Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Roemeense bendes

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Roemeense bendes

    De binnenstad is een tijd geleden onder handen genomen, met als resultaat dat de Roemeense bendes (zakkenrollers, straat-muzikanten), zich een tijdlang niet of nauwelijks hebben laten zien.

    Maar ze zijn weer terug. Dezelfde figuren, die destijds in de winkelstraten en onder meer op de Servaasbrug en Plein 1992 hun slag dachten te slaan, hebben hun ''werkterrein'' weer ingenomen. Mogelijk aangelokt door Magisch Maastricht, dat weer voor de deur staat.

    Gisteren liep ik door de Grote Staat, en er kwam iemand op me af met een bakje kleingeld. Uiteraard met de bedoeling een bijdrage te krijgen voor de ongevraagde accordeon-terreur. Ze stonden in de Grote Staat voor de V&D.

    Ik vroeg of ze daar een vergunning voor hadden, en meteen werd dat ventje behoorlijk agressief.

    Ik heb de gemeente Maastricht attent erop gemaakt, maar aangifte zal ik niet doen.
    Last edited by Haas; 13 januari 2015, 12:09.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Bedelen en andere handigheden. Een ervaren cityjungle habitant trapt daar niet meer in. En voor de rest zijn er APV-tjes en handhaving. Aangifte doen van vermoedens heeft natuurlijk geen zin.

    Opmerking


    • #3
      Handhaving loopt er lachend met een boog omheen.........
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Als je het tegenkomt kun je gewoon de gemeente bellen 14 043. Kan ook 's avonds of 's zondags. En dan geef je gewoon door waar ze staan. Of anders de politie 0900 8844.

        Wat ik dus ook niet begrijp dan is waarom mensen dat soort mensen geld geven. Dan houdt je het alleen maar in stand.

        Ik heb wel eens mensen aangesproken waarom ze geven. De meeste hebben nog het romantische beeld dat het dakloze zielige (zielig zijn ze idd wel) muzikanten zijn. Maar ze zijn gewoon onderdeel van een criminele bende die zelf niet eens de opbrengst mogen houden maar het moeten afgeven aan de baas. Gewoon uitbuiting. Door geld te geven moedig je het alleen maar aan. Hetzelfde met al; die zogenaamde straatkrant verkopers. Geef gewoon geen geld. Geef je geld liever aan een erkend goed doel.

        Opmerking


        • #5
          Voor zover ik weet, hebben ze zelfs een target. Minimaal 50 euro per dag binnen harken, anders hebben ze een probleem.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            straatmu(ziek)anten

            Ik geef straatmuzikanten altijd wat geld, want ik probeer me in hun (vaak ellendige) situatie te verplaatsen;tenzij ze (in een heel enkel geval )geen muziek maar me ziek maken.

            Opmerking


            • #7
              Toch kun je het beter niet doen. Zo hou je die ellendige situatie alleen maar in stand.

              Opmerking


              • #8
                Ook al lijken ze zielig, ze zijn minder zielig dan ze zich voordoen. Jammer van de kinderen, die ze voor hun dubieuze praktijken misbruiken.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking

                Bezig...
                X