Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

e-mailonderzoek

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • e-mailonderzoek

    Maastricht beantwoordt e-mails slecht.
    Valkenburg aan de Geul en Vaals komen als beste uit de bus.

    Het beantwoorden van e-mails van burgers laat in de gemeente Maastricht te wensen over.
    Dat blijkt uit een landelijk e-mailonderzoek van onderzoeksportaal Webdam.
    Op de testvraag "Mijn vrouw en ik verwachten binnenkort een baby.
    We willen dat ons kind de meisjesnaam van mijn vrouw krijgt.
    Is dit mogelijk en hoe kunnen wij dit regelen?", kwam pas na zes tot acht dagen een antwoord.
    Maar het kan nog slechter.
    In Gulpen-Wittem kwam helemaal geen antwoord.
    Ook stuurde die gemeente geen ontvangstbevestiging van de mail.
    Dat laatste doet overigens geen enkele gemeente in het Heuvelland.
    Maastricht stuurt wel een ontvangstbevestiging.
    De gemeente Margraten antwoordde eveneens, maar pas na twee werkdagen.
    De gemeenten Valkenburg aan de Geul en Vaals antwoordden binnen een dag en scoren daardoor het best in het Heuvelland.
    Bovendien beoordeelt het onderzoeksportaal de bevestiging als 'onvoldoende'.
    Uit het jaarlijks onderzoek blijkt dat één op de acht gemeenten in Nederland de vraag niet beantwoordt.
    Vorig jaar was dat nog bij één op de zes gemeenten het geval.

    Bron: gazet De Limburger
    20 juni 2009.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
    Het beantwoorden van e-mails van burgers laat in de gemeente Maastricht te wensen over.
    Je kunt ook beter opbellen.
    Soms worden de ambtenaren dan wakker van het belsignaal.
    If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Minckeleers Bekijk bericht
      Je kunt ook beter opbellen.
      Soms worden de ambtenaren dan wakker van het belsignaal.
      Opbellen ? En dan 20 minuten wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt ?

      Opmerking


      • #4
        Het gaat de goede kant op.

        vorige week nog 2 email's gestuurd, binnen 2 a 3 dagen een antwoord dat ze het doorsturen naar de juiste afdeling.. na een week antwoord. helemaal niet zo slecht.

        Daarintegen vrig jaar een emailtje gestuurd waar ik nooit iets op gehoord heb.
        Fallor ergo sum

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door 1591 Bekijk bericht
          Opbellen ? En dan 20 minuten wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt ?
          juist:

          Voor klantenmeldpunt, kies 1, voor burgerzaken kies 2, voor overige zaken, kies 3.

          Maak je keuze 3: voor klantenmeldpunt, kies 1..........
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            Het gaat inmiddels veel beter. We hebben een "BuitenBeter app" om te melden (maar dan moet je wel een geavanceerde phone bezitten) en de telefoon bij het klantenmeldpunt wordt snel opgenomen. De afhandeling is echter een andere zaak. Soms wordt meteen gereageerd, soms in het geheel niet en blijft het bij een melding. Dan klimmen we in de pen en wachten op een antwoord van ontvangst. Dat gaat meestal uitstekend: de ontvangstbevestiging . En dan moet je vaak toch nog gaan "netwerken" om beweging in de zaak te krijgen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              ... We hebben een "BuitenBeter app" om te melden (maar dan moet je wel een geavanceerde phone bezitten) ... De afhandeling is echter een andere zaak. ...
              Leuk, zo'n "BuitenBeter"-app. Maar het lijkt meer op een soort van "black box", "verdwijnpunt" of "zwart gat" voor al uw klachten. U kunt op de app uw klacht kwijt. En inderdaad! Je hoort of merkt er niets meer van.
              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

              Max Dendermonde

              Opmerking

              Bezig...
              X