Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Instaptarief, plus kilometertarief Veolia

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Haas,

Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar is het niet zo dat dagkaarten (en dagretourtjes) kaarten zijn die nu ook naast de landelijk strippenkaart worden verkocht ??
    Dit betekent misschien dat de dag(retour)kaarten gewoon blijven, toch?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Subsidie

Het woord subsidie wordt in de huidige tijd heel vaak gebruikt.
      Soms positief en soms negatief.
      Met heel wat subsidie, naar ik aanneem, hebben we weer gereisd in België langs de kust.
      Met de kusttram hebben we regelmatig de Belgische kust aan ons voorbij zien vliegen.
      Voor de kleine ritjes betaal je daar € 0,80 en om van Knokke naar de Panne, bijna 65 kilometer, te reizen betaal je het uitzonderlijke bedrag van € 1,60.
      Zeker als Nederlander vraag je je af hoe het mogelijk is.
      Bijna 50.000 mensen maken dagelijks gebruik van dat vervoermiddel en laten de auto staan.
      Ieder kwartier komt de tram langs.
      Terug in ons eigen land zie je de reclames voor de OV-kaart en schrik je soms van de prijzen die betaald moeten worden voor het openbaar vervoer.
      Als ik van Nazareth naar Daalhof wil reizen met de bus ben ik al meer euro’s kwijt dan dat ik van Knokke naar de Panne heb moeten neertellen.
      Helemaal maar gezwegen als ik mijn auto een uurtje aan de vertrouwde handen van Q-park moet overlaten.
      Er zijn echter meerdere voorbeelden te noemen, alleen wil het hier maar niet lukken om het openbaar vervoer goedkoper te maken en dus blijft iedereen in de auto zitten.
      In België hebben de ouderen bijzonder voordeel.
      Reizen met het openbaar vervoer is daar uitzonderlijk voordelig en in de meeste gevallen gratis.
      Het is een plezier om deze groep mensen te zien genieten van de mogelijkheid om te reizen.
      Vanuit Visé naar de Belgische kust voor 'e puun henneke'.
      Het hangt natuurlijk allemaal samen met het subsidiëren van het openbaar vervoer maar op deze manier kan jong en oud profiteren van overheidsgeld.
      Leven is al duur genoeg, ja toch?

Bron:
      Jan Janssen
      Weekkrant De Ster
      27-08-2010
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

Opmerking

Ik ga vaak naar Hasselt. Daar zijn hele grote parkeer pleinen midden in de stad. GRATIS ( met parkeerkaart, kost 2 euro ) Toevallig stond ik vorige week in Hasselt op betaald parkeren maar ik was niet op tijd terug. Een bekeuring, ik moest 13,00 euro betalen. In de zelfde week gebeurde het zelfde in Maastricht, ik moest 45 euro betalen. Neem je de bus binnen het centrum van Hasselt... Gratis. Ik hoor de mensen in Hasselt zeggen dat ze Maastricht zo gezellig vinden en leuke winkels heeft maar ze niet meer komen omdat parkeren hier zo duur is. Om een voorbeeld te geven ( en dit is niet eens de duurste ) een dagtarief voor het Q-park mosae forum 20,50 euro en stel dat je slecht ter been bent, betaal je ook nog eens voor de bus. Dat is in Belgie onvoorstelbaar. Voor dat bedrag kun je lekker ergens eten. Maastricht is echt toerist onvriendelijk. Ik ben eens nagegaan waarom Hasselt dat doet, blijkt dat het vrijgeven van parkeerplaatsen en openbaar vervoer heel veel toeristen trekt en dat er veel meer geld in het laadje komt voor horeca, winkelen, musea enz. De helft van de musea in Belgie is gratis of heel voordelig.

Misschien wijk ik een beetje af van het onderwerp maar wou dit even kwijt en wil maar zeggen dat gemeente Maastricht zich eens achter de oren moet krabben wat betreft openbaar vervoer en parkeer gelegheid.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
          Ik ga vaak naar Hasselt. Daar zijn hele grote parkeer pleinen midden in de stad. GRATIS ( met parkeerkaart, kost 2 euro ) Toevallig stond ik vorige week in Hasselt op betaald parkeren maar ik was niet op tijd terug. Een bekeuring, ik moest 13,00 euro betalen. In de zelfde week gebeurde het zelfde in Maastricht, ik moest 45 euro betalen. Neem je de bus binnen het centrum van Hasselt... Gratis. Ik hoor de mensen in Hasselt zeggen dat ze Maastricht zo gezellig vinden en leuke winkels heeft maar ze niet meer komen omdat parkeren hier zo duur is. Om een voorbeeld te geven ( en dit is niet eens de duurste ) een dagtarief voor het Q-park mosae forum 20,50 euro en stel dat je slecht ter been bent, betaal je ook nog eens voor de bus. Dat is in Belgie onvoorstelbaar. Voor dat bedrag kun je lekker ergens eten. Maastricht is echt toerist onvriendelijk. Ik ben eens nagegaan waarom Hasselt dat doet, blijkt dat het vrijgeven van parkeerplaatsen en openbaar vervoer heel veel toeristen trekt en dat er veel meer geld in het laadje komt voor horeca, winkelen, musea enz. De helft van de musea in Belgie is gratis of heel voordelig.

Misschien wijk ik een beetje af van het onderwerp maar wou dit even kwijt en wil maar zeggen dat gemeente Maastricht zich eens achter de oren moet krabben wat betreft openbaar vervoer en parkeer gelegheid.
          Maastricht zit met handen en voeten gebonden aan Q-Park, de Gemeente heeft een aantal jaren geleden een veertigjarig contract ondertekend met Q-Park.
          Q-Park heeft daardoor de monopolipositie in Maastricht verworven, waar de bewoners en toeristen de dupe van zijn geworden.
          In tegenruil heeft Q Park de verantwoording voor het onderhoud van alle parkeergarages in Maastricht.
          Zelfs in de parkeervakken op straat parkeren binnen de singels heeft Q-Park nog een vinger in de pap.:(
          Daardoor zal aan het parkeerbeleid in Maastricht weinig of niets gedaan kunnen worden.
          Bedankt Gemeente Maastricht namens bewoners en toeristen:(
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Haas,

Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar is het niet zo dat dagkaarten (en dagretourtjes) kaarten zijn die nu ook naast de landelijk strippenkaart worden verkocht ??
            Dit betekent misschien dat de dag(retour)kaarten gewoon blijven, toch?
            Dat zou een goed idee zijn, ja.

Die kaarten maken het reizden voor veel dagjesmensen een stuk gemakkelijker.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Ben ik nu de enige die hierin een wel erg opzichtig stukje "Ons-kent-ons" vriendjespolitiek in ziet ???

Eens kijken hoelang het duurt voordat de toekomstig minister van Economische Zaken, Maxim Verhagen, voor het een of ander de "commissie Eurlings" instelt....

Opmerking

Om als voorzitter van de A2 tunnelcommissie te fungeren bijvoorbeeld?
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

Opmerking

Hahaha..... maar dat zou wel heel erg zijn !!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                    De afschaffing van de strippenkaart in Oost-Nederland wordt uitgesteld tot 1 februari.
                    Niet alleen dat, maar als ik het goed heb gelezen op de OV-etc.-website, wordt hij in Gelderland tot die datum zelfs geheel gratis: een cadeautje van Provinciale Staten aan de burgers.

Opmerking

Weer dagkaarten voor reizigers Veolia

Limburgse reizigers kunnen voor hun busrit met Veolia binnenkort weer dagkaarten en goedkope rittenkaarten kopen.

De kaarten werden op 7 juli dit jaar afgeschaft, sinds die dag zijn busreizigers in Limburg op de ov-chipkaart of op de veel duurdere ‘impulskaartjes' aangewezen. Veolia komt enkele maanden later dus toch weer met een ‘papieren' alternatief.
                      Precieze details maakt Veolia later woensdag bekend.

dacht al wat zijn de stadsbussen toch leeg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht

De kaarten werden op 7 juli dit jaar afgeschaft, sinds die dag zijn busreizigers in Limburg op de ov-chipkaart of op de veel duurdere ‘impulskaartjes' aangewezen. Veolia komt enkele maanden later dus toch weer met een ‘papieren' alternatief.
                        Precieze details maakt Veolia later woensdag bekend.
                        Kan ik ergens een snelcursus krijgen hoe te gaan met openbaar vervoer?

Opmerking

Hier staan de 'nieuwe' kaartsoorten:

@breur: misschien is het een idee het heft in eigen handen te nemen?

Opmerking

Zie ook

Zelf kijk ik met name naar de kosten van een dagretour voor lijn 50 Maastricht-Aachen.

2 jaar gelden was de papieren dagkaart 5 euro
                            Voor 7 juli was een papieren dagkaart 7 euro
                            V.a. 7 juli was de papieren dagkaart 2 x 8 euro
                            Korte tijd later kwam de papieren dagkaart a 8 euro geldig na 09.00 uur

27 november wordt het:
                            papieren dagkaart geldig na 09.00 uur 7 euro
                            papieren dagkaart geldig gehele dag 9,50 euro

Opmerking

Roserije, ik moet even een correctie aanbrengen. De papieren dagkaart van 7 euro is in feite niet gewijzigd.

Vooheen kon je die immers OOK alleen maar kopen na 9.00 ur. Wat dat betreft is de oude situatie weer hersteld.

VOOR 7 juli moest je de volle prijs betalen als je voor 9 uur wilde reizen, en dat is nog steeds zo. Dus plan je reis zo, dat je ook voor de heenreis in de daluren reist, dan kun je de hele dag voor 7 euro reizen.

Voor 7 juli bestond de mogelijkheid niet om voor 9 uur met een dagkaart te reizen, toen moest je 10 of 11 strippen afstempelen (beetje afhankelijk in welke zone je reis begon), maar je was dan aanmerkelijk duurder uit dan nu met de dagkaart van 9,50.

Voor mij persoonlijk loont het nu ook weer om vanaf Daalhof de us naar Aken te nemen. Ik was tot nu toe met de cominatie dagkaart-OV chipkaart, 10,70 kwijt (zijnde 1 keer 8 euro, en twee keer 1,35). Nu is dat weer 7 euro in totaal).

Overigens was de nieuw ingevoerde kaart van 8 euro die per 27 augustus werd ingevoerd, geen dagkaart, maar een retour dat alleen op lijn 50 geldig en te koop was.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Ongelofelijk, niet meer te volgen. Lijkt wel psychologische oorlogsvoering.
                                De Russen komen Europa niet meer veroveren, we hoeven geen dwaalsporen meer uit te zetten. Trouwens één poging om te parkeren in de binnenstad, zal de Russen al snel op andere gedachten brengen.

Opmerking

Bezig...
                                X