Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

AINSI gezien van achteren

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • AINSI gezien van achteren

    Vandaag een fototour gemaakt door het voormalige ENCI-gebouw waar nu AINSI in is gevestigd. Een kleine impressie van industrieel erfgoed dat nog aanwezig is.








    Kompleminte

    Toller

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    industrieel erfgoed
    Ja, als je deze ouwe meuk industrieel erfgoed gaat noemen ...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk bericht
      Ja, als je deze ouwe meuk industrieel erfgoed gaat noemen ...
      Mogen wij dan even weten wat dan wel valt onder de noemer van industrieel erfgoed?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Mogen wij dan even weten wat dan wel valt onder de noemer van industrieel erfgoed?
        Vergelijk oude auto's: dat een mooi onderhouden 50 jaar oude auto van een gewild model een aardige waarde heeft wil niet zeggen dat een gedeukte roestige Opel kadett met kapotte motor uit die tijd ook wat waard is. Die moet je uit elkaar halen en de onderdelen verkopen.

        Opmerking


        • #5
          Auto's vergelijken met industrieel erfgoed, is het beruchte appels met peren vergelijken. Vanuit die redenatie gezien moeten we dus afscheid nemen van:
          De Eiffel, Timmerfabriek, Gashouder, Wiebingahal, Bordenhal, ENCI-fabriek, Kantoorgebouw van de Radium, etc., want dit is ook "oude meuk"
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #6
            Wat ik bedoel te zeggen is dat hetgeen je op de foto's ziet gewoon een fabriek is zoals fabrieken vroeger altijd waren. (En nog vast wel)
            Last edited by Lenfite; 3 oktober 2013, 14:50.

            Opmerking


            • #7
              Volgens mij is het beter deze uiteenzetting tussen ons niet voort te zetten. De meningsverschillen liggen nogal ver uitelkaar
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Vanuit die redenatie gezien moeten we dus afscheid nemen van:
                De Eiffel, Timmerfabriek, Gashouder, Wiebingahal, Bordenhal, ENCI-fabriek, Kantoorgebouw van de Radium, etc., want dit is ook "oude meuk"
                Dat zijn gebouwen. Op de foto's zie ik geen gebouwen maar alleen machines e.d. Voor zover ik weet hebben ze dat soort spullen vrijwel allemaal uit de gebouwen die jij noemt verwijderd.

                Maar oké, het zijn overblijfselen van een industrieel verleden en dus industrieel erfgoed.

                Opmerking

                Bezig...
                X