Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

treindienst Brussel uitgekleed

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • treindienst Brussel uitgekleed

    Vandaag in " De Limburger "


  • #2
    Vorige week maandag met die trein naar Luik geweest. 'Brussels Express' heet het. Dan stap je in zo'n oud bruin treintje en daar zitten dan wat schimmige Franstalige figuren in en een enkele zakenmannetje, en daar gaat-ie dan, richting Visé! Dan naar Bressoux. En na dik een half uur sta je op Liège-Guillemins en mag je kiezen: 3 kwartier lopen naar het centrum of toch nog maar een kwartiertje wachten op nog zo'n ouwe tuftuf, die je naar Liège-Palais brengt, achter de Place Saint-Lambert. Ik vind het niet meer van deze tijd.


    Ik stel voor:
    1. Eindelijk eens die aanpassingen aan het spoor doorvoeren zodat de intercity uit Amsterdam doorgetrokken kan worden naar Luik. Géén tussenstops meer in Visé en Bressoux. Stoptrein Maastricht-Eijsden-Visé-Bressoux-Luik terugbrengen en doortrekken naar Liège-Palais. 'Brussel-Express' opheffen.
    2. Géén sneltram naar Hasselt (en zeker niet via de Markt en de Wilhelminabrug), maar gewoon een fatsoenlijke treinverbinding met die stad over bestaand spoor, die dan ook meteen kan doorrijden via Leuven naar Antwerpen of Brussel.
    3. Regiobahn Aachen-Heerlen doortrekken naar Maastricht.
    Wie gaat lobbyen bij de NS/Belgische Spoorwegen/Regiobahn?

    Opmerking


    • #3
      Zie m'n punt 2.
      Waarom via Luik naar Brussel als het via Hasselt zonder omweg zou kunnen. Maastricht-Hasselt-Leuven-Brussel (en verder naar Gent-Brugge-Oostende) ligt min of meer op een rechte lijn.
      Maar zolang er geen treinverbinding met Hasselt is, niks opheffen natuurlijk. Beter iets dan niets

      Opmerking


      • #4
        Helemaal mee eens, Loco!

        Waar ik me bijzonder aan stoor is dat de 'Brussel express' (lees: drugsjoepentrein) wel stopt in het godvergeten Bressoux, maar niet meer in Eijsden.

        Opmerking


        • #5
          Ja, dat verhaal herinner ik me nog.
          Ik ben nog meegeweest op de 'maiden trip' van de Brussel Express en dat schoot toch best lekker op. Het was inderdaad een comfortabele, snelle trein, geen duf bruin tuffertje. Rijdt die dan niet meer?
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #6
            Dan hebben we 't inderdaad over twee verschillende treinen. Misschien rijdt de Brussel Express maar een paar keer per dag en dat je tussendoor het bruine tuffertje moet nemen?

            Opmerking


            • #7
              Ik heb die trein inderdaad ook al geregeld gehad, maar soms staat er om onduidelijke redenen een stoptrein. Overigens heb je de terugreis van Brussel volgens mij nooit een goede verbinding naar Maastricht. Je staat dan altijd 20 minuten de Calatrava te bekijken.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                Je staat dan altijd 20 minuten de Calatrava te bekijken.
                ...wat geen straf hoeft te zijn!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                  ...wat geen straf hoeft te zijn!
                  Absoluut niet. Niet alleen de lijnen maar ook de invloed van licht op die lijnen.
                  Elke dag en ieder uur zie je daar iets anders. Ik ben daar voorlopig niet uit-gekeken (gefotografeerd)




                  Opmerking


                  • #10
                    Wow, lijkt wel een Sol LeWitt tekening (die laatste dan)!

                    Opmerking


                    • #11
                      Nmbs schrapt maastricht-brussel express

                      NMBS SCHRAPT MAASTRICHT-BRUSSEL EXPRESS

                      Leest:

                      http://www.limburg-actueel.be/index....1857&Itemid=40

                      Kortom, met ingang van de nieuwe Europese dienstregeling niet meer de Maastricht-Brussel Express, maar de Visé-Bruxelles Express...

                      Opmerking


                      • #12
                        Treinverbinding Maastricht -Luik

                        Niets nieuws onder de zon. Dit is de Limburger Koerier van 1 mei 1925.

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X