Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kerst 2020 in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kerst 2020 in Maastricht

    S
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Maar hoe gaan de andere MO'ers en/of lezers dit jaar kerst vieren?
    Negeren jullie de coronamaatregelen of houden jullie je strikt aan alle voorschriften?
    Een mooi einde als vraagstelling.
    In huize Sjef'ke proberen wij ons al vanaf de begindagen van deze pandemie ons zo goed mogelijk hieraan te houden.
    Nog iedere zaterdag worden de boodschappen netjes tot aan de voordeur bezorgd en zijn alle familie-uitjes (helaas) tot nader order uitgesteld.
    Als het gaat om overige aankopen, hiervoor proberen wij de lokale ondernemer (van lampen- tot electronica-zaak) te ondersteunen.
    We bellen de lokale ondernemer op en stellen al onze productvragen telefonisch aan hen en het wordt altijd als zeer positief ervaren als je tijdens het gesprek aangeeft dat je graag lokaal je aankopen wilt doen.
    De lokale ondernemer maakt ook gebruik van de gangbare kanalen om het gekochte product tot aan de voordeur bezorgen en blijkt het product niet bij lokale ondernemer te verkrijgen (niet te bestellen), dan zijn er online nog altijd de 'grote (dikke) jongens' waar alles te krijgen is.
    Kerst 2020 vormt (gezien de situatie waarin wij ons allen wereldwijd in bevinden) hier geen uitzondering op en vooruitkijkend naar 2021 zal er wereldwijd meer mogelijk zijn/worden.

    Laten we maar hopen dat de Belgen niet denken dat ze dan maar naar Maastricht moeten komen.
    Misschien toch niet zo handig om op zaterdag, 26 december (2de Kerstdag) de winkels in Maastricht te openen.
    Over die winkeldag op 2de kerstdag 2020 is al veel over geschreven in alle media, dus laten we die discussie in deze topic maar links liggen.
    De grens over? Alleen noodzakelijke reizen! Zo beschermen we elkaar
    Last edited by Sjefke; 29 november 2020, 10:35.
    Logic will get you from A to Z,
    Imagination will get you everywhere !

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Maar hoe gaan de andere MO'ers en/of lezers dit jaar kerst vieren? Negeren jullie de coronamaatregelen of houden jullie je strikt aan alle voorschriften?
      Last edited by Clio; 30 november 2020, 13:16. Reden: aanvullingen en correcties

      Opmerking


      • #4
        Clio kon het niet mooier verwoorden

        Dit probleem hebben we dus allemaal. Ik sluit echt niet uit dat ik de komende maand misschien toch even voorzichtig de grens zal passeren voor een - in mijn ogen - verantwoord kort bezoek op anderhalve meter afstand.
        We willen ons allemaal aan de (ingewikkelde) maatregelen houden en we gaan er ook echt voor, maar soms - en heel terecht en begrijpelijk! - denken we toch dat we een beetje van de maatregelen mogen en kunnen afwijken.
        Om de kerstgedachte er even bij de pakken wil ik Johannes 8 wel even citeren "Hij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen".
        Een incidenteel bezoek aan een kennis of vriend(in) in de Belgische grensstreek zal vermoedelijk geen groter gevaar inhouden dan een bezoek aan de Plus of Albert Heijn.
        Maar ja..... dat denken veel Belgische kentekenplaten die Sjefke dagelijks over de Tongerseweg ziet rijden wellicht ook allemaal.

        Ik weet alleen niet of in het Belgische gevang (Nederlandse) bloemetjes bezorgd zullen worden

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjefke
        (..)
        Als het gaat om overige aankopen, hiervoor proberen wij de lokale ondernemer (van lampen- tot elektronica-zaak) te ondersteunen.
        We bellen de lokale ondernemer op en stellen al onze productvragen telefonisch aan hen en het wordt altijd als zeer positief ervaren als je tijdens het gesprek aangeeft dat je graag lokaal je aankopen wilt doen.
        De lokale ondernemer maakt ook gebruik van de gangbare kanalen om het gekochte product tot aan de voordeur bezorgen en blijkt het product niet bij lokale ondernemer te verkrijgen (niet te bestellen), dan zijn er online nog altijd de 'grote (dikke) jongens' waar alles te krijgen is.
        Wel een hele goede gedachte om in eerste instantie te kijken of de lokale ondernemers een product kunnen leveren i.p.v. de grote dikke jongens.
        Maar ja.... ik geef direct toe dat ik te vaak inconsequent ben.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Een incidenteel bezoek aan een kennis of vriend(in) in de Belgische grensstreek zal vermoedelijk geen groter gevaar inhouden dan een bezoek aan de Plus of Albert Heijn.
          Maar ja..... dat denken veel Belgische kentekenplaten die Sjefke dagelijks over de Tongerseweg ziet rijden wellicht ook allemaal.
          Net als Sjefke zie ik de drukte op de Tongerseweg en houd me ten goede: ik gun de lokale middenstand dat ze in leven blijft, maar shoppen in de binnenstad, waar je uiteindelijk over de (vaak ongemaskerde) Belgische koppen schijnt te kunnen lopen, is toch wel iets anders dan verboden bezoekjes aan een buitenlands buitengebied.

          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Wel een hele goede gedachte om in eerste instantie te kijken of de lokale ondernemers een product kunnen leveren i.p.v. de grote dikke jongens.
          Een van de opvallende bijkomstigheden van dit coronajaar is wel, dat ook in mijn omgeving meer geld wordt uitgegeven. Aankopen die men jarenlang heeft uitgesteld, worden nu besteld, al was het maar onder het motto: 'Hoeveel tijd heb ik nog? Nu kan ik er nog van genieten'. Maar niks via Alibaba, Amazon, bol.com of hoe al die internetreuzen ook heten. Zeker, men kijkt en vergelijkt. Maar voor een fauteuiltje liever naar een ploeterende meubelzaak dan naar De Bijenkorf en voor een lamp naar de worstelende HEMA of De Lichtstroom.
          Last edited by Clio; 30 november 2020, 18:13.

          Opmerking


          • #6
            Kerst in Maastricht, zal met een kerstkindje dat jarig is in kleine familiekring gehouden worden, niet veel anders maar minder bezoekers ontvangen minder moeten.
            Corona is een vreselijke tijd en denk veel aan mensen die thuis moeten werken, met kleine kinderen in ( thuiswerksituatie) merken dat ze dan te klein wonen, en normaal dat niet zo ervaren.

            Ik zou zo graag weer het "oude normaal" wensen, gaan en staan waar ik wil, mijn dochter knuffelen, kleinkinderen knuffelen en kroelen, laatst vroeg de jongste aan mij, " omi mag ik je voorzichtig knuffelen"? En ze bracht haar hoofdje richting mijn buik en haar twee armpjes om mij heen, en zei ik heb goed mijn handen gewassen hoor.
            Dat doet zoveel met mij, allerlei emoties vliegen door mijn hoofd, dit klein meisje op 1,5 m afstand. houden, tis mij niet gelukt. blij toe.

            Toch heeft deze " lockdown' iets positiefs over zich heb ik ervaren en brengt ook rust, NIKS MOET omdat NIKS KAN!!
            Manlief zit wat te puzzelen, samen doen we Rummikub, wat lekkers in de ijskast, niet op te tutten, een lekkere jeans en dito blouse aan, en niet te vergeten we hebben NETFLIX ontdekt
            Dingen die wij van te voren nooit degen, doen we nu wel, en andersom ook, maak er iets van en je hoeft niet alleen te zijn, als ik bezoek ontvang maken wij 100% coronaproof afspraken, is iets meer werk voor de hapjes, maar het kan.
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #7
              Als je net Netflix ontdekt hebt, zou je "designated survivor" eens moeten kijken als modern volksverhaal van het broednest der Amerikaanse Democratie met een virus complot dat verrekte erg op het Corona lijkt.
              Verder is het niet kunnen feesten wel behoorlijk vervelend voor sommigen, maar ik heb geloof ik al ongeveer 10 jaar alleen maar iets speciaals gedaan qua kookkunsten voor anderen en/of mezelf. En desnoods breng ik een mooie schotel aan de deur van de buren of ze het nu willen of niet

              linkje naar netflix, eventueel ook als je trailers wilt kijken hier
              Last edited by Antonius; 5 december 2020, 11:28. Reden: linkje toegevoegd
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                Als je net Netflix ontdekt hebt, zou je "designated survivor" eens moeten kijken als modern volksverhaal van het broednest der Amerikaanse Democratie met een virus complot dat verrekte erg op het Corona lijkt.
                Verder is het niet kunnen feesten wel behoorlijk vervelend voor sommigen, maar ik heb geloof ik al ongeveer 10 jaar alleen maar iets speciaals gedaan qua kookkunsten voor anderen en/of mezelf. En desnoods breng ik een mooie schotel aan de deur van de buren of ze het nu willen of niet
                Dankjewel voor de tip, zal ik zeker eens gaan bekijken.
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #9
                  't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                  is es Mestreechteneer te mage leve ...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Koelekopke Bekijk bericht
                    ((...)
                    Persoonlijk vind ik het getal 3 om mensen uit te nodigen vreemd gekozen. Maak er 2 of 4 van, maar 3?
                    Maar goed, het is niet anders.
                    Nu je het zegt!

                    3 !?!

                    Dat is inderdaad een onlogisch aantal.
                    Hoewel..... velen zullen blij zijn dat de schoonmoeder nu alleen thuis moet blijven
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Hoewel... velen zullen blij zijn dat de schoonmoeder nu alleen thuis moet blijven
                        Volgens mij een urban myth, maar kennelijk bij Pier niet ongewoon. Rest natuurlijk de vraag: welke schoonmoeder? De zijne of die van zijn echtgenote?

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                          Volgens mij een urban myth, maar kennelijk bij Pier niet ongewoon. Rest natuurlijk de vraag: welke schoonmoeder? De zijne of die van zijn echtgenote?
                          ...... ik durf dit alleen te schrijven in de wetenschap dat mijn schoonmoeder nooit op MO kijkt, anders.....................
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X