Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Reclame voor de stad?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Reclame voor de stad?

    Met regelmaat komt men in de stad dingen tegen waarbij men zich afvraagt of iemand, ergens, zijn schoolgeld niet moet gaan terughalen. Zo ook gisteren weer in de Q-park-parkeergarage onder Plein 1992. Op de bankautomaat en elders zijn grote vellen papier geplakt met de waarschuwing: 'NAT. De kollomen zijn geschilderd'. Zoals een bezoeker van boven de rivieren opmerkte: 'Je mag nog blij zijn dat ze "geschilderd" met een D hebben geschreven'. Het is de vraag of die 'affiches' zijn geschreven door iemand van het schildersbedrijf, of door het personeel van Q-park, maar in beide gevallen is het geen reclame voor de zaak, laat staan de stad.
    Last edited by Clio; 14 februari 2015, 10:59.

  • #2
    Ik heb vaker dit soort ''fouten'' gelezen. Natuurlijk is het mogelijk dat het echt spelfouten betreft. Maar ik las kortgeleden op een taal-forum, dat die fouten bewust gemaakt worden. De reden daarvoor is, dat mensen stoppen, het nog eens lezen, en daardoor alert zijn op het ''gevaar''.

    Waardoor de waarschuwing precies oplevert wat de schrijver ervan heeft bedoeld.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Beschrijvingen van alledaagse dingen in Maastricht

      Bovenstaande posting vind ik, en dat zeg ik zonder enige vorm van cynisme, echt geweldig

      Het zijn de kleine alledaagse "bezienswaardigheden" die vrijwel iedereen ziet, maar waar te weinig aandacht aan wordt besteed in het geheel van de waan van de dag!!
      Grappige zaken wel juist zonder enige potentie.

      Of dit iets te maken heeft met wel of geen "reclame voor de stad" weet ik niet. Ik denk dat je "kollomen" ook in Groningen, Amsterdam, Enschede of Den Bosch zult vinden.

      Maar nu we het er toch over hebben.
      Zoals gezegd zou ik het en toegevoegde waarde voor ons forum vinden als we deze kleine alledaagse dingen vaker zouden kunnen lezen over Maastricht.

      Ik dit kader wil ik even wijzen of hetgeen ons (oud?) MO-lid HermanW met enige regelmaat publiceert over zijn alledaagse ervaringen in het hem ook zo geliefde Aken.
      Unser Aachen - Die Website zum Mitschreiben



      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Gemist!?!

        Afgelopen vrijdag ging ik na een dagje op kantoor, ver van Maastricht helaas, rond 18.00 uur nog even lekker wandelen met mijn hond.
        Zo'n dagje op kantoor is tegenwoordig met al dat thuiswerken nog redelijk zeldzaam. Zo zeldzaam zelfs dat ik op kantoor hooguit 2-3 andere collega's heb gezien.

        Het begon rond 18.00 uur al wat af te koelen, maar het was best nog lekker en de zon scheen een beetje flauwtjes.
        Meestal loop ik tijdens mijn namiddagrondje een min of meer vaste route, met enkele variaties.
        Het mooie van deze rondjes is dat je gedurende het leven van je hond, pakweg 14-15 jaar, de mensen om en rond dit rondje een beetje leert kennen.
        Hun namen zijn mij totaal onbekend, maar je weet waar ze min of meer wonen, of ze getrouwd zijn cq samenwonen, kinderen hebben en welke auto ze iedere week wassen.
        Voor deze mensen ben ik waarschijnlijk ook een redelijk vertrouwd gezicht.
        Na ongeveer 300 meter kwam ik de eerste 'bekende' tegen.
        Nadat onze honden elkaar hadden begroet, zei de 'bekende':
        "Ik overweeg ook om een roze tuinhekje rond mijn voortuin te zetten" en barstte vervolgens uit van het lachen.

        De man bemerkte dat ik zijn opmerking niet geheel begreep en vroeg lachend "Heb je het gisteren niet gezien?? De Rijdende Rechter!! Geweldig".
        Ik moest erkennen dat ik "De Rijdende Rechter" gisteren had gemist en de man legde mij uit dat 'we, als Maastricht zijnde' gisteren weer mooi voor schut stonden.
        Maar in plaats van erg kwaad te zijn vond hij het bovenal hilarisch.
        Ik kreeg het dringend advies de Rijdende Rechter, of beter gezegd 'Mr. Frank Visser doet uitspraak' van donderdagavond 25 maart 2021, te 21.30 uur bij SBS6 terug te kijken.
        Ik gaf aan dat ik het zou doen, maar dacht bij mezelf dat ik wel beter dingen te doen had.

        Een paar honderd meter verder kwam ik een 'bekende' vrouw met haar hond tegen. Wederom besnuffelden de honden elkaar en tijdens dat ritueel liet de vrouw zich ontvallen dat ze wel erg gelachen had gisteren over "de Rijdende Rechter" in Nazareth.
        De vrouw kon haar lach niet onderdrukken en begreep niet je mensen van dat niveau had. Maar, zo bekende ze, het was allervermakelijkst.
        Om enig misverstand te voorkomen vroeg ik of het om dat roze tuinhekje ging?
        Ja, dat was het. Ik moest absoluut terugkijken.

        Thuis aangekomen stond mijn buurman toevallig voor de deur.
        En jawel.... de eerste vraag was "Heb je gisteren de Rijdende Rechter gezien??".
        Ik kon alleen maar aangeven dat ik het gemist had, maar dat ik nu begreep dat ik het absoluut terug moest kijken.
        De buurman gaf lachend aan dat 'we' weer goed voor joker stonden in de rest van het land, maar dat het echt hilarisch was.
        Terwijl wij even stonden te kletsen, kwam de overbuurman langsgereden. Hij stopte toen hij ons zag, draaide het raampje naar beneden en riep 'Gaan jullie ook een roze tuinhekje plaatsen?"

        Kennelijk had ik vandaag op kantoor heel veel gemist.

        Toen ik met mijn hond naar binnenging vertelde ik dat ik tijdens mijn rondje 4x was aangesproken over De Rijdende Rechter!
        Nu bleek dat zowel mijn schoonbroer als mijn schoonmoeder vandaag gebeld hadden om aan te geven dat ze wel enorm hebben moeten lachten om 'die Pieren in Maastricht'
        Hierbij moet ik wellicht etymologisch even vermelden dat in de streek waar mijn familie woont een Maastrichtenaar een Pier wordt genoemd, maar dat terzijde.
        Afgelopen weekend mocht ik ook nog wat sms'jes en whatsapp-berichten ontvangen van vele niet Maastrichtenaren die even wilden aangeven dat ze genoten hadden van die Maastrichtenaren bij Mr. Frank Visser

        Ik kan mij haast niet voorstellen dat jullie nog niets vernomen hebben van deze, ik denk wel iconische uitzending, maar mocht dat toch het geval zijn....... kijk het even terug!
        Dat is, zoals een collega mijn app'te, beter dan Jiskefet......
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking

        Bezig...
        X