Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeente Maastricht koopt pand Mergelweg 260

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gemeente Maastricht koopt pand Mergelweg 260

    Strategische aankoop gunstig voor ponyclub

    Dat de gemeente een persceel koopt aan de Mergelweg in Maastricht is niet direct groot nieuws.
    Maar achter deze aankoop zit een heel verhaal.

    In een vandaag, 25 april 2024, verzonden RaadsInformatieBrief (RIB dd 23 april 2024, no 2024.01319), maakt de gemeente Maastricht bekend dat het college op 16 april 2024, vanwege strategische redenen, besloten heeft tot aankoop van het pand Mergelweg 260.
    Dit perceel heeft de gemeente in 1994 aan de huidige bewoners verkocht. Daarbij is destijds bedongen dat wanneer het perceel wordt verkocht, het perceel als eerste aan de gemeente diende te worden aangeboden.

    Herschikking gebied
    Door deze aankoop kunnen de gronden worden ingezet voor herschikking van grondgebruik in het gebied.
    Daarbij wordt zeker gedacht aan het verplaatsen, i.v.m. van het ruimtegebruik, van de ponyclub naast café Den Dolhaart.
    Hierdoor kunnen eventuele conflicten in het gebruik van de naast elkaar gelegen percelen voorkomen worden en kan de continuïteit van de ponyclub in het gebied worden geborgd.
    (Zie ook: Motie duurzame vestiging ponyclub Maastricht​​ en Raadsvergadering 23 november 2023).

    Stikstofruimte
    Als de nu bestaande woning gasloos wordt gemaakt kan de stikstofruimte die hierdoor ontstaat ingezet worden om andere ontwikkelingen in het gebied t.b.v. de sportvelden en natuurtuinen van het CNME, mogelijk te maken.


    (Foto Google maps)


    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    de stikstofruimte?

    ik denk dat daar iemand niet juist aan het rekenen is geweest of heel creatief.

    Of er zijn inzichten, berekeningen en vergelijkingen ons niet helemaal inzichtelijk aangereikt geworden. Het grote nadeel van DSO dat er aan heel veel knoppen gedraaid kan worden.

    Is dat oude aangekocht pand dan plots een nieuwe bestemming geworden? Van gemengd wonen naar ecologisch bedrijf met bedrijfswoning of is het een flitsbezorging

    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      de stikstofruimte?

      ik denk dat daar iemand niet juist aan het rekenen is geweest of heel creatief.

      Of er zijn inzichten, berekeningen en vergelijkingen ons niet helemaal inzichtelijk aangereikt geworden. Het grote nadeel van DSO dat er aan heel veel knoppen gedraaid kan worden. (..)
      DSO

      Zit ik iedere keer onze raads- en collegeleden te verbeteren en terecht te wijzen dat ze onbegrijpelijke afkortingen gebruiken, komt ons trouw en gewaardeerd MO-lid Antonius met een mij totaal onbekende afkorting: DSO.
      Maar dat zorgt er wel voor dat ik weer eens een posting heb....

      DSO staat voor Digitaal Stelsel Omgevingswet (zie https://iplo.nl/digitaal-stelsel/ )

      Wat dit nu weer te maken heeft met Stikstofruimte....
      Ik ben het wel helemaal eens met Antonius dat volgens mij iemand heel creatief aan het rekenen is geslagen om de stikstofruimte van een (groot) woonhuis in te brengen als extra ruimte om andere ontwikkelingen in het gebied t.b.v. de sportvelden en natuurtuinen van het CNME, mogelijk te maken.
      Mijn boerenverstand (Pieren gedijen uitstekend in landbouwgrond!) zegt mij dat deze gecreëerde ruimte en de wens om andere ontwikkelingen mogelijk te maken niet met elkaar in verhouding staan.

      Kennelijk weet Antonius, gelet op zijn diverse postings op ons forum in relatie met architectuur, DSO en milieuregels veel over de Omgevingswet.
      Laat dat nu net een gebied zijn waar Pier - en naar ik denk heel veel raadsleden! - te weinig vanaf we(e)t(en).

      Prima dus dat Antonius ons bijpraat als we de indruk krijgen dat op dit gebied creatief wordt omgegaan met berekeningen en plannen

      En Antonius krijg je niet zo snel van de kook getuige zijn vele recepten te lezen in de Mestreechter-Kookhook (https://forum.mestreechonline.nl/for...chter-kookhook)
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Klopt maar soms ben ik kokend heet van de woede en frustratie Pier als je dat gerommel ziet van de "Gemeenten" , meervoud want het is ook elders dweilen met de kraan open met betrekking tot bouwprojecten of infratechnische projecten.

        Maar goed, het siert U zeer om nog even uit te leggen aan de lezers wat DSO is. Jammer van dat misgelopen lintje!

        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking

        Bezig...
        X