Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Trap hier niet in

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Trap hier niet in

Essent waarschuwt voor nep-verkopers

Energiemaatschappij Essent waarschuwt voor deur-aan-deurverkopers die misleidende informatie verspreiden. Onder andere in Kerkrade wordt bij mensen aangebeld met de melding dat de Duitse eigenaar RWE het energiebedrijf gaat opheffen. De verkopers zeggen dat ze opdracht hebben mensen te helpen met overstappen naar een andere energiemaatschappij.
    Essent laat weten geen deur-aan-deurverkopers te gebruiken en dat het bedrijf niet wordt opgeheven. Er wordt gekeken of er stappen worden genomen tegen deze misleidende reclame.

Bron: L1-teletekst

Collega's van me vertelden dat deze figuren ook in Maastricht zijn gesignaleerd, vandaar het doorplaatsen.
    Last edited by Verwijderde gebruiker; 16 december 2014, 19:54.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht

Collega's van me vertelden dat deze figuren ook in Maastricht zijn gesignaleerd, vandaar het doorplaatsen.
    Bellen ze bij u aan, bel dan na het dicht doen van uw voordeur meteen de politie
    want het gaat om bedrog en de bedriegers moeten worden gepakt.

mvg
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Ze zijn meestal zo gevlogen als ze onraad ruiken.

Ik heb eens een keer een briefing gezien van 'Nuon-medewerkers''. Ze kregen door hun teamleider de opdracht om steeds te beginnen met de zin: een paar dagen geleden heeft u een brief van ons ontvangen waarin stond dat we aan de deur zouden komen. En als de bewoner dan zei: ik heb geen brief ontvangen, moesten ze zeggen dat het aanbod uit de brief ook aan de deur gold, maar alleen ''vandaag''.

Als een firma al begint met ''het aanbod is alleen vandaag geldig'', heb dan maar meteen argwaan, want dat is tegen de regels.

Een paar jaar geleden kwamen er ook van die vage figuren langs de deur van Rioolontstoppingsbedrijf ''Zeker en Mobiel''. Voor een abonnementsprijs van 6,95 per maand was je drie jaar verzekerd van ''gratis'' hulp bij problemen. In de kleine lettertjes stond echter dat je voor die prijs maximaal 3 keer per jaar een beroep op de firma mocht doen, en ook dat hak- en breekwerk voor eigen rekening zou komen.

Dat werd er aan de deur niet bij verteld...........

Toen er eens zo'n figuur bij mij aan de deur stond, zei ik dat ik zelf bij RRS werkte, en dat onze firma hetzelfde werk deed, maar dan voor 1 euro per maand, en zonder restrictie van maximaal 3 keer per jaar.

Dat ik bij RRS werk, was gelogen, maar de contractprijs en dito voorwaarden kloppen wel.

Opmerking

Goed van jou. Kun je ook gewoon om een legitimatie vragen en 'dreigen' te bellen naar het bedrijf? Of de deur dicht smijten; mijn idee!
        Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

Opmerking

Of gewoon een beetje heel erg boos kijken, gaan ze ook van op de loop.

:(:(:(:(:(:(:(:(

Zoiets, dus.....

Opmerking

Ik smijt ze gewoon de voortuin uit. Is privéterrein.

Opmerking

Je kan ook Sjuulke op ze afsturen, zijn ze voorgoed genezen.

Opmerking

Je kunt misschien ook gewoon "Neen" zeggen......
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Je kunt ze natuurlijk ook gewoon een computer verkopen! Wel contant afrekenen en de briefjes "checken".

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Je kunt misschien ook gewoon "Neen" zeggen......
                    Het beroerde is, dat de bewoners waarbij deze oplichters hun slag denken te slaan, over het algemeen een gevorderde leeftijd hebben, en niet zo gemakkelijk ''nee'' durven te zeggen.

Jij en ik zullen ze kunnen afwimpelen. Maar ik heb het een jaar of wat geleden meegemaakt dat een groepje pizza-ronselaars van de niet meer bestaande keten ''Al Capone's'' aan het Emmaplein met meerdere mensen acter elkaar aan de deur kwam.

1e belde aan: ''mogen we u deze klantenkaart aanbieden, u betaalt per jaar 25 gulden (toen nog guldens, dus), en voortaan krijgt u op al uw aankopen 50 procent korting.

Antwoord van mij: ik eet zo zelden pizza dat ik die 25 gulden nooit terugverdien met mijn aankopen.

2e en 3e persoon bellen aan: ''Meneer, u maakt mij niet wijs dat u maar 1 of 2 keer per jaar pizza eet''.

Mijn antwoord: ''dat zijn jouw zaken niet, ik maak zelf wel uit wat ik eet, en waar ik dat koop''.

Al Capone's is mede om dit soort geintjes uit Maastricht moeten vertrekken, ze deden dit regelmatig.

Nogmaals: lang niet iedereen zal hierin trappen, maar om bij het onderwerp te blijven: de slachtoffers worden geselecteerd, de ''verkopers'' brengen doorgaans de te bezoeken buurt in kaart, alvorens toe te slaan.

Dit soort praktijken wordt ook toegepast door bijvoorbeeld de buitenlandse loterijen, particuliere beveiligingsbedrijven die namens de politie zeggen te spreken, en soortgelijk gespuis.

Opmerking

Bezig...
                    X