
                  X