Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Gelukkig is er kennelijk sprake van een vergissing door de gemeente. Ik moet me namelijk niet voorstellen dat deze wijze van belastingheffing gemeentelijk beleid zou zijn. En het is de gemeente Maastricht geraden dat zij gemaakte fouten herstelt. “Sorry; we hebben een fout gemaakt, maar we zullen deze niet rechtzetten”, behoort m.i. niet tot de mogelijkheden.
Als kennelijk “slachtoffer” van deze vergissing heb ik echter nog een aantal vragen aan de gemeente die ik graag beantwoord zou willen zien.
1) Wat is er concreet misgegaan? Is er een computerprogramma op hol geslagen? Was er sprake van een overijverige medewerker?
2) Hoe heeft zover kunnen komen? Waarom is de fout niet eerder opgemerkt? Heeft er geen controle plaatsgevonden voordat de aanslagen daadwerkelijk werden verzonden?
3) Waarom is de fout nog niet hersteld en is hierover nog niet naar betrokkenen gecommuniceerd? Het is niet niks als er zomaar een aanslag van - in mijn geval - € 579,51 op de deurmat valt. Die ook nog eens automatisch - zonder specifieke machtiging - van je rekening wordt afgeschreven.
Wat mij vooral stoort in o.a. dit verhaal is dat de gemeente een fout maakt en vervolgens schuil gaat achter procedures en formaliteiten. Het zou de gemeente sieren als zij een werkelijk menselijk gezicht toont. Anders verwordt de gemeente tot een kil ambtelijk apparaat dat steeds minder contact heeft met de gemeenschap waar zij uit voortkomt.
Ik had jullie een update beloofd over mijn wedervaardigheden met betrekking tot de reclamebelasting.
Afgelopen zaterdag heb ik bericht van het BSGW ontvangen. De aan mij opgelegde aanslag reclamebelasting 2014 is vernietigd. Zij betreuren dat zich dit heeft voorgedaan en bieden hun excuses aan voor het ongemak.
Tot zover het goede nieuws ...
Alhoewel goed nieuws, dit had gewoon niet moeten gebeuren. Dit foutje heeft mij al met al veel ongemak, ergernis en tijdverlies opgeleverd.
En antwoord op mijn vragen heb ik niet.
Maar tot mijn grote verbazing ben ik er achter gekomen dat de eerste termijn van de reclamebelasting toch gewoon van mijn rekening is afgeschreven. Ondanks het feit dat mij telefonisch is toegezegd dat de aanslag op code 1, uitstel, was gezet en dit ook op mijn persoonlijke pagina van BSGW te zien was. En vandaag ... (dus na de vernietiging van de aanslag) is ... de tweede termijn afgeschreven.
Niet alleen jaagt de BSGW mij op volstrekt onnodige telefoonkosten, in weerwil van de afspraken schrijven ze automatisch geld van mijn rekening.
De gemeente blijkt een huisnummer niet te kennen. Het huisnummer in kwestie bestaat al sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Er hebben naar verwachting bij de gemeente personen ingeschreven gestaan op dat huisnummer. En sterker nog, de gemeente heeft het betreffende pand vanaf de jaren '80 zelf gehuurd. Maar het huisnummer bestaat niet in de BAG-registratie van de gemeente.
Of ik het formulier "toekenning huisnummer" maar even wil downloaden en invullen, graag met situatietekening en plattegronden. Ik ben benieuwd ....
En wat heeft dit voor een gevolgen? Postbezorging, belastingdienst etc.? Stel dat je met terugwerkende post vanalles in de brievenbus krijgt gedeponeerd b.v. legeskosten om maar iets te noemen.
En wat heeft dit voor een gevolgen? Postbezorging, belastingdienst etc.? Stel dat je met terugwerkende post vanalles in de brievenbus krijgt gedeponeerd b.v. legeskosten om maar iets te noemen.
Ons probleem is dat het pand daardoor voor Enexis niet schijnt te bestaan als apart leveringsadres. Het lukt ons op die manier niet om separate voorschotten en facturen voor de verschillende panden te krijgen, superonhandig.
Trouwens we hebben Enexis goed betaald om een aparte gasmeter te krijgen.
Last edited by Karel de Kale; 25 november 2014, 16:32.
Reden: aanvulling
Opmerking