Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Russische roulette op het Koningsplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Breur heeft het een tijd geprobeerd met schieten. Maar veel verder dan plaatjes schieten kwam ie niet.


    Ik heb pijl en boog overwogen, maar daarmee mag ik niet ongestraft over straat, hoorde ik.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      Breur heeft het een tijd geprobeerd met schieten. Maar veel verder dan plaatjes schieten kwam ie niet.


      Ik heb pijl en boog overwogen, maar daarmee mag ik niet ongestraft over straat, hoorde ik.
      Wel met bommen en vuurpijlen Haas.

      Opmerking


      • #78
        [video] Kruispunt Scharnerweg tien weken helemaal dicht vanwege nieuwe brug A2-tunnel
        Zoals Maastricht.dichtbij vanmorgen vroeg al meldde, wordt het kruispunt Scharnerweg bij de A2 voor 10 weken volledig afgesloten voor alle verkeer. De afsluiting is nodig omdat er een nieuwe brug komt te liggen die over de A2 tunnel komt.
        Zie hier
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #79
          Even rustige onrust alweer. Maar ik kijk vooruit, niet naar gisteren. Gisteren is historie: "ouwe zooi"

          Opmerking


          • #80
            Jawel, het was vandaag al een chaos.

            Busverkeer rijdt in twee richtingen over de Noormannensingel/Koningsplein. Maar automobilisten doen dat OOK.

            Die spelen het zelfs klaar om vanuit de Scharnerwegtunnel een draai te maken naar links, en meteen weer links richting Meerssenerweg te rijden.

            En opnieuw is er een optisch ongewenste situatie.

            De bedoeling is dat je als automobilist vanuit het Koningsplein wel naar rechts mag, langs of door de tunnel, maar niet rechtdoor vanuit het Koningsplein rechtstreeks naar het Oranjeplein. Er hangt nu een grote pijl (rechtdoor) aan een lantaarnpaal aan het Oranjeplein.


            Die wekt de suggestie dat je de oversteek ter plaatse mag maken, maar een pijl aan het hekwerk van de tunnel geeft aan dat je alleen naar rechts mag afslaan.


            Gaat nog voor hilarische situaties ter plaatse zorgen.

            Er is geen plaats voor tweerichtingsverkeer. Een stadsbus die richting tunnel rijdt, komt in de huidige situatie illegaal autoverkeer tegen, dat naar links wil waar dat niet mag.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #81
              Van Oranjeplein naar Koningsplein?

              Het is inderdaad weer een puinhoop. Iedereen die met zijn volle verstand objectief de situatie ter plekke bekijkt, ziet onmiddellijk wat er fout gaat.




              Op de foto de "tijdelijke" bushalte Koningsplein. De bewoners hebben bezwaar gemaakt tegen deze plek. Veel chauffeurs blijven hier staan met draaiende motor. De bewoners worden uitgerookt. Enkele maanden geleden is hier eenrichtingsverkeer ingesteld - uitgezonderd fietsers - op verzoek van het St. Maartenscollege. Vele buurtbewoners hebben toen formeel bezwaar gemaakt. Alle bezwaren zijn ter zijde gelegd door de commissie die hier over gaat. De bedoeling was, de leerlingen op weg naar het St. Maartenscollege ruimer baan te geven. Als gevolg hievan moet de halve buurt onnodig rondrijden op weg naar hun bestemming of naar huis komende. En wie komen ze dan tegen op de omrijroute? Leerlingen die breed uitgewaaierd over wegen en stoepen het St. Maartenscolege verlaten ! En nu twee bushaltes tegen over elkaar in een onduidelijke verkeerstromengebied. Hoe zit het nu met die primaire veiligheidsvoorziening van die kwetsbare scholiertjes ?

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Iedereen die met zijn volle verstand objectief de situatie ter plekke bekijkt, ziet onmiddellijk wat er fout gaat.
                Tja, daar zit het 'm waarschijnlijk in...

                Opmerking


                • #83
                  Duidelijk?

                  Opmerking


                  • #84
                    Heb je ook een foto van de tegenovergestelde richting, waarop duidelijk wordt, dat die pijl aan de lantaarnpaal voor verwarring zorgt?


                    Toegegeven: optisch bedrog, maar als je daar je navigatie aan hebt staan, die stuurt je gewoon rechtdoor.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #85
                      Ben net thuis, komt er zo aan.

                      Opmerking


                      • #86
                        Veel automobilisten rijden rechtdoor naar het Oranjeplein.

                        Opmerking


                        • #87
                          Alle foute varianten op een rijtje:

                          - automobilisten die vanuit het Koningsplein rechtsreeks het Oranjeplein op rijden

                          - automobilisten die vanuit de tunnel langs de ventweg naar de Meerssenerweg en de PPW rijden.

                          - automobilisten die bij het verlaten van de tunnel omkeren, en terug de tunnel inrijden

                          - automobilisten die vanuit het Oranjeplein de tunnel inrijden

                          - automobilisten die vanuit het Oranjeplein langs de tunnel rijden, richting Koningsplein, de PPW en de Meerssenerweg.



                          Gemeente Maastricht, hebben jullie dan echt niets geleerd?
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #88
                            Ja Haas, de oude tunnel wordt druk gebruikt. 10 weken misverstanden blijkbaar.

                            Opmerking


                            • #89
                              Het lijkt mij de enige duidelijke en dan gelijk een dure oplossing, van die stenen geleiders op de weg zetten zoals op vele rotondes in Heerlen te zien is. En dan nog gaat het fout...

                              Maar ik heb zelf zo het idee dat het verkeersborden magazijn van de gemeente Maastricht te vol is en dat ze het daarom maar gewoon overal aan vastmaken op plekken waar ze toevallig aan of bij kunnen komen.

                              Opmerking


                              • #90
                                Omdat ook de bussen door moeten kunnen rijden, was het onmogelijk om alles volledig af te sluiten. Als de blokken geplaatst zouden zijn, was het makkelijker geweest de verkeersstroom de kant op te sturen die men wilde.

                                Nog altijd rijden mensen zich vast, en heus niet alleen automobilisten met een buitenlands kenteken.

                                Nog maar 1 of 2 weken, en de kruising Scharnerweg-A2 gaat weer open. Maar nog steeds zal er alleen recht doorgaand verkeer toegestaan zijn.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X