Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Pinckelers

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Misschien mag jij het eerste glaasje "pinckelen"!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

Opmerking

Paardenzegening Haas.

Opmerking

Jij hebt mij door

Opmerking

Laten we hopen dat ze niet met nieuwe openbare toiletten komen.

Opmerking

En dan te bedenken wat het werkwoord eigenlijk betekent........

Over opblazen gesproken: Breur blaast hier het hele topic op.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

What's in a name............
              't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
              is es Mestreechteneer te mage leve ...

Opmerking

Overigens heeft een collega journalist zich onlangs laten uitschrijven van MO. Het lezen van MO kan ook andere reacties teweeg brengen!

Opmerking

Minckelers 2.0 komt er, maar hoe zit het met Pinckelers 1.0?

Tijdens de raadsvergadering van 18 juni 2013 vroeg de fractievoorzitter van D66, Bert Jongen, terecht aan het college van B&W hoe het nu eigenlijk zit met de oplossing rond "de vlam" van het standbeeld van Minckelers?

Bert Jongen gaf bij het begin van zijn betoog, buiten was het rond de 32 graden, al direct aan dat hij met een vlammend betoog zou beginnen.
                  Of het helemaal aan die vraag van Bert Jongen ligt, ik denk van wel, maar binnen 2 dagen kwam er uitsluitsel.

DDL meldde vandaag het navolgende:
                  "De 'nieuwe' Minckelers wordt op 8 september gedoopt. Dat laat Julie Hanique van kunstenaarscollectief SPACE weten, dat de nieuwe vlam van het beeld aan de Markt ontwerpt. Dinsdag maakte wethouder Jacques Costongs, als antwoord op een vraag van D66, al bekend dat er in september duidelijkheid komt.

Of er nog iets gewijzigd is in de plannen met de vlam, wil Hanique nog niet zeggen, omdat nog 'enkele details' moeten worden afgestemd. Minckelers moet een vlam krijgen die enkel ontbrandt tegen betaling, en die bovendien wordt aangestuurd door zonne-energie. Als 'tegenprestatie' krijgt elke tiende betaler een kaartje met een gedicht, elke twintigste 'ontvlammer' ontvangt een toegangsbewijs voor een culturele instelling in de Euregio".

Kijk dat is nog eens een vorm van directe politieke invloed

Maar...... hoe zit het met de motie van D66 en GroenLinks, een motie die volledig werd overgenomen door wethouder Albert Nuss, om in de zomer van van 2013 een "Pinckelers" te plaatsen in het stadspark????

Daar dacht ik aan toen ik in de raadszaal zat tijdens het vlammend begin van Bert Jongen bij een buitentemperatuur van 32 graden....
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Ik hebhem afgelopen zondag en maandag nog niet gezien

Schildjes gevonden?
                    Last edited by Verwijderde gebruiker; 20 juni 2013, 20:00. Reden: aanpassen

Opmerking

Oh ja, en ze hadden mij beloofd dat ik een rol mocht spelen bij het officieel ''inhuldigen'' van Pinckelers.

Opmerking

Pinckelers in gebruik genomen

Op woensdag 3 juli 2013 is de eerste Pinckeler, een Maastrichts GRATIS watertappunt van de Water Maatschappij Limburg (WML), in gebruik genomen in het Henri Hermanspark.

Op korte termijn worden elders in de binnenstad nog 2 Pinckelers geplaatst.

Het zou voor de historische verslaglegging op MO van deze gebeurtenis een goede zaak zijn als we snel een foto zouden hebben van een (stads)Haas die gratis een flesje gezond, heerlijk, helder Limburgs gemeentepils tapt.

Opmerking

Goed idee! Haas?
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

Opmerking

Heeft dat ding nu officieel de naam Pinckeler(s) gekregen?
                            En mij niet eens uitgenodigd?

Of circuleert die naam alleen op MO?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

Het zou voor de historische verslaglegging op MO van deze gebeurtenis een goede zaak zijn als we snel een foto zouden hebben van een (stads)Haas die gratis een flesje gezond, heerlijk, helder Limburgs gemeentepils tapt.
                              Ik heb vernomen dat in die omgeving Stadsjagers met jachtvergunning rondlopen, dus ik waag me daar alleen buiten het seizoen......

wellicht is er een kogelvrij vest te regelen?

Opmerking

Officiele naamgeving

Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                                Heeft dat ding nu officieel de naam Pinckeler(s) gekregen?
                                En mij niet eens uitgenodigd?
                                Of circuleert die naam alleen op MO?
                                Haas,

Je moet middels toch weten dat MO altijd op de zaken vooruit loopt
                                Wij brengen vandaag de historie van morgen!

Opmerking

Bezig...
                                X