Op dit memint oppe mèrret, es Minkeleers links naor oonder loert is 'n pelisieaksie aon de geng. Eindelik ins get miejjer blow op straot.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Pelisie aksies
Sluiten
X
-
Preventief fouilleren levert vijf aanhoudingen en wapens op
Vijf aanhoudingen, elf wapens, inning van ruim vier en een half duizend euro's aan openstaande boetes en een hoeveelheid softdrugs. Dat is de opbrengst van een actie 'preventief fouilleren' die de politie gisteravond in Maastricht heeft gehouden.
In totaal zijn 308 personen en 59 voertuigen gecontroleerd op straat en in lokaliteiten op en rond de 'Vismarkt' en op en rond het station. Onder de aangetroffen wapens bevinden zich messen, pepperspray, een gasbrander en een boksbeugel.
25-09-2009, MaastrichtKompleminte, Pieke
-
Vandaag getuige geweest van het volgende. Het is dan wel geen politie, maar acties van stadswachten.
Ik reed over de St.-Annalaan. Zoals gebruikelijk op woensdag en donderdag (vandaag is het donderdag dus), liepen er twee heren van de stadswacht te controleren of geparkeerde auto's beschikten over de juiste vergunningen dan wel betaald hadden voor het parkeren.
Ik stond met een van hen te praten, en tot twee keer toe kwamen boze bestuurders protesteren. In beide gevallen waren ze maar 2 minuten binnen geweest, en vroegen ze het proces verbaal te vernietigen.
Wanneer het eenmaal is ingevoerd, kan en mag een stadswacht dat niet. Te laat is te laat, hoe hard het ook klinkt. Ik was er getuige van dat een van de bestuurders er van alles bij haalde wat hem maar inviel: ga eens een fatsoenlijke baan zoeken, en ga daarachter eens controleren, en meer van die onzin.
Ik was het ditmaal echter eens met de stadswacht. Hij zei rustig: meneer, iedereen die verhaal komt halen, heeft het over twee minuten. Niet 1, niet 20, maar 2 minuten ''binnen'' geweest. Ik geef u de volgende tip: wanneer u ruimer parkeert dan u nu heeft gedaan, ben u misschien 1 euro extra kwijt. Voor dat bedrag mag u een half uur parkeren, en dan had u die twee minuten rustig binnen kunnen staan.
Door die ene euro extra uit te geven, had u zich dit proces verbaal kunnen besparen. Bovendien meneer: U maakt een verkeersovertreding, niet ik. U ben verantwoordelijk voor het feit dat u niet, of niet voldoende betaald heeft voor het parkeren. Het is MIJN werk en dat van mijn collega's die exact hetzelfde zouden hebben gehandeld als ik, om erop toe te zien dat u niet parkeert waar u niet mag staan.
En tot slot: niet die ander, maar U heeft deze verkeersovertreding begaan, en daarom bent U degene die erop wordt aangesproken.
De automobilist reed vervolgens geheel verbouwereerd verder.......I am not a complete idiot. Some parts are missing
Opmerking
.
Opmerking