Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Brand in flat aan Veliahof

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Brand in flat aan Veliahof

    Ik was bij vrienden op bezoek in Heerlen, en kwam net met de bus op Daalhof, toen de chauffeur vroeg of er iemand van de passagiers langs de Appiushof moest.

    Hij kon zijn gebruikelijke route niet volgen, omdat er in een flat aan de Veliahof brand was uitgebroken. Over eventuele slachtoffers wordt vooralsnog niets gemeld.

    Van hieruit kan ik overigens niet zien aan welke kant de brand is geweest, ik vermoed 1 van de hogere nummers, want toen de bus passeerde, moet die brand nog hebben gewoed, en aan de kant van de Aureliushof was niets te zien.

    Weet iemand iets meer?
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Brand in Veliahof

    Flatwoning Maastricht uitgebrand

    In een flat aan de Veliahof in de Maastrichtse wijk Daalhof heeft maandagavond een korte brand gewoed.
    In de woning waren twee volwassenen en twee kleine kinderen aanwezig.
    Zij konden het pand op de achtste etage van de flat tijdig verlaten.
    Het viertal is ter observatie naar het ziekenhuis gebracht.
    De brandweer had het vuur snel onder controle.
    De brand is vermoedelijk ontstaan door een omgevallen kaars.


    © foto: Harry Heuts-MGL
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Bij daglicht is van hieruit te zien waar de brand was, maar zo heel erg zwart ziet het er helemaal niet uit.

      Moet angstig zijn geweest voor de bewoners en de direct omwonenden.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Ik hoor net van mensen die aan de Veliahof wonen, dat de bewoners alweer terug zijn in de flat. En ook dat medebewoners een inzameling aan het houden zijn, en spullen bij elkaar leggen voor een nieuwe inboedel.

        Het verhaal gaat (dat wordt dus althans verteld) dat de bewoners niet tegen brand verzekerd waren.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
          Ik hoor net van mensen die aan de Veliahof wonen, dat de bewoners alweer terug zijn in de flat. En ook dat medebewoners een inzameling aan het houden zijn, en spullen bij elkaar leggen voor een nieuwe inboedel.

          Het verhaal gaat (dat wordt dus althans verteld) dat de bewoners niet tegen brand verzekerd waren.
          Bewoners zijn niet terug in de flat, daar was gewoonweg de schade te groot voor. De rest van je verhaal klopt inderdaad. Er zou ook een benefietavond voor de bewoners georganiseerd zijn, die eind Februari in het Atrium in Daalhof wordt gehouden.

          Opmerking

          Bezig...
          X